Hondentopic (Deel 1)

Heel herkenbaar, iedereen dag heb ik weer een lach op mijn gezicht door die draak. Naast dat je lekker de deur uitgaat, je hoofd leegmaakt en veel sociale contacten opdoet. Woon ook in een huurappartement, had destijds niet veel geld en heb uiteindelijk een herplaatser uit Nederland geadopteerd. Woon wel samen, maar dat was eerder een belemmering dat iets positiefs. Heb er echt jaren over moeten zeuren. Als ik alleen was had ik allang een hond :innocent:

Ohjaa en een extreem blaffend ras, herplaatst vanwege blaffen en woon in een gehorig jaren 60 huis. Gelukkig is het blaffen juist veel minder erg in een appartement omdat er geen mensen en dieren direct langs het huis lopen op drie hoog. Juist veel beter contact met mijn buren sinds ik ze van het begin af aan betrokken heb bij de komst van de hond.

1 like

De meeste honden blaffen alleen bij een bel of inderdaad voorbijgaande mensen. Tenzij verlatingsangst, daar moet je inderdaad waakzaam voor zijn. Dat is echt heel rot in een appartement. Maar dat zijn uitzonderingen.
Ik geloof juist dat als je in een appartement woont een hond vaak meer beweging krijgt, omdat je ze niet uit luiheid in de tuin kan gooien.

Onderschat trouwens niet dat in je eentje verantwoordelijk zijn voor een hond soms best zwaar kan zijn. Maar als je mensen in je omgeving hebt die willen oppassen scheelt dat al heel veel!

1 like

Van elk half uur wat we buiten lopen ligt hij minimaal 15 min te rollen :joy::smiling_face_with_three_hearts:

Wel heel fijn want hij heeft hartruis en ik merk dat dit weer hem sneller moe maakt. Tijdens het rollen komt hij wel tot rust gelukkig.

9 likes

Ik vind het vooral lastig met werk en tijd, maar als freelancer zou ik het minder lastig vinden. We oefenen met onze hond alleen thuis laten, en dat gaat eigenlijk prima, maar we zijn nog aan het opbouwen. Je hebt ook niet echt ff rust van je hond ofzo als die heel vervelend aan het doen is als je alleen bent, vooral in de eerste paar weken was het zo fijn om een partner te hebben die haar meenam als ik er geen zin meer in had. Nu gaat dat wel veel beter maar je kan taken makkelijker verdelen, je kan flexibeler zijn, je deelt de lasten… Het is eigenlijk gewoon een kind.

Voordeel aan in je eentje een hond nemen is wel dat jij je hond favo persoon bent natuurlijk haha.

Die van mij komt trouwens ook uit het buitenland met een niet zo leuke achtergrond, als 2 jarige, maar doet het heel goed!! Je weet niet altijd wat je in huis haalt, een buitenlandse hond is niet per se een probleem hond. We hebben trouwens ook eerst kennis gemaakt met onze hond omdat ze in een gast gezin in onze stad zat. Dat kan je ook overwegen, eerst gastgezin zijn en pas adopteren als je denkt dat het goed zit. Ik volg het asiel waar mijn hond vandaan komt en ik wil dagelijks meer honden adopteren maar daar ben ik emotioneel niet geschikt voor hahaha (en veel andere redenen)

2 likes

Nee hij was drie! Inmiddels zes. Woon in een appartement zonder lift dus ik zou een ouder hond wel een drempel vinden.

Als hij ziek is en bijvoorbeeld diarree heeft, en ik moet werken. Vooral dat soort dingen waarvoor je op de dag zelf opeens oppas nodig hebt. Echt ellende :joy:

Ik ben maandag tm vrijdag alleen thuis met hond. Maar het zijn de kleine dingen vaak; je bent zelf ziek en moet toch naar buiten. Je hebt een paar drukke dagen en/of je kan geen oppas vinden. Niet naar een borrel na werk kunnen want de hond wacht. Elke dag 4x per dag wandelen is gewoon vermoeiend af en toe.

En dan gedragsproblemen en verlatingsangst even erbuiten gelaten want dat is ook een kwestie van een beetje pech hebben.

Je houdt zoveel van zo’n beestje dat je dat allemaal ervoor over hebt. Maar soms is het gewoon heel fijn als je de zorgen en verantwoordelijkheid op een ander kan schuiven omdat ze strontvervelend zijn. :sweat_smile:

3 likes

Contract is anders denk ik, of in elk geval bij het asiel waar mijn hond vandaan komt krijg je bijv je geld terug als je niet adopteert, of je betaalt minder oid. Sommige asielen hebben ook geen geld terug enzo als je de hond terugbrengt. Plus het voelt anders denk ik ook, minder alsof je er gelijk aan vast zit. Dat kan wel echt helpen, de gedachte dat ik mijn hond altijd terug kon geven heeft me wel door de eerste maand gesleept haha

Mijn hond heeft 24/7 aandacht nodig en moet altijd spelen/knuffelen/aaien/krabben anders gaat hij piepen. Wanneer ik alleen ben, ben ik dus de enige die dat kan doen en dat is zo vermoeiend.
Hij heeft gelukkig geen problemen met alleen thuisblijven en hij snapt ook dat ik 's middags moet slapen.

Omg vanochtend bij de pups geweest en er eentje gekozen. Deze keek ons eerst even aan om te kijken of we goed volk zijn en kwam daarna vrolijk kwispelend op ons af. Ze speelde fijn en wilde ook knuffelen. Voelde gelijk goed! Over 4 weekjes komt ze bij ons wonen.

30 likes

Wat een poepiee! En mooie kleuren en patroon op d’r gezicht!

1 like

Jaaaa maar dat vervaagt nog wel heel veel. Ma en pa zijn helemaal rood-wit.

2 likes

Ah wat een schatje :heart_eyes:. Hebben jullie al nagedacht over een naam?

Ja! Meeko wordt het

1 like

Leuk! Daar lijkt ze ook een beetje op :heart_eyes:

2 likes

Zo zo zo jaloers! Heel veel plezier gewenst als ze komt en foto’s aub!

Eindelijk waardeert hij het plekje dat ik voor hem gefixt heb in de schaduw haha.

Dit was eerst telkens de situatie dus was op het punt hem dan maar binnen op te sluiten 😅

En ja ik ben jaloers op hoe shiny zijn vacht is

34 likes

Wat een knappie :heart_eyes:

1 like

Je mag wel foto’s plaatsen in het FOTO topic, maar niet van je hond. :roll_eyes:
Petty.

3 likes

Wat een droppie :two_hearts: