Kijk haar chillende hoofd haha ze houdt echt van de zon, zoekt altijd plekje in de zon buiten.
Ooh, hier zou ik helemaal van in paniek raken als mijn hond dat zou doen. Gelukkig heeft hij de tijd van z’n leven gehad haha.
Wat een mooie een heerlijk een bos achter in de tuin! Hopelijk word die van mij ook iets braver als hij ouder is haha.
Hij heeft de puppy en pubercursus gedaan maar dat was geen succes. We hadden ons al aangemeld voor de vervolg cursus maar ze hebben ons toen aangeraden om dat toch maar niet te gaan doen en te wachten tot hij uit de puberteit is. Echt heel erg maar hij was alleen maar bezig met gaten graven, op zijn rug liggen en vooral om te proberen spelen met andere honden. We hebben een clown gekocht geloof ik. En thuis de opdrachten perfect uitvoeren natuurlijk (op straat dan weer niet). Heb van beloningen ook al alles geprobeerd. Zelfs kauwbotjes en pensstaafjes meenemen waar die thuis echt werkelijk alles voor zou doen. Maar het interesseert hem allemaal geen fluit als hij eenmaal los is. Dus voorlopig even aan de riem, en heel veel oefenen aan de lange riem
Misschien word hij ooit nog wel zo braaf als die van jou geef de hoop niet op
Een clicker is inderdaad een goede om te proberen, thanks voor de tip
Staan ze nu weer op npo?! Ik had 1 seizoen gezien en toen was alles eraf gehaald. heb nu maar alle facebookfilmpjes bekeken van het Chanel 4 account. Maar ze staan dus ook op hbo? Dan ga ik echt een heel goed weekend hebben.
Ja er staan vier seizoenen op HBO! Weet niet of er meer seizoenen zijn eigenlijk, maar dit vult je weekend wel want de afleveringen zijn lekker lang itt die filmpjes op FB.
Ik was vandaag aan het lopen met mijn hond in de wijk langs het water en ineens stormt een loslopende herder op ons af, waar mijn hondje best van schrok (en ik ook!). Herder hoorde bij een vrouw die nog een hond los had lopen (midden in een woonwijk langs een drukke weg) en haar andere hond viste zo een baby eend uit het water?! Vervolgens geeft die vrouw haar hond echt een flinke schop in de flank, pakt de babyeend af en gooit (!) echt lomp dat eendje in het water terug. Ik stond echt zo stom naar het hele tafereel te kijken. Ik durfde eerst niet iets te zeggen maar ik heb toch gezegd tegen die vrouw dat ze haar honden aan moet lijnen. Echt raar allemaal.
Ah wat een cutie Ben sowieso echt gek op Golden Retrievers en Labradors.
Blijkbaar hebben teckels echt een hekel aan mijn hond?? Nu al zo vaak gehad dat er een teckel opeens vanaf een terras of om een boekje gerend komt en mijn hond aanvalt . Zo stom. Ik probeer meestal maar om te lopen maar net kwam er weer een onder een tafel uit terwijl wij rustig langsliepen en meteen volle bak in de aanval. Gelukkig had deze al preventief zo’n bandje om z’n bek.
Teckels zijn sowieso vaak niet zo aardig tegen andere honden, alleen ruwharige zijn wat chiller is mijn ervaring
En er zijn er zóveel dat ze niet te ontwijken zijn . Gelukkig gaat mijn hond er zelf redelijk goed mee om en reageert niet. Pas naderhand komt hij om geknuffeld te worden en voor een “knap gedaan!!!”
.
Heeft iemand tips? De hond van mijn ouders die bij ons logeert heeft diarree sinds vanacht. Heb hem net rijst met gekookte kip gegeven en het water daarvan. Heb hem de hele ochtend niks gegeven.Er komt alleen nog maar kleine beetjes waterachtige diarree uit hem tijdens het uitlaten😅
Verder is hij gelukkig wel actief en wil steeds spelen met mijn hond
Rijst met gekookte kip is achterhaald (volgens onze dierenarts). Wanneer het langer dan 24 uur duurt, zou ik hem Diarstop geven. Dat werkt meteen, en is gewoon (online) verkrijgbaar zonder recept. Net zoals diarreeremmers voor mensen. Super vervelend! Wel fijn dat hij verder zichzelf is. Hopelijk gaat het snel beter
Sluit mij aan bij wat @Troepje zegt. Rijst met kip is achterhaald, tegen kip kunnen veel honden ook eigenlijk niet zo heel goed tegen. Gewoon zijn eigen voer geven. En eventueel overleggen met een dierenarts mocht het langer aanhouden.
Hopelijk knapt hij snel op. Zeker ook vervelend als jullie oppassen en dit gebeurd
Zo zielig altijd! Als onze hond met waterdiarree nog actief is en wel drinkt dan is het doorgaans met 24u wel voorbij, of zie je in elk geval dat zijn ontlasting de volgende dag al wat steviger is. Ik geef zelf veel minder eten dan en verspreid over de dag. Ik zou juist niks van diarreestopper geven omdat het er toch uit moet (tenzij hij je hele huis de hele dag onderschijt dan moet je toch wat).
Dankjewel allemaal voor de tips. Ik ga dat spul alvast voor de zekerheid bestellen @Troepje . Altijd handig om in huis te hebben. Hij wilde zijn eigen brokken niet en weet dat hij bij mijn ouders altijd rijst met kip krijgt, dat eet hij ook graag dan. Zal straks nog eens proberen of hij wel zijn brokken wil.
En als het niet over gaat zal ik natuurlijk de dierenarts bellen.Daar ben ik gisteren al met mijn eigen hond geweest. Waarschijnlijk een buikvirus, en dat blijkt nu de andere er ook last van heeft. Gelukkig is mijn hond na een dag weer helemaal de oude, nu de andere nog.
Heeft iemand ervaring met een reisbench? Mijn hond is nu af en toe bij een vaste oppas en soms bij mijn ouders en ik vind het altijd zo’n gesleep met de bench. Ik bedoel dan zo’n stoffen bench met een soort gaas erin die je makkelijk kan opvouwen en niet zwaar is. Ik heb geen idee wat mijn hondje ervan zou vinden dus twijfel om er misschien eentje te kopen.
Waarvoor gebruik je een bench? Vervoer je je hond daarin of is het zodat hij daar een eigen plekje heeft?
Hij slaapt in zijn bench en chillt er overdag in als hij daar zelf zin in heeft.
@Vlaai met diarreeremmers zorg je er helaas ook voor dat het virus minder snel uit het lichaam gaat. Wij geven ze daarom niet, maar voeren dan met vers vlees (vieze pens, bevat probiotica)
@jasmijntheetje wij hebben een stoffen reisbench. Hebben we ook lang in de auto gebruikt en als we ergens logeerden dan ging hij daar ook in. Nu onze hond breder en langer is geworden, gebruiken we hem minder vaak.
Hoe groot is jouw hond? Wij hebben een Engelse Springer. Hoewel de bench licht is, is het nog steeds best een pakket namelijk.
Heeft iemand misschien tips voor een organisatie die wandelvakanties voor mens en hond aanbiedt?
We reizen vaak met SNP, maar die wandelingen met hond zijn veelal ver weg of meer dan 20 kilometer per dag. Wij zoeken tot 20 kilometer namelijk, bij voorkeur in Nederland of een uurtje rijden over de grens.