Hondentopic (Deel 1)

Dat snap ik heel goed hoor! Ik schrik ook altijd als er iets is, ga meteen van het ergste uit :see_no_evil:. Geeft alleen maar aan hoeveel je om haar geeft! Heeft je eigen dierenarts je al iets meer kunnen geruststellen?

Onze hond maakt soms ook ineens van die kokhals bewegingen, of ze hoest gek wanneer ze bijv teveel gedronken heeft. Misschien zat er iets dwars en zit het nu door de beweging weer goed? Hopelijk blijft het hierbij en kunnen jullie vanavond weer lekker bij slapen!

1 like

Ja, gelukkig wel. Ik voelde me wel echt gehoord en serieus genomen. Het helpt ook wel dat Pasta zich wel redelijk normaal gedraagt en geen lusteloosheid oid vertoond. Ze heeft sinds gisteren tennisballen ontdekt en daar wil ze vandaag nog steeds mee spelen

We weten al langer dat ze maag/darm problemen heeft en wel vaker misselijk is (ze geeft ook redelijk regelmatig over, 1-2 keer per week, maar dan is het vaak alleen gal dus sinds kort krijgt ze 3 keer per dag voer op basis van lam), ik hoop dat dit gewoon hetzelfde probleem is maar dan intenser. Ze krijgt sinds een paar dagen ook sperzieboontjes extra voor wat extra vezels, op aanraden van de dierenarts. Die had ik gewoon geblancheerd en ingevroren maar ik denk dat ik ze vanaf nu maar wat extra kook ofzo, ik las vandaag dat te rauwe sperziebonen honden ook misselijk kan maken dus met haar bestaande sensitiviteit
 Ik hoop dat het dat is

Soms vraag ik me wel af hoe zij heeft overleefd als straathond als dr maag zo gevoelig is haha

Gelukkig gaat het redelijk oke met Pasta. Ze mag echt blij zijn met jou! Ieder dier zou zo’n zorgzaam persoon om zich heen moeten hebben.

3 likes

Mijn hond gaf vroeger ook vaak over in de nacht of vroeg in de ochtend. Honden gaan vaak gal spugen als ze een lege maag hebben. Het heeft bij ons geholpen om mijn hond voor het slapen gaan nog wat brokjes / een grotere snack te geven.

1 like

Mijn hond heeft ontdekt dat ze rauwe eieren super lekker vindt. Nog lekkerder dan gekookte. Dus nu moet ik elke keer opletten als ik bak, want ze is zo in staat om die eieren van het aanrecht te jatten.

3 likes

Gelukkig gaat het weer beter met Pasta @Kurisu

Hier vandaag toch maar de dierenarts gebeld na vanochtend weer niet eten en overgeven. Elke keer zitten er een paar dagen tussen en begint het weer 1 dag. Zo vreemd.
We kunnen pas vrijdag terecht en dan gaan ze een bloedtest doen en urine nakijken.

1 like

En het hoeft niet zo te zijn dat je hond de ‘basissymptomen’ heeft, waardoor er overheen gekeken wordt.

Onze hond had wisselende ontlasting (met weken tot maanden tussen slechte en goede ontlasting) en stink scheetjes, maar dat werd weggeschreven onder ras en gevoelige puppy-buik.
Tot we hem hebben laten testen en hij snel een dikke positieve test had.
We zijn zo’n 3 maanden bezig geweest om hem weer giardia-vrij te krijgen, is een nare parasiet!

Klopt!
Wij zaten op een middag met onze hond op de bank dat het ons opeens opviel dat hij ontzettend mager aan het worden was (daar schrok ik wel echt van).
Dat was ook de enige aanleiding voor de dierenarts om hem op giardia te testen.

Geloof dat we 20 euro kwijt waren voor kort consult en de test.

1 like

Ivm het verzoek daar om niet door te gaan over huisdieren, @Marqant ben je nou echt boos over wat ik schreef over mijn hond in het bewust kinderloos topic? :stuck_out_tongue: normaliter neem ik altijd aan dat dat gewoon een mis klik is maar aangezien jij ook een hond hebt kan je het ook niet met me eens zijn dus in dat geval gun ik mezelf graag de mogelijkheid mijn hond weer op te hemelen :joy:

Ja hij is weer helemaal de oude!
Al blijven zijn darmen wel een kwetsbaar punt. Bij een beetje stress of ‘fastfood’ heeft hij gelijk een borrelbuik en vieze poep.

Oh huh?? Nee mijn dikke vingers weer waarschijnlijk :sweat_smile:

2 likes

Oh gelukkig! Ik had al bijna een PowerPoint presentatie paraat over waarom ik toch super van mijn hond hou en waarom ze me alles waard is :joy::joy:

Haha nee hoe zou je niet van Pasta kunnen houden, omg :heart_eyes: komt niet eens in mij op. Ik herken juist veel in je verhaal van toen ik net een hond had geadopteerd. De stress en de zorgen, zo veel gelezen, gekeken, zo vaak naar de dierenarts. Ik was er ook veel te naĂŻef ingegaan met een veel te getraumatiseerde hond en een romantisch beeld van er een redden. En al die stomme bemoeizuchtige opmerkingen op straat, van met name witte oude mannen!? I was not prepared.

2 likes

Hoe waaks zijn jullie honden in het donker maar vreemden? Mijn hond vind elk persoon super leuk. Hij is ook altijd nieuwsgierig als we tijdens ons laatste rondje langs hangjeugd lopen, of langs andere figuren die liever buiten in de vrieskou zitten. Gisteravond stond er een man en op 50m afstand begon onze hond heel diep te grommen naar hem. Ik wilde me daarom omdraaien maar kreeg hem moeilijk mee. Ik ken dit helemaal niet van hem en zat daarom een beetje te denken wat een reden zou kunnen zijn. Is het echt gericht op een persoon? (qua geur of houding) of zit het voor honden in iets anders? Ik vond ‘m daarna ook nog bijzonder alert. We wonen op een stuk waar veel mensen lopen, dat was verder geen probleem toen ik hem uit het moment haalde.

Voor de context: Mijn hond heeft nog nooit naar een mens gegromd dus toen hij begon keek ik nog om me heen welke hond er aan het grommen was zo vlakbij. :joy: ik vond laatst ook resten van iemand die crack had gerookt voor onze deur, maar heb hem ‘s nachts niet gehoord hierom terwijl hij dit sowieso gehoord moet hebben.

Mijn hond vind iedereen leuk. Behalve aangelijnd sommige honden.
Als donker is merk ik dat hij sneller buiten blaft.
Meestal naar andere honden of als iemand aan de deur staat.

Maar als hij gromt naar een persoon zou ik de hond vertrouwen. In mijn ogen hebben ze gewoon extra zintuig daarvoor. Vooral als ze verder niet doen en geen trauma hebben.

2 likes

Mijn hond is sinds eergisteren aan de spuitpoep, letterlijk spuitpoep
als een hogedruk spuit.
Heb al 4 keer de vloer en de muren moeten schoonmaken. Vind het zo vervelend voor haar, maar ze is verder (gelukkig) niet ziek dus ik vind het ook vervelend voor mezelf want ik blijf vannacht wakker om haar uit te laten rond 3 uur, voor t geval ze anders de woonkamer weer een bruine makeover geeft.
Gelukkig heb ik ook weekend.
Over de poepbacterieën maak ik me later wel zorgen :zipper_mouth_face:

5 likes

En waarom voel je de behoefte om dit te delen? :nauseated_face:

7 likes

Leuke woordkeuze, “De behoefte”, maar als je hier problemen mee hebt verwijs ik je naar het topic voor “Wat je even kwijt wil, gecensureerd voor tere zielen”.
Bedankt voor de empathie.

11 likes

Mijne is een angstige blafferd die denkt dat ze een grote enge boerderij waakhond is. Als ik haar streng toespreek wanneer ze begint te grommen dan houdt ze weleens op. Maar soms ben je te laat en dan sleur ik haar snel weg.

Overigens geldt dit alleen wanneer ze aangelijnd is. Als ze losloopt kan ze zich beter gedragen.

1 like

Hmm ja dan vertrouw ik er voortaan wel op. Ik dacht dat hij dat gen miste tbh. Ik ben eerder wel eens lastiggevallen rond 07:00 door een man. Toen ging hij vet enthousiast kwispelend naar hem toe en ik wilde alleen maar weg. Vond dat toen echt rot, maar toen was hij nog maar een jaar oud, wellicht lag het daaraan.

@Bertha ik had idd dat artikel gevonden maar vond ‘m lastig te rijmen omdat ik niet het idee had dat hij mij wilde beschermen, maar gewoon aansloeg op een persoon. Denk dat hij idd wel in zo’n freeze zat. Hij was echt klaar voor actie zeg maar.

Klinkt ook heftig met die gekkies die ik nu beschrijf maar woon wel in een heel leuke buurt haha. Wel in een stad en dichtbij een station dus dan heb je wat meer volk.

4 likes