Ik vind het vooral lastig met werk en tijd, maar als freelancer zou ik het minder lastig vinden. We oefenen met onze hond alleen thuis laten, en dat gaat eigenlijk prima, maar we zijn nog aan het opbouwen. Je hebt ook niet echt ff rust van je hond ofzo als die heel vervelend aan het doen is als je alleen bent, vooral in de eerste paar weken was het zo fijn om een partner te hebben die haar meenam als ik er geen zin meer in had. Nu gaat dat wel veel beter maar je kan taken makkelijker verdelen, je kan flexibeler zijn, je deelt de lasten… Het is eigenlijk gewoon een kind.
Voordeel aan in je eentje een hond nemen is wel dat jij je hond favo persoon bent natuurlijk haha.
Die van mij komt trouwens ook uit het buitenland met een niet zo leuke achtergrond, als 2 jarige, maar doet het heel goed!! Je weet niet altijd wat je in huis haalt, een buitenlandse hond is niet per se een probleem hond. We hebben trouwens ook eerst kennis gemaakt met onze hond omdat ze in een gast gezin in onze stad zat. Dat kan je ook overwegen, eerst gastgezin zijn en pas adopteren als je denkt dat het goed zit. Ik volg het asiel waar mijn hond vandaan komt en ik wil dagelijks meer honden adopteren maar daar ben ik emotioneel niet geschikt voor hahaha (en veel andere redenen)