Pasta is vandaag voor het eerst naar een nieuwe oppas (ze ging wel eens naar dagopvang maar die stoppen ermee dus nu hebben we iemand via petbnb en we hadden haar al een aantal keer ontmoet enzo, hele rustige meid en goede klik met Pasta), en we krijgen nu updates van haar over hoe het gaat. De oppas appt net dat Pasta een prinses is die zich voorbeeldig gedraagt Nu voel ik me helemaal trots op mijn kleine harige aardappel
Hier wellicht iemand die een wat oudere hond zou willen adopteren? Ik kreeg dit vandaag doorgestuurd:
Omg ik ben zo blij. Hond heeft vandaag zijn prik voor chemische castratie gehad. Het is echt een schat, maar hij is zo anders dan de vorige hond. Veel dominanter en overal tegen springen.
Kan niet wachten tot het begint te werken.
Zou je over een paar weken een update van het effect willen geven? Wij overwegen dit ook voor onze hond als hij wat ouder is
Ja is goed!
Alvast een ervaring; ik vond de chemische castratie een soort van castratie light (achteraf). Voor chemische castratie gekozen omdat hij een testosteronbom was die elk grassprietje aflikte en met elk mannetjeshond wilde vechten. De eerste weken (Max 2maanden) worden de hormonen erger en het gedrag hoogstwaarschijnlijk dus ook (bij ons wel). Daarna begonnen we de verschillen te merken. Daarna gekozen voor definitieve castratie en daarbij nog meer effecten gemerkt. Voor ons de goede beslissing.
Misschien wist je dit al maar let op dat je hond niet gedrag vertoont dat voortkomt uit angst. Ze hebben hun testosteron nodig als ze banger zijn aangelegd. In zulke gevallen wordt castratie afgeraden.
Mijn hond heeft 6 weken geleden chemische castratie gehad. Hij is al 11 jaar en kreeg last van een vergrote prostaat. Eerlijk gezegd merk ik niets van verandering in z’n gedrag, maar dat was ook ervoor al probleemloos. Gelukkig zijn zijn klachten (terugkerende blaasontsteking) wel voorbij.
M’n vriend was in de tuin aan het werken, vond ie de bal van onze hond die zo einde zomer vorig jaar ergens in de bosjes was verdwenen. Is die hond er ineens bang voor, haha wat is het toch ook een kneusje, keihard blaffen tegen die bal.
Daarna was ze weer door het raam naar buiten aan het grommen, dus ik dacht echt: jezus ja gaan we nu door het raam tegen die bal grommen ja? Dus ik beetje geïrriteerd van: wat is er, niks aan de hand; loopt er daarna een mega dikke rat voor het raam langs, hahaha die zag zij dus al, maar ik nog niet.
Tot zover onze avonturen.
Even klagen hoor, maar mijn hondje overnacht bij mijn zusje en ik voel gewoon dat hij niet in mijn omgeving is en ik vind dat zo gek!
Wel heel kut want ik ga eind mei op vakantie en dan zie ik hem een week niet, zie daar nu al tegenop Het langste wat ik hem niet gezien is 10 dagen en holy dat was lang. Ik maak me ook gewoon echt zorgen voor later, want hij is nu 13 en als ik me nu al zo voel als hij snachts niet thuis is, hoe moet dat dan als hij er niet meer is??
Ik heb de hond van mijn ouders 10 dagen op bezoek. Super gezellig en hij speelt heel leuk met mijn eigen hond. Het is alleen zo lastig met wandelen, elke keer die riemen in de knoop😅 hoe doen andere dit met meerdere honden? Ik kan die van mijn ouders los laten lopen maar die van mij niet. En als hij ziet dat de ander rent wilt hij natuurlijk ook rennen maar dan trekt die me compleet omver.
Wel gezellig om samen met hun op de bank te liggen. mijn vriend gaat zich maar op de grond zitten.
die pootjes 🥹🥹🥹🥹
ook maar even een foto delen van mijn hond. we waren op koningsdag samen amsterdam ontvlucht:
Ahhh een beagle
. Onze beagle is 5 jaar nu en wij liepen/lopen ook niet super vaak of lang hoor en onze hond is niet te dik. Ze houdt vooral veel van snuffelen, eten en zonnebaden haha. Vooral de mentale uitdaging is belangrijk dus als je even geen energie hebt voor een wandeling kun je ook met hersenwerk je hond uitdagen/moe maken.
Omg de fokker appte vandaag dat de pups zijn geboren en dat er eentje voor ons is! Dus nog 8 weken en dan hebben we een kleine corgi 🥹
Wel echt zo fijn om nog even de tijd te hebben alles te kopen en puppyproof te maken. Over een paar weken mogen we langs komen en kijken met welke pup het klikt. Aaaaaaah
Een corgiiii
Ahh ik ben zo benieuwd. Wil wel foto’s zien hoor!
Ik kom nu pas achter het bestaan van de realityserie The Dog House, over een asiel in Engeland waar je ze honden ziet matchen aan nieuwe eigenaren (ik zag het per toeval op HBO maar het is blijkbaar ook op NPO uitgezonden). Ik heb pas twee afleveringen gezien maar vind het wel een kijktip voor trage mensen als ik
Het is wel een emotionele rollercoaster soms.
Echt iedere aflevering gejankt en in het normale leven huil ik echt nooit. Zo mooi!
Haha wij hadden ook een logeerhond (Friese Stabei) toen onze Golden een maand of 8-9 oud was en het was echt heftig, want die logee kon goed los lopen, maar was toen net loops, dus moest daarom ook aan de lijn en toen ging ik echt om en om met die honden wandelen. Was de hele dag aan het wandelen, haha. En als we met twee man thuis waren dan gingen we met zijn tweeën.
Durf je jouw hond niet ook los te laten? Met zijn tweeën vinden ze het vaak al zo leuk en interessant dat ze wel bij elkaar blijven. Hoe oud is die van jou nu?
Haha thuis is het heel leuk dat ze met zijn 2e zijn maar wandelen doe ik nu ook maar om de beurt. Scheelt dat het lekker weer is nu. En inderdaad de ochtend en avond met 2 personen wandelen. Uiteindelijk zat ik zelf vast tussen 2 riemen toen ik nog met ze tegenlijk ging
Los is helaas nog steeds geen succes.
Hij luisterd dan echt niet meer.Gisteren ging hij er weer vandoor onder het spelen. En in het bos is hij laatst onder prikkeldraad gekropen nadat hij weg rende en heeft als een gek over het veld gerend zonder terug te komen. Zat zelf onder de schrammen van die klote prikkeldraad haha. En verder is hij naar een beekje toe gerend, en door blijven zwemmen tot hij zo’n buis in ging onder een weg door. Toen was ik hem een hele tijd kwijt, echt paniek. Hij had de tijd van zijn leven en was helemaal gelukkig🤣
Ga nu regelmatig naar een honden speelveld in de buurt zodat hij wel zijn energie kwijt kan en kan spelen. Hoop dat er ooit een dag komt dat hij wel gewoon los kan. Is nu bijna 1 1/2 jaar.
Kan die van jou wel los zonder er van door te gaan?Baal er wel van maar zorg er wel voor dat hij op een andere (veilige) manier kan rennen.
Die van ons is 2,5 bijna, dus scheelt wel wat. M’n vriend heeft vorig jaar rond deze tijd, dus toen die 1,5 was, een cursus gedaan, was ze de oudste uit de groep, maar dat heeft wel nog veel goeds gebracht qua gehoorzaamheid.
Voordeel is dat wij een bos achter het huis hebben, dus dat is zo vertrouwd, met eigenlijk nul gevaarlijke situaties (geen weg of water, haha) daar durfden we ook goed te oefenen. Hebben ook veel met zo’n clicker geoefend, dat werkte ook echt wel. Je moet het toch gewoon heeeeel interessant voor ze maken om terug naar jou te komen; veel belonen dus!