Hondentopic (Deel 1)

Gebitsbehandeling voor Donut wat een verschil in prijs en ik ben naar de onderste Dierenartsenpraktijk gegaan . Er zijn 3 tanden verwijderd tandsteen en tandplak verwijderd. Veder voor 7 dagen antibiotica kuur.

2 likes

Wat een verschil. Wij zaten meer zoals bij de bovenste voor hond van 15 kg.
Als ik bloedscreening eraf haal was het 490 euro ongeveer. Dit is inclusief nacontrole en antibiotica voor erna.
Er zijn wel meer tandengetrokken bij mijn hond.

1 like

Wow wat een verschil. Hoe heb je dit kunnen vergelijken?

1 like

Tijdens onze wandeling lopen we regelmatig langs een huis waar dan een hond heel hard blaffend op het raam afstormt. Mijn hond reageert daar vaak op door terug te blaffen. Vandaag was die hond niet thuis denk ik. Dat vond de mijne blijkbaar zo raar dat hij op de vensterbank aan de buitenzijde sprong om binnen te kijken waar de hond bleef :joy:.

7 likes

Haal je chipnummer weg op de foto.
Mensen kunnen dit misbruiken

Sorry voor de bemoeienis

1 like

Is dit verschil tussen een dierenarts in de “stad” en een dierenarts buitenaf/dorp? Bij ons zijn de prijzen meer zoals de onderste. Hoor veel dat het richting de randstad bizar duur is in vergelijking met ons in het midden van het land.

Verschil tussen beide is trouwens wel dat bij de duurdere gebruik wordt gemaakt van gas narcose (isofluraan) en de goedkope behandeling narcose via de branule

1 like

De bovenste is de stad en onderste is dorp en dit is van het noorden van het land

1 like

Ik heb prijsindicatie gevraagd wat het hun bij kost ik noemde wat voorbeelden van wat ik gehoord en gelezen had en met de vraag of dat klopt. Maar ik heb wel gezocht tot max een uur reizen vanaf mijn woonplaats . De bovenste is in de stad en onderste is in een dorp

1 like

Sorry ik had niet opgelet, ik heb het aangepast

1 like

Zijn het onafhankelijke dierenartsen of is een van zo’n grote keten die nu allemaal dierenartsen opkoopt? Want hier is ook een dierenarts opgekocht en ik schrik me echt dood bij wat mensen soms moeten betalen, allemaal extra dure onderzoeken erbij etc. Dat herken ik niet bij mijn zelfstandige dierenarts.

1 like

Waar kopen jullie gezonde snacks? In de winkel hebben ze zoveel keus. Van de fokker kregen we het advies om te kijken naar natuurlijke ingrediënten. Maar op veel verpakking staat niet of het voor puppy geschikt is. Hebben jullie misschien tips?

1 like

bij mijn favo webshop hebben ze ook veel voor pups: Durk's Dogsnacks - De Webshop

2 likes

De bovenste Dierenartsenpraktijk is idd een van de 4 vestigen in de hele provincie en de onderste Dierenartsenpraktijk is een praktijk in een dorp.

Onze hond kan mogelijk ook niet tegen kip denken we…
Zo even in de prullenbak duiken en de verpakking van zijn laatste kauwsnack zoeken.

Het ging al weken goed, maar sinds vrijdag weer een borrelende buik, stink scheten en hele dunne stinkende poep. Laatste stuk net was gewoon water, arm beest!
(en een beetje arme ik, dat wordt vannacht 3x wandelen…)

1 like

Wat zielig. Kip zit in veel.
Mijn vorige hond had ook allergie en uiteindelijk hypoallergene brokken van de dierenarts en snacks op basis van struisvogel.
Want struisvogel kende hij niet. Dat ging wel goed.

Wel duur allemaal want toen alleen verkrijgbaar bij dierenarts maar nu kan je makkelijker via internet krijgen.

Hij heeft al een tijdje hypoallergene brokken en dat lijkt goed te gaan.

We twijfelen wel erg of het de snack was of misschien een buikgriep.
Dus dat is even aankijken de komende dagen.
Vind hem erg zielig! Hij zucht en piept ook de hele tijd :frowning:

2 likes

Ah wat sneu dat gepiep. Hopelijk is het dan alleen een buikgriep en zo weer weg.

1 like

Lijkt me toch haar goed recht om haar mening erover te geven en je te vragen daar rekening mee te houden. Dan weet je dat nu en dat je haar er dus ook niet meer over hoeft te vertellen, prima toch?

1 like

Nou ja, het is blijkbaar iets waar ze een sterke mening over heeft, dan is het lastig om dat subtieler te brengen. Ze heeft natuurlijk ook gewoon een heel goed punt, wat je zelf waarschijnlijk ook wel weet, en ik denk dat dat eerder is waar het wringt, dan de opmerking zelf. Zou het gewoon aannemen en naast je neerleggen als je er van overtuigd bent dat je per se deze raspup wilt, en haar er verder zoals ze vraagt buiten houden.

Pfff, ik had zoiets naars met mijn hond eerder deze week. Ze had net best wel wild (doet ze altijd) gespeeld met haar beste vriend, een Berner :heart_eyes:, en ze was gewoon aan het snuffelen op het grasveldje en ineens begint ze mega erg te janken/piepen, echt zo’n paniekerig geluid alsof ze vreselijke pijn had. :worried: Dus ik gelijk naar haar toe, voorzichtig aan haar harnas gepakt, en toen ging ze al piepend liggen, en probeerde ze ook een beetje richting haar achterkant te gaan met haar kop. Daarna stopte ze met janken, denk dat het ongeveer 15 seconden duurde in totaal.

Ik heb haar hele lichaam gecheckt en thuis nog eens, voorzichtig haar kussentjes bekeken (wellicht was ze in glas gestapt of zo), maar kon echt niks vinden. Ze loopt ook niet raar en lijkt nu ook geen pijn te hebben, ze is gewoon haar vrolijke zelf, maar ik ben echt zo geschrokken. Denk nu dat ze wellicht een spier heeft verrekt of zo? Iemand anders dit wel eens gehad?