Oh, wat ontzettend verdrietig. Het doet inderdaad vreselijk pijn.
Heel veel sterkte
Als alles goed gaat dan word begin mei mijn puppy geboren. Ben er behoorlijk hyper onder, kijk er naar uit. Aan de andere kant is het ook pijnlijk en plopt opeens het verdriet naar boven dat ik december mijn lieve veelste jonge hond heb moeten laten inslapen. Het maakt mij ook een beetje bang dat ik niet voor een derde keer achter elkaar een jonge hond moet laten gaan, al weet ik ook dat dit gewone domme pech was maar toch.
@Amoruccio ik zou mij niet laten afscheppen door een dierenarts, je beestje zit hierdoor niet lekker in zijn vel. Urine en ontlasting kun je altijd laten onderzoeken en zou toch ook bloed laten onderzoeken. Met daarnaast overleg met een voedingsadviseur kun je op verschillende gebieden dingen bekijken en uitsluiten. Contact met een holistische dierenarts zou ik zeker overwegen.
Ik snap dat het zo wel extra spannend is allemaal. Maar hopelijk krijg je straks weer een beetje vertrouwen terug. Het komt vast goed.
Onze pup wordt hopelijk ook begin mei geboren. We zijn vorige week bij een fokker geweest om kennis te maken en het was echt heel fijn. Alle vragen kunnen stellen, haar volwassen honden kunnen zien en er waren ook nog twee pups van haar vorige nest aanwezig. Eentje die ze zelf houdt en eentje die naar het buitenland gaat en wat langer moet wachten voor hij weg mag. Ze vertelde dat haar andere teefje een paar weken terug was gedekt en ze nu begon aan de lijst met mensen voor dat nestje. Dus precies op tijd erbij! Hopelijk zitten we bij de gelukkigen.
Wat verdrietig. Het blijft een rot keuze om te moeten maken…Heel veel sterkte!
Voor de mensen met een hondenverzekering. Waar is jullie hond verzekerd en ben je er tevreden over? Ik heb al gekeken en ik neig naar een verzekering bij Petplan.
@Barbie Als je even terugscrolt naar november
heb je al wat ervaringen toen ik het vroeg voor mijn rescue haha. Wij hebben nu ohra en daar zijn we redelijk tevreden mee, wel echt heel irritant dat je niks kan declareren van wat er in de wachtperiode gedaan is, we zijn namelijk binnen die periode eens naar de DA geweest voor controle en alles wat daarmee te maken heeft gehad (incl follow up) mag je niet declareren. Afgezien daarvan wel snel alles terug en heel duidelijk
Oh top, ga ik doen. Thanks!
Ik heb toen al Ohra aangeraden, en ben daar nog steeds blij mee. Als je belt word je vriendelijk geholpen, het declareren gaat snel, en ik heb zelfs een flink bedrag teruggekregen voor iets wat ze volgens hun polis eigenlijk niet zouden hoeven vergoeden haha.
Je hebt vast al gekeken tussen de antwoorden maar ik vond Petplan dus geen aanrader omdat ik ineens (zonder reden) niet meer verzekerd was.
Hier ook OHRA maar heb (gelukkig) nog niets hoeven declareren dus ik heb geen ervaringen te delen. Maar op basis van de positieve ervaringen van anderen ervoor gekozen.
Zit al sinds 2008 bij Ohra (vroeger heette het anders, maar is door hun overgenomen). Ideaal. Vorige hond had enorm veel allergiën en heeft ons duizenden euro’s gescheeld. En snel terugbetaald.
Zeker in het begin denk je dat het niet nodig is, maar een allergie kan soms jaren later pas komen. Dan ben je blij dat je verzekerd bent.
Ik denk dat een hond heel leerbaar is dus op den duur ook echt weet in het bos moet ik ook naar mijn baas luisteren. Consequent blijven en niet opgeven en veel oefenen.
De welkoop hier had een puppyhoekje met kado’s. Lekkere marketing met pastel kleuren etc.
Maar een snuffelmat, likmatje, knuffel zonder vulling met piepje, kong, rubberachtig kauwbot of een balletje.
Ah ik heb zo’n pechvogel. 3 weken geleden liep ze mank, flinke spierpijn van gek doen, pijnstillers en rustig aan doen was het advies. Week erna moest ik voor de inentingen, liep ze nog mank, dierenarts zei al jup waarschijnlijk nu de andere poot hé? Nog even door met de pijnstillers. En nu heeft ze zich van het weekend fiks gestoten aan de punt van de tafel met van de bank af springen, dikke bloeduitstorting. Gelukkig dus nog aan de pijnstillers van de poot, maar nu merkte ik toch sinds gisteren wat kleine veranderingen in gedrag. Staren, geen zin in eten, dus toch maar even dierenarts gebeld. Assistente gaat overleggen en hoor in de middag verder.
Ik zit toch naar die verzekeringen te kijken, maar ben bang dat ik nooit meer wat vergoed krijg omdat ze dan zien, ja joh, die hond heeft dit of dat als eens in ver verleden gehad. Weet iemand hoe dat zit? Als ik dus nu die verzekering neem, en ze in de toekomst weer eens spierpijn zou hebben, hoe zit het dan met de vergoeding? Ik zou ze kunnen bellen, maar denk dan gelijk dat ze direct een uitroep teken bij mijn naam zetten. Haha…
De assistenten hebben allemaal de hema verzekering, maar daarmee mag je 6 maanden niet na de dierenarts zijn geweest voordat je hem kan aanvragen. Haha, dat gaat hem niet worden zeiden ze ook al, ben er zo’n vaste klant.
Ahh wat een pechvogel
In de polisvoorwaarden van ohra staat:
Wij vergoeden onder de module Ziektekosten nooit kosten van:
- aandoeningen, letsel (door ongeval) of medische klachten die uw huisdier al vóór deze verzekering had. Ook de complicaties die hieruit voortkomen vergoeden wij niet;
- vervolgbehandelingen van een ziekte of aandoening waarvan de symptomen zijn ontstaan in de wachttijd of voor de ingangsdatum van de verzekering;
Maar ja, spierpijn is natuurlijk te verhelpen en als het daarna terugkomt denk ik dat je de pijnstilling wel vergoed zou krijgen. Ik denk dat het meer om chronische ziektes gaat zoals problemen met gewrichten of, in ons geval, epilepsie. Je kunt altijd anoniem bellen om te informeren wat ze precies bedoelen, dat kunnen ze dan niet aan jouw eventuele aanvraag koppelen.
Dankjewel! Ja denk ook eerder inderdaad het uitsluiten van het chronische stuk. Gelukkig is met haar gewrichten alles okay, dat is prima in orde.
Fijn dat bij jullie de medicatie voor epilepsie wordt vergoedt. We zijn een aantal weken geleden met de dierenarts en de gedragstherapeute gestart ook met gedragsmedicatie en dat is behoorlijk prijzig ja. Gelukkig maar voor een korte periode, maar zoiets zal in de toekomst dan niet meer vergoed worden, maar dat is okay. Gaat meer om al die bezoekjes van pech, pijntjes, opvreten van dingen.
Ohja anoniem bellen is inderdaad een optie. Met mijn fictieve hond fikkie, haha…
Neeee de eerste teek weer gevonden. De bult zat ook lekker in zijn baard, dus was nog een worsteling om hem te vinden. Gelijk maar een nieuwe voorraad tabletten gekocht.
Geen berghond maar wel een eigenwijze terriër. Hier zit het commando er echt wel in, maar hij kiest ervoor om niet te luisteren of eerst wat anders te doen voor hij komt. Daarin zijn we dus wel streng; hij mag echt niet zomaar los.
Je zegt zelf dat hij pas 4 maandjes in Nederland is, dus heeft genoeg kans om te oefenen! Zou het idd echt streng oefenen met die stappen; eerst het commando in huis oefenen, dan buiten aan de lijn, dan steeds meer prikkels toevoegen tot je het los gaat oefenen. En alleen het commando uitspreken als je weet dat het gaat lukken (makkelijker gezegd dan gedaan). Wel lastig hoor voor zo’n type hond omdat hij niet beter weet dan zijn eigen keuzes te maken.
Een bos is ook gewoon wel duizend keer interessanter voor een hond dan een mensenbaasje, zo veel te ruiken vooral, die hond hoort en begrijpt jou wel denk ik, maar kiest op dat moment toch voor de geurtjes en beestjes etc.
Onze hond luistert in het bos inmiddels best goed, maar soms ruikt ie iets en dan zie ik aan alles: nu kan ik roepen wat ik wil, maar nu kan ik het vergeten, haha. Maar kan er nu wel op vertrouwen dat als ik dan blijf staan of doorloop ze uiteindelijk wel komt. Van terug lopen en haar gaan halen leert die hond: “ik doe mijn ding, baasje komt toch wel terug” dus dat probeer ik echt niet te doen, tenzij ik echt bang ben dat ze iets stoms aan het doen is.
Even venten:
Mijn 16 jarige bejaarde begint ineens slechte dagen te hebben, ze hoeft haar ontbijt soms niet (normaal vreetzak eerste klas) en sjokt op zulke dagen alleen maar een beetje. Terwijl ze ook dagen heeft dat ze lekker met andere honden speelt, achter balletjes aanrent en zwemt.
Ik vind het moeilijk, voelt echt ineens alsof het einde in de buurt komt. We krijgen in juni een kindje en ik hoop dat die impact niet te veel gaat zijn voor haar, ben echt nog niet klaar om haar te laten gaan.