Hondentopic (Deel 1)

Dierenarts bellen voor de zekerheid?

Sterkte!

Dan geven ze braakmiddel.
Mijn collega heeft een hond die heel veel eet onderweg. Ze heeft toen een keer op d’r kop gekregen van de dierenarts want als het iets is met plastic dan kan het in de darmen blijven hangen en dan ben je verder van huis.

5 likes

Hangt er vanaf wat er gegeten is, ze kunnen je huisdier laten braken m.b.v. cerenia.
Soms passeert het dan de darmen en heb je daar een probleem, dan kom je er pas achter met slechte ontlasting, echo’s, foto’s etc.
Ik zou even alles goed in de gaten houden, ontlasting, opgezette buik of je huisdier niet ineens lusteloos wordt en bij twijfel morgen alsnog een afspraak maken.

1 like

Ons hondje is ziek 🥹 hij gedroeg zich vreemd vanochtend en toen heb ik de dierenarts gebeld om advies te vragen. Ze wilde 'm toch even zien. 3 prikjes en een AB kuur verder. Hij heeft een darmontsteking, arm diertje.
Hij laat, al sinds hij bij ons is, met momenten best extreem bijtgedrag zien. De dierenarts dacht dat de klachten van nu en het bijtgedrag misschien wel samenhangen door een onderliggende klacht, dus we gaan nu een giardia test doen. Blijkbaar kan dat dus al weken/maanden sluimeren en oa bijtgedrag veroorzaken maar wordt het vaak gemist als er geen darmklachten zijn, en kan het zich opeens, zoals nu hier ook, openbaren met plotselinge darmklachten.

We moeten ontlasting van 3 dagen verzamelen, maar de AB kuur van nu zou ook al verlichten als het giardia blijkt te zijn. Het gaat nu, door de prikjes tegen de pijn en misselijkheid, gelukkig al een heel stuk beter

1 like

Ze heeft geen gastgezin kunnen vinden. Ze stellen voor dat we zelf als gastgezin gaan fungeren. Hij komt dan x weken bij ons, voordat we overgaan tot adoptie. We neigen ernaar om het te gaan doen. Het gaat dan wel snel ineens, hij komt dan begin april al. Dus net even gekeken wat we nou allemaal gepland hebben staan. We hebben maar 1 ding samen gepland staan, maar mijn vriend kan dat wijzigen gelukkig. Wel ga ik zelf op stedentrip eind april, maar mijn vriend is dan thuis,

Ik heb ook een shitload aan filmpjes ontvangen en het is echt een lieverd. Een hele rustige, chille hond denk ik.

Dus ik denk dat het officieel is: meet Harvey

Samenvatting

Hij is kleiner dan hij eruit ziet op de foto. Het is een kokoni.

35 likes

Ons hondje is helaas nog steeds ziek.
De buikgriep van 3 weken terug blijft wat sluimeren lijkt het?
Dinsdag had hij opeens erge buikpijn, maar leek wel te zakken.
Maar vandaag loopt ie ook slecht en is ie heel erg sloom. Over een uurtje kan ik bij de dierenarts terecht.
Ik kan echt wel huilen, vind het zo naar.

Ach wat sneu! Hopelijk kan de dierenarts iets voor hem beteken. Je voelt je zo hulpeloos hè? Want je kan zelf zo weinig voor ze doen.

@Denver hoe is het met jullie hondje?

1 like

Harvey :heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart::heart:

2 likes

Aaah wat heeft ie een blije toet!

2 likes

De dierenarts heeft hem grondig nagekeken.
Gister is hij in een diepe sloot gevallen en heeft daarbij dus 2 pootjes bezeerd kwamen we achter.
Gelukkig niet zo erg als gedacht, maar wel vervelend.
Pijnstilling mee en verplichte rust voor een week.

4 likes

Ohh dottig! Ik denk dat het wel fijn is dat hij dan niet nog een keer naar jullie hoeft te verhuizen! Succes met het begin, ben benieuwd hoe Harvey het gaat doen :smiling_face_with_three_hearts:.

2 likes

Lief dat je het vraagt! Hij heeft 14 uur achter elkaar geslapen, hij is zo moe (ook van alle indrukken bij de dierenarts enzo). Het gaat wel ietsje beter, hij heeft alweer wat gegeten en reageert weer op ons, maar hij is nog niet z’n oude zelf, maar dat gaat wel goedkomen.
Bij uitzondering mocht hij een keertje in bed haha

14 likes

Dit koppie 🥹

@Barbie Wat leuk, gefeliciteerd! Hij ziet eruit als een blije goedzak.

2 likes

Ik ga sinds kort hardlopen met onze hond en ik vind het echt leuk! Heb haar wel vast zitten aan mijn buik middels zo’n speciale riem, en het gaat redelijk goed, al is ze wel veel bezig met de omgeving en wisselt ze wel vaak van kant van mij. En soms wordt ze ineens heel speels en wil ze hele tijd door mijn benen rennen, haha beetje link wel.

3 likes

Super leuk. Ik doe dit ook en bij mijn hond ging het wel steeds beter! Nu associeert ze m’n hardloopschoenen en het tuigje ook wel echt met een andere activiteit dan dat we de gewone riem pakken.

1 like

Ja daar hoop ik ook op, haha. Goed om te horen!

Altijd als ik met mijn hond bij de tramhalte sta gaat hij de hele grond likken omdat hij de roggels die er lagen lekker vind. uiteraard trek ik hem weg maar :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

5 likes

:face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting: oh mijn god wat super super super WALGELIJK

6 likes

Ja het is echt verschrikkelijk goor :sob: Snap ook echt niet waar het vandaan komt ik haat het echt heel erg

2 likes