Hondentopic (Deel 1)

Oh super creepy, iemand probeerde volgens mij mijn hond vandaag weg te lokken. Mijn moeder stond met mijn hond op mij te wachten toen er een man op ze af kwam en een complimentje gaf over de hond. Gebeurt vaker, niks geks. Maar toen ging hij voor de hond zitten en z’n gebit bekijken, over z’n houding praten, vragen of hij nog in tact was en wat z’n naam was. Dat vond m’n moeder al gek maar het kwartje viel pas echt toen de man zei dat hij net toevallig geen hondenkoekjes bij zich had maar wel in z’n auto. Ze konden wel even meelopen. Hij stond vlakbij, en dan had hij super lekkere koekjes in z’n auto liggen :triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post:. Gelukkig is ze niet meegelopen. Het was echt wel een verschil tussen mensen die gewoon leuk geïnteresseerd zijn en dit.

3 likes

Nee wat eng! Hebben jullie het kunnen melden bij de politie?

1 like

Goed dat je het noemt want ik heb daar in eerste instantie niet aan gedacht.

1 like

Ach wat een schatje

2 likes

Wtf?!?!?!?! Ja zeker bij de politie melden! Hier in het dorp zijn toen in korte tijd ook zoveel rashonden (vooral border collies) uit tuinen gepikt

Vriendinnetje/buurvrouw-hond is/was loops. Ik heb het geweten. Op een moment wilde hij elk halfuur ongeveer naar buiten.
Zij lokte het ook uit door voor onze voordeur te blaffen :sweat_smile:

Gelukkig gaat deze periode weer voorbij. Vandaag doet ie alweer stuk normaler, eet ook weer redelijk (deed ie uit verliefdheid ook nog nauwelijks).

4 likes

Vandaag krijg ik deze binnen, want KnofLoki houdt niet van poten wassen (überhaupt wassen). Hij eet dan de washandjes op :rofl:
Kan niet wachten dit te testen.

@anon81378386 wat een drama king is het toch :joy:

7 likes

Haha aah 🥹

@Vaiana Ik hoor graag hoe dat ding bevalt! Hier ook een hond die de schoonmaakbeurt na een wandeling lijdzaam ondergaat. Haar poten zijn vaak extra drama.

1 like

haha love dit soort dingen. Pasta vind schoonmaken ook verschrikkelijk maar als zij iets niet wil dan gaat ze er slap bij liggen. Jokes on her want dan kunnen we juist extra makkelijk bij dr poten

1 like

@Barbie hoe is het met Harvey!!

1 like

Ahhh das trauma freeze mode!! :joy:

2 likes

haha oh jee nu voel ik me schuldig tegenover Pasta!! Maar ze doet het ook als ze niet de regen in wil, niet naar bed wil, geen sperzieboontjes wil eten, of niet terug naar binnen wil na een wandeling, dus het trauma zal wel meevallen :stuck_out_tongue:
Ze klinkt wel echt als een peuter zo

3 likes

Sperziebonen kunnen anders enorm traumatiserend zijn hoor :joy:
Nee het klinkt meer als een kleuter inderdaad, haha

2 likes

Honden zijn ook gewoon een soort (harigere, schattigere) peuters.

2 likes

het enige soort acceptabele peuter als je het mij vraagt

Ik ben net 3 weken op vakantie geweest en Pasta is t/m donderdag bij mijn vriend zijn ouders. Ze heeft het schijnbaar super leuk en het gaat hartstikke goed maar ik mis mijn harige stinkende aardappel baby zo :broken_heart: We hebben ook allemaal souvernirtjes voor haar gekocht, ik hoop dat ze ons nog herkent :pleading_face:

2 likes

Ik pas nu een midweek op mijn hond en hij mist mijn ouders nu al. Heb speciaal voor hem Murder, She Wrote opgezet, maar hij is nog steeds sad en aan het jammeren

Hij is binnen, maar verwacht geen recensie. Hij is er bang voor hahahaha

Haha wat kunnen het toch aanstellers zijn. Mijn hond is gek op regen, modder, zijn zwembad, de plantenspuit en tuinslang maar als ik zijn pootjes wil schoonmaken dan is hij bang :woman_shrugging:

1 like

Lief dat je het vraagt!

We moeten hem helaas moeten herplaatsen. Na een vliegende start zijn er wat dingen gebeurd waarbij (wij allebei maar voornamelijk ik) het vertrouwen zijn kwijtgeraakt. Ik weet dat het met tijd beter had kunnen gaan, maar ik heb ook nog 2 cavia’s waar ik aan moet denken. Ik heb ook tegen de organisatie gezegd: ik wil overal aan werken, en alles de tijd geven maar ik heb de cavia’s al heel lang, en als ik moet kiezen kies ik voor hun. Harvey kreeg op een gegeven moment zelfs de afgesloten kooi open. Na lang nadenken hebben we besloten hem te herplaatsen. Doordat wij als gastgezin fungeerde kon dit moeiteloos. Als het vertrouwen eenmaal beschadigd is, is het heel moeilijk om het te herstellen. Het was ook niet fair naar hem toe. Ik liep op eieren en dat voelt hij ook aan.

Het is echt een lieve, slimme hond, maar hij had veel aandacht nodig. En dan bedoel ik echt het liefst de hele dag op je zitten. Harvey is voor 2 weken naar een vrijwilliger van de stichting gegaan. Zij gaf me terug dat ze het ‘probleem’ zag. Waar ik toch wel blij mee was. Dan voel je je toch meer gevalideerd, ik was bang dat ik overdreven had gereageerd. Ze hebben goed naar me geluisterd wat voor soort huis Harvey nodig heeft. Hij is herplaatst naar een gezin met oudere kinderen, waarvan de vader niet meer werkt en dus alle tijd voor Harvey heeft. Ze zijn blijkbaar de beste maatjes waar ik echt heel blij mee ben. Ik heb er veel moeite mee gehad, maar we hebben het geprobeerd en het is in dit geval niet gelukt. Maar door ons is hij wel naar Nederland gekomen en heeft hij een fijn thuis :blue_heart:

We staan zeker open voor adoptie in de toekomst, maar we wachten wel eerst tot de cavia’s zijn overleden.

7 likes

haha goldens zijn zulke aanstellers

2 likes