Onze hond werd ook beschreven als heel sociaal, rustig, kan zichzelf goed vermaken, weinig vermaak nodig etc etc haha. Heel erg positief. Dat bleek uiteindelijk ook niet helemaal te kloppen. Haar persoonlijkheid in de opvang met een hoop andere honden was wel echt anders dan nu bij ons, en weer anders dan in het gastgezin. We hebben haar nu net 3 maanden dus het zal nog wel veranderen, maar we weten nu ook wel dat ze het niet per se leuk vind om met veel andere honden te zijn dus ik verwacht niet dat ze teruggaat zoals ze in de opvang was. Ik ben wel blij dat ze eerst nog een maand in een gastgezin is geweest, want wij moesten echt heel erg wennen aan een hond en wat ik van het gastgezin hoorde was ze de eerste paar weken ook heel angstig en het was fijn dat ze al iets zelfzekerder was toen we haar ophaalden.
Onze hond is eigenlijk best makkelijk en is echt zo’n onafhankelijke (ex) straathond. We vonden het best verbazingwekkend hoe goed ze het deed en hoe snel ze dingen oppikte en hoe snel ze zich aanpaste. Ik heb haar maar 2 keer bang gezien (1 keer voor wolven op tv, 1 keer voor mijn schoonvader die een koffer droeg). Voor mijn gevoel paste ze zich wel snel aan, ik denk dat we binnen een week een goed gevoel voor een routine hadden? Ze sliep vrij snel alleen in de woonkamer, at/dronk altijd goed, reageerde goed op dingen de we introduceerden… Ze luisterde verder totaal niet haha en dat is nu pas sinds een maand ofzo een beetje anders. Ik kreeg altijd het gevoel dat het haar niks uit maakte wie er was zolang zij maar een bed/voer/drinken had, en ze niet zo veel om ons gaf. Nu is dat wel anders en beginnen we steeds meer een band op te bouwen. Ze was niet schuw ofzo (en kwam juist heel vaak aaitjes vragen) maar binnen en buiten keek ze eigenlijk nauwelijks naar ons om en echt contact maken was lastig.
Het is onze eerste hond dus we hadden het sowieso beter aan kunnen pakken maar na 1 week oid hadden we een stapje terug gedaan en hebben we bijv steeds dezelfde wandeling gelopen, dat hielp enorm.
Ik denk dat ze nog steeds niet 100% gewend is of zichzelf is maar het gaat de goede kant op denk ik