Hondentopic (Deel 1)

Oké ik weet even niet zo goed wat ik er mee aan moet. Mijn hond is nu 9 maanden en is ineens super waaks (denk ik?). Tegen de avond begint het. Hoort hij iets slaat hij gelijk aan. In de tuin ook, hij kan niemand zien maar wel horen natuurlijk. Wat moet ik er aan doen?:weary: Pff elke fase weer wat nieuws hoor haha

Ah oké, hopelijk duurt deze fase niet lang haha. Thanks voor de tips dat doen we al!

Voordat we onze hond kregen had ik allerlei regels bedacht. Hij mag absoluut niet op de bank en niet op bed. Maar mijn hondenkind mag zeker op de bank en op zondag voordat het bed verschoont wordt ook even op bed rustig opstarten. Wat ben ik toch zwak haha.

8 likes

Gisteren ben ik wezen kijken bij het het nestje waarvan ik een puppy krijg. Ze zijn nu vier weekjes oud en het was zo ontzettend leuk en schattig. Kan niet wachten tot hij/zij mee naar huis mag komen. Volgende week weer kijken!

Ik ben zelf ook alleen en ondanks dat mijn vorige hond niet de makkelijkste was, veel bang heb ik het nooit als echt zwaar ervaren. Tuurlijk soms wel, geen zin om uit te laten of als je niet lekker bent. Maar zonder hond ben ik ook niet echt mezelf heb ik gemerkt de afgelopen maanden. Ik ben ook gezegend met een moeder die er voor wil zorgen als ik moet werken of een dagje weg ben. Al word het wel een dingetje of haar hond mijn nieuwe hond gaat accepteren, eerst waren het twee broertjes die dan samen waren.

4 likes

Yes, het is gelukt @Hippe_kikker ! Hij draagt zijn eerste petje!

11 likes

Zijn jullie honden ook minder actief nu het wat warmer is? We hebben onze hond pas sinds December dus dit is de eerste zomer, en ze heeft de afgelopen week echt veel minder interesse in haar normale speel praktijken. Kan natuurlijk ook zijn dat ze zich steeds meer thuis voelt en dat dit meer haar echt persoonlijkheid is maar goed paar weken terug toen het nog wat koeler was leek ze wel actiever. Ze drinkt gewoon prima en buiten is ze ook normaal, ze eet wel slechter maar dat is niks nieuws want ze vind haar nieuwe eten niet lekker genoeg om in 1 keer op te eten. Ze heeft ook last van seizoen allergieen haha, arme meid

sorry lang verhaal tldr is jullie hond ook minder actief met warm weer?

2 likes

Ja, die van ons ligt de hele dag te slapen nu, het liefst in de volle zon :sweat_smile:. We moeten haar dus wel een beetje beschermen tegen de hitte, maar gelukkig is het 's ochtends en 's avonds nog niet/niet meer zo warm dus dan maken we gewoon een wat langere wandeling! Zolang ze nog goed drinken en verder wel normaal reageren is er volgens mij niks aan de hand!

2 likes

Pfff ik vind dit weer altijd maar lastig met de hond, waar doe ik nu het beste aan. Grote hond die ik helemaal zwart is dus 20 graden is voor hem al warm. Vandaag hier 26 graden dus om half 9 met 'm gaan wandelen, dat was nog goed te doen. En denk dat ik vanavond pas weer ga als het wat afgekoeld is. Maar voelt zo dubbel, want ontneem hem dan ook beweging haha. Wat doen jullie met wandelen als het zo warm is?

Zie ook best op tegen morgen, 30 graden. In de ochtend neemt de uitlaatservice hem mee maar daarna zit hij alleen tot een uur of 3. Wat normaal overigens goed gaat, maar nu het zo warm is…
Koelmat op het koelste plekje gelegd wat nu ook altijd voor hem beschikbaar is. Rolluiken dicht. Iemand hier misschien verder nog tips? :blush:

@Bailey dankjewel voor de geruststelling haha! we maakten ons ook alweer zorgen dat ze misschien depressief is omdat ze niet meer met dr bff’s bij mijn schoonouders thuis is

De dagen dat het echt te warm was voor haar (25+ graden, ze is nl wel klein en blond en een woestijn ras) nemen we haar net als @Bailey zegt alleen s’ochtends en s’avonds wat langer. We wonen gelukkig wel aan een tuin met schaduw dus in de middag wanneer ze normaal ook naar buiten gaat hebben we dr gewoon ff meegenomen om in de schaduw te plassen en weer terug naar binnen.

Misschien kan je iets van een bevroren likmat of kong maken en neerleggen? misschien dat het wel wat ontdooit maar dan is het nog steeds koud. En misschien kan je een ventilator oid aanzetten? Op een veilige plek dan. Verder geen idee want ik weet het ook allemaal niet lol

2 likes

Die hond van ons is altijd een luie en slome dodo, dus merk nog niet veel verschil, en ze gaat ook op het zonnigste stuk van de tuin liggen. :smiling_face_with_tear:

Ze ging wel eergisteravond na een warme dag ‘s avonds om 23u ineens in haar eentje voetballen in de tuin :joy::joy::joy: dus misschien dacht ze toen wel van: hè lekker afgekoeld, even uitrazen.

5 likes

Die van mij haat warmte en zon, dus die is niet vooruit te branden. Ik kan zelf ook slecht tegen de warmte. Gelukkig in de avond kan je hier wel richting het bos in de schaduw lopen. In de middag gaan we dan echt alleen een blokje om, meestal pas eind van de middag, tegen de avond.

2 likes

Vroeg en laat wandelen en meer hersenwerk als alternatief. 10 minuten hersenwerk staat dacht ik ook gelijk aan 1 uur wandelen. Vandaag het voer uitgestrooid in haar ballenbak en ze was 10 min zoet.

Kartonnen doos met wat los papier en doosjes erin kan ook prima natuurlijk. Soms strooi ik d’r voer ook uit over het gras, vind ze ook leuk. En inderdaad een lekker honden ijs (kong/likmat/smoofl) als tussendoortje.

8 likes

@Kurisu @puntjes bedankt voor de tips! Bevroren likmat is inderdaad een goede voor morgen! Dat heb ik gewoon liggen :+1: en een snuffelmat + denkpuzzel voor snoepjes ook. Die straks maar eens erbij pakken.

2 likes

Die ballenbak is zo leuk!

1 like

Ik ga vooral vroeg in de ochtend en in de avond langer lopen als het zo heet is. Overdag laat ik mijn (ook zwarte) hond alleen even plassen.
En ik heb voor de echt hete dagen zo’n koel halsband die je nat moet maken.

Niks bijzonders eigenlijk. Gewoon hetzelfde als altijd qua lopen.

Maar ik merk bij Knofje echt geen verschil tussen warm en koud weer. Hij blijft hyperactief.

Oh ik heb wel zo’n koelmat van de Action, maar vorig jaar niet gebruikt en nu ook nog niet.

Thanks! Vind mijn hond ook, haha… Gewoon een schelp met een zak ballen, in het andere deel van de schelp zit water. Na het snuffelen gaat deze bak wel hoog op de regenton want de ballen zijn na een kauw wel kapot en dat is toch leuk om te doen vind ze… :crazy_face: Zijn niet zo hele stevige ballen, maar vond kleurtjes zo leuk…

3 likes

Onze hond is ook echt een kleine vampier die warm weer haat. Deze week sjokte hij al achter me aan terwijl hij normaal veel energie heeft. We doen wat de rest ook al zegt; vroeg naar buiten voor grote wandeling, de rest van de dag alleen plassen. Eten geven met hersenwerkjes en verder lekker liggen op zijn koelmat. Echt jammer altijd die wekker zo vroeg in het weekend :sweat_smile:

3 likes

Eerste keer dat we de hond hebben met zulke temperaturen. Wij wonen bij het bos, maar moeten eerst nog een klein stukje over de stenen heen (waar dus de hele dag de zon op schijnt). Nu ben ik de enige die mijn hond voor dat stukje optilt maar ik ben te bang dat het te warm is voor zijn pootjes. Hoe doen jullie dat?

2 likes

Ja absoluut! Hier een mega actieve hond. We lopen normaal minstens 10 km per dag. Maar vandaag alleen vanmorgen ff gespeeld met 3 honden rond 7 uur en de rest van de dag chillen.

1 like