Hondentopic (Deel 1)

Wat jammer dat het zo gelopen is maar het klinkt wel als de juiste keuze. Je wil niet verantwoordelijk zijn voor onnodige stress voor je cavia’s ook. Had Harvey last van verlatingsangst of had hij heel veel energie oid?

Ik weet het niet. We hebben hem nooit alleen gelaten, daar was het nog te vroeg voor. Hij had ook niet teveel energie ofzo. Het leek meer alsof hij jaloers was als een ander aandacht kreeg. Ik heb ook aangeraden om hem in een huishouden te plaatsen waar geen andere dieren aanwezig zijn. Het is echt een geweldige hond, alleen hij past beter bij andere mensen.

1 like

Lekker groot rondje gelopen! Was wel nodig, want we hebben bijna de hele dag geslapen :sweat_smile:
Normaal ga ik niet zo’n groot rondje lopen, omdat hij niet goed aan de lijn blijft, maar er was bijna niemand anders buiten.

18 likes

Hij is zo schattig :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik had de afgelopen weken een hond te logeren en het is nu zo stil en leeg in huis, echt gek en bijzonder hoe snel je gewend raakt aan het gezelschap van een dier

5 likes

Lief koppie :smiling_face_with_three_hearts:

Ik had een reserve knuffel gekocht van zijn lievelingsknuffel en wilde die eigenlijk opbergen.
Was hij het niet zo mee eens geloof ik.

27 likes

We hebben de enige Golden Retriever die niet durft te zwemmen. :joy: Maar rennen door het water en stokken pakken vindt ze wel heel leuk (als die dus niet te ver het water in liggen).

19 likes

Ik ben nu de hele puppyuitzet aan het kopen. Nog best een boel haha.

Zijn er dingen die niet per se op de standaard lijstjes staan die achteraf wel heel chill waren om te hebben?

Ik heb deze leuke voerbakken gehaald bij de hema. En een riempje 🥹🥹🥹

7 likes

Zo leuk! Wanneer komt hij/zij mee naar huis?

Ik heb mijn hond niet vanaf pup dus heb geen specifieke tips. Ik zat hier zelf toentertijd te stressen om wat ik allemaal nodig had (onze hond zouden we geloof ik ineens 2/3 dagen later kunnen ophalen) maar eigenlijk kwam dat voor de eerste dagen gewoon neer op voer en een mand :joy: En alle andere dingen zijn anders zo gehaald!

1 like

Ze komt pas 1 juli dus geen stress haha, maar als ik wat leuks zie gaat het meteen mee naar huis :sweat_smile:

Hahaha wat is dat toch met die beesten? Misschien moeten we ze terug naar Schotland sturen en ze eens laten zien waarvoor ze gemaakt zijn

Worden jullie ook knettergek van alle teken? Heb er denk ik al meer dan 10 geplukt

1 like
  • een ren om een grotere ruimte wat kleiner te maken
  • knuffel met hartslag voor de nacht
  • de app hondmonitor, of iets vergelijkbaars om hem in de gaten te houden
  • waterwipes, om indien nodig snel lichaamsdelen schoon te maken
1 like

Goeie tips, dankje!

2 likes

Wat me het meest bij is gebleven van de puppyperiode zijn de tandjes en de snoepjes. Elke poep en scheet moet beloond worden dus de voorraad snoepjes vliegt er doorheen. Zachte en kleine snoepjes zijn soms best lastig te vinden. En een nylabone vond ik heel fijn om aan te bieden als hij in mijn handen hing. Zorg voor genoeg kleine kauwspeeltjes die je altijd naast je hebt liggen zodat je snel kan ruilen.

Hartslagknuffel hebben wij ook gekocht maar die van ons deed er niks mee. Is wel een leuke tip om te proberen inderdaad, sommige pups vinden het heel fijn.

3 likes

Zo’n leuk vooruitzicht!

Snuffelmat en likmat! Om die kleine monsters bezig te houden als je even wilt koken of naar de wc wilt, al gaan ze gewoon het liefst gezellig mee… Ook perfect om het alleen zijn mee te gaan oefenen…

Voor de snuffelmat gebruikte ik ook vaker kitten brokjes… die zijn minuscuul klein en strooien heerlijk door zo’n mat heen, zijn ze wel even zoet en hoef je niets klein te maken… Voor de likmat gewoon wat puppy natvoer erop smeren… Ik was vooral altijd bang dat ze veels te veel binnen zou krijgen met al die extra’s maar dat viel reuze mee… Nu ook nog, maar haal dan gewoon een aantal grammen van haar voer af om het in evenwicht te houden.

1 like

Dank voor de tips allemaal! We gaan volgende week kennismaken met de pups en dan bekijken welke voor ons wordt. Ik ben echt zo nerveus. Ze zijn dan 4,5 week dus al meer pup en minder wurmende cavia haha.

Het wordt vast heel leuk en ik ben zo blij dat we heel zorgvuldig de fokker hebben uitgekozen. Ze stuurt nu af en toe een fotootje en het is echt leuk om te zien hoe ze groeien. Ze gaat met 6 weken ook een hele fotoshoot doen met de hondjes en dan krijgen ze allemaal een sjieke kennelnaam.

4 likes

Knofje heeft een rode stift kapot gebeten. Zelfs na het wassen is hij nog rood :smiling_face_with_tear:

1 like

Foto!

3 likes

Hahaha van de crime scene heb ik niks, want ik was aan het werken

Maar hier zie je wat er van over is!

5 likes

Een huur appartement hoeft niet per se een probleem te zijn, wij hebben ook een hond in een huur appartement. Ze krijgt genoeg beweging en mentale stimulatie, en ze is geen border collie haha, dan kom je al heel ver. Maar ik zou het zelf denk ik heel zwaar vinden om in m’n eentje een hond te hebben, maar ik vind het ook heel zwaar om in m’n eentje voor mezelf te zorgen lol dus dat is geen argument haha

1 like