Hondentopic (Deel 1)

Misschien een beetje kramp in een pootje?

1 like

Ja zou goed kunnen, ze is dan wel echt een drama queen haha

Merken jullie ook verschillen in energielevels bij jullie honden? De mijne heeft opeens weer bakken met energie nu het buiten lichter en droger is. Hij wil weer uuuuren wandelen, we spelen ontzettend veel en hij is weer lekker ondeugend. Hij lijkt niet moe te krijgen (ik wel :joy:). Hij pakt wel z’n rust trouwens en is niet overprikkeld. Maar ik merk wel dat hij buiten ook wel heel veel snuffelt aan bepaalde grassprietjes.

Ik vraag me vooral af of het inderdaad door het weer komt, door hormonen of een fase door leeftijd (hij wordt volgende maand twee). Ben dus benieuwd of jullie ook ervaringen hebben met jullie honden die gelijkaardig zijn.

3 likes

Ja, ik merk het zƩker aan mijn hond wanneer het weer lente wordt. Als de zon nu weer eens een dag schijnt dan wordt ze echt weer een beetje een puppy (althans dat denk ik, we hebben haar pas vanaf dat ze +/- 3 jaar is): ze gaat weer meer in het gras - en poep :skull: - liggen rollen, gaat aan bloemetjes ruiken, zit veel meer achter vogels aan. Ook ben ik in de lente vaak langer aan het lopen omdat ze het vers groeiende gras heel lekker vindt en dus soms ook echt een tijdje als een koe staat te grazen. Maar ik vind die verandering in gedrag altijd heel leuk om te zien, alsof ze net als ik weer een beetje tot leven komt.

3 likes

Haha, klinkt inderdaad wel alsof ze weer helemaal tot leven komt! Dat van die vogels en bloemetjes is ook super herkenbaar. De lokale duiven vinden het minder leuk maar gelukkig zijn het snelle stijgers :joy:. En helemaal eens met wat je zegt: dat het ook gewoon ontzettend fijn is om ze (weer) zo blij te zien en te zien genieten van buiten!

1 like

ja echt zooo leuk, gisteren waren we even ergens lunchen en kon onze hond lekker in het gras zitten en dan zie ik haar ook echt zo chillen in het zonnetje. :sun_with_face:

3 likes

Ons hondje gaat vandaag voor het eerst een paar uurtjes naar een oppas, omdat ik een paar uurtjes naar kantoor moet en hem nog niet zolang alleen kan en wil laten. We hebben daar uitgebreid kennis gemaakt en dat ging heel goed, maar ik vind het toch wel een beetje spannendšŸ˜…

2 likes

logisch! ik vind het ook nog steeds spannend, ook al is ze al heel vaak bij haar oppas geweest :grimacing:

2 likes

Wat een leuk ding, ik heb hem ook besteld!

@Babka onze hond heeft ieder jaar rond deze tijd ook de lente in haar bol, dan wil ze alleen maar naar buiten. Het liefst gaat ze dan lekker ergens in de zon liggen, ze weet bijvoorbeeld altijd net dat ene zonnestraaltje nog te vinden wanneer de tuin bijna helemaal in de schaduw ligt :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Hij is echt heel leuk ja @Bertha ! Gaat zeker op het verlanglijstje…

Ik heb net afgelopen week de nieuwste Nina Ottosson puzzel gekocht en die is nu al favoriet hier. Redelijk simpel, maar de brokjes passen mooi in alle vakjes.

En nog een bonus, ze kan na heeeeeeel lang oefenen de buiging! Mega trots hier… haha…

20 likes

Zijn jullie honden ook zo gek op sneeuw? Gisteren heeft de mijne een hele tijd in de sneeuw liggen rollen en was aan het rennen als een gek. Vanochtend wou ze zo snel mogelijk naar buiten. Ik dacht dat ze moest plassen. Nee, ze moest nog even genieten van het restje sneeuw

3 likes

Ah zo leuk om de hond zo blij te zien. Mijn hond is ook gek op sneeuw (en regenšŸ˜…) Word helemaal gek dan. Enige jammere is dat ik hem niet los kan laten want dan gaat rent hij weg, dus kan dan niet zijn energie en blijdschap niet kwijt

3 likes

Ik wil even een kleine mijlpaal delen hoor. Onze hond hangt best wel aan ons (vooral aan mijn vriend, en misschien waren we ook een beetje te overbezorgd hoor) maar de laatste tijd doet ze het steeds beter als we weggaan. Ze is ook een paar keer naar een nieuwe oppas geweest, en ik ben zo blij als ik zie hoe okƩ ze daar nu mee is. Toen ze gisteren door had dat ze niet met mij mee ging maar bij familie bleef, vond ze dat helemaal prima.

Ook durfden we haar bij anderen zonder ons niet los te laten lopen, maar aangezien ze bij heel vertrouwde gezichten is hebben we het ze gewoon maar laten proberen en ik kreeg net al filmpjes en foto’s opgestuurd dat ze blij over het strand rent. Ben echt zo trots en opgelucht 🄹

8 likes

Mijn hond kwam terug van de trimster en kreeg haar ogen niet open. Het was geĆÆrriteerd en ze wreef haar hoofd tegen mij aan als vorm van krabben.
Nou oogdruppels geregeld en inmiddels kan ze haar ogen weer opendoen (niet geweldig maar vooruitgang). En krabt/jeukt ze er niet meer aan. Waarschijnlijk kreeg ze per ongeluk wat losse haartjes in haar ogen.

Nou genoeg spanning en sensatie voor vandaag

Hi, 11 jaar hebben wij een superlieve hond gehad, in 2021 is hij gestorven na een hartinfarct tijdens de uitlaatronde, ik mis m’n vriendje ook heel erg. Lange tijd wilde ik geen nieuwe puppy maar nu begint het weer te kriebelen maar ik twijfel hard, onze vorige :sob: hond was een kruising van een rottweiler en een Amerikaanse stafford, superlief dier, hij is dit jaar twee jaar dood en m’n man heeft voorgesteld dat we een nieuwe puppy kopen, we zijn bij stafford fokkers gaan kijken en staan op de wachtlijst, ik weet alleen of ik dat nog wel wil, aan de ene kant schreeuwt mijn brein om een hond maar aan de andere kant vind ik m’n schone vloer ook wel fijn. Ik heb ook nog een poesje die erg gesteld was op de hond en haar vriend erg mist

Ik wil ook haar leven niet in de war schoppen. Man heeft nu z’n zinnen gezet op een cane corso of een dogo Argentina. Prima hondje wat hier goed passen en we staan nu op de wachtlijst bij een paar fokkers. Ik wil best nog een puppy maar dat hele fokkers gebeuren staat mij tegen en ik wil gewoon op mp zoeken. Ervaringen zijn zeer welkom!

1 like

Uit je bericht lijkt het alsof vooral je man het wil. Misschien lees ik het verkeerd, maar wellicht goed om dat eerst zeker te weten voor je verder gaat zoeken? Ook qua ras is het misschien handig om jullie eerst te verdiepen in wat jullie willen en welk karakter bij jullie zou passen?

Als jullie dan inderdaad op een stafford uitkomen, is mijn eerste gedachte: adopteren! De asielen zitten vaak vol met staffords - en er komen zeer regelmatig nieuwe bij - en die hebben echt niet allemaal gedragsproblemen. Vaak zijn het ook nog jonge honden, denk in een opwelling aangeschaft o.i.d. En misschien is een oudje jĆŗist een optie voor nu, zodat je er niet 10-15 jaar mee zoet bent?

Marktplaats vind ik een shady plek voor de aanschaf van een hond, maar heb daar zelf geen ervaring mee. Er zitten hier wel wat mensen die tips hebben waar je op moet letten geloof ik.

7 likes

Nou onnodige update. Maar met Nina (mijn hond) gaat het al wat beter. Ze kan weer wat beter uit haar doppen kijken, maar haar rechteroog is nog een piraten oog. Het ziet er beter uit dan gisteren. Zoals het er nu naar uitziet zou het denk ik woensdag wel volledig over zijn.
Ik heb wel een kaasbot voor haar gekocht, want zielig beestje

6 likes

Wij hebben ons aangemeld voor een hondje uit een Grieks asiel. Zijn hier mensen die een hond uit een buitenlands asiel hebben? Ben ook benieuwd naar het thuisbezoek proces.

2 likes

Ik vind alle honden leuk, het ras maakt mij niks uit. Naar diverse asielen zijn we geweest toen de hond een paar maanden overleden was maar vrijwel overal kregen we te horen dat de honden die wij leuk vonden niet met katten kunnen
En dan het feit dat de honden al volwassen zijn, het klinkt stom maar voor mijn gevoel is het moment van afscheid nemen dan al dichterbij. Het was echt het moeilijkste wat ik heb moeten doen om te zeggen dat het genoeg was en we afscheid moesten nemen. Hij stierf ook voor mijn gevoel heel plots, we gingen wandelen en op twee straten van huis was hij zomaar gevallen en ik kreeg hem niet meer omhoog, man gebeld en direct naar de dierenarts gegaan en na een echo en een foto bleek dat hij een gezwel op z’n hart had wat was gaan bloeden en daardoor liep z’n hartzakje vol vocht en hij had het zo benauwd, de dierenarts heeft tot twee keer toe geprobeerd dat vocht weg te nemen maar het liep meteen weer vol en toen heb ik besloten dat hij genoeg had geleden en hem in laten slapen.
Dat is voor mij de grootste reden dat ik niet erg enthousiast ben over een nieuwe hond.

1 like

Onze hond komt uit Turkije, maar was wel al een maand in Nederland voordat we haar in huis kregen. Komt jullie hond straks direct uit Griekenland?

Het huisbezoek ging bij ons vrij makkelijk, ik had eerst contact met de persoon die de adopties doet vanuit de opvang, veel mails en bellen en vragen beantwoorden/stellen, daarna mochten we bij het gastgezin op bezoek, daarna kwam iemand anders weer langs voor het huisbezoek (ook vanuit de opvang maar die in Nederland woont). Dat was eigenlijk vooral een gesprek over de hond (zij had ook kort voor onze hond gezorgd) en verder was het niet zo veel. Nog een kans om vragen te stellen vooral, voor haar was het al snel goed omdat we geen twijfels hadden en alles al in huis hadden voor de hond. Ik maakte me zorgen dat het mis zou kunnen gaan omdat we een appartement hebben en geen huis, maar dat was allemaal geen probleem

1 like