Ik blijf moeite houden met weggaan. Waardoor ik het dus zelf alleen maar moeilijker maak ook voor m’n hond. Ik heb al eens een deskundige geraadpleegd die gaf aan dat ik het probleem ben als in, ik vind alles snel zielig wat niet zielig is. Eigenlijk ga ik dus nog steeds alleen maar naar de supermarkt zonder hem en als ik dan terugkom na een half uur zit hij op de tafel naar buiten te kijken of ik al kom.
Hij doet niks als ik weg ben. Maar hij zit dus wel te kijken. En dan denk ik; was als ik eens 2 uur weg zou gaan. Gaat ie dan 2 uur voor het raam zitten? Pfff word zo moe van mijzelf en ik merk dat het me ook begint te benauwen. Ik werk een halve dag op kantoor dan komt een van m’n ouders en verder werk ik vanuit huis. Herkent iemand dit of ben ik de enige die zo rampzalig is haha.
Nu lopen wij nog wel. Ik kijk hoe hij loopt. Oversteken met asfalt 30gr til ik hem wel altijd op. En verder lopen wij op de stoep met grasrand en dan kan hij ook op het gras lopen als hij dat wilt.
Hond van mn fanilielid ging op vakantie raar en snel lopen en toen tilde we hem (bakbeest van 65kg ) omdat het te warm was.
Daar kiest hij zelf voor. Als hij verder niet blaft, piept, jankt dan is het toch prima? Misschien vindt hij het gewoon leuk om naar buiten te kijken. Zou er echt niet te veel over nadenken.
edit: Zou het ook niet zo zijn dat hij je aan hoort komen en dan weer naar het raam gaat? Misschien ligt hij in de tussentijd wel gewoon te rusten?
Vandaag weer op puppybezoek geweest, wat groeien ze hard . Nog drie weekjes wachten tot hij mee mag naar huis. Nog even en dan zeker welk hondje het word, nog even over nadenken en laten bezinken welke het best bij mij past. Het was heel mooi om te zien dat er meteen twee op mij afkwamen en ook zeer geregeld terugkwamen.
Dank ik heb het boek gedownload. Eerst dat even bekijken. Nina haar site ook al verslonden haha en met een soortgelijke deskundige al eens een consult gehad die dus aangaf dat ik prima een paar uur weg kan en dat honden in principe altijd op de baas wachten of het nu zo zichtbaar voor het raam is of op de bank. Het zit ook echt in mij. Net of ik plaatsvervangend verlatingsangst heb.
Misschien is dit een domme vraag maar goed haha. Ik lees overal dat je - als je je hond voor langere tijd alleen wil laten - je de hond eerst moet uitlaten Etc. Maar hoe moet dat dan als je in de zomer wanneer het zo warm is je je hond smiddags alleen moet laten? Een half uur gaan wandelen met 30 graden is ook niet fijn
Ik laat mijn hond in dat geval gewoon alleen even plassen en loop een klein blokje om van 5 a 10 min. Zo heb ik het vandaag ook gedaan; vanmorgen lang; vanmiddag twee keer (heel) kort en dan net pas weer lang. En hij ligt verder alleen maar te pitten. Heb hem in de middag binnenshuis twee keer een puzzel laten doen voor nog wat vermaak!
We stonden vanochtend om 06.00 buiten, normaal zijn we dan vrijwel de enige op wat vaste honden/baasjes na. Nu was het toch wel dat er iets meer mensen/honden de koelte verkozen. Best goed vond ik!
We hebben 10km gelopen, verder doen we wat kleine plasrondes (geeft zelf aan hoe vaak hij moet: meestal om de 2-3uur wel even) en in de avond nog een groter rondje.
Nu is er nog schaduw in de tuin, dus zitten we nog even buiten. Als het straks boven 24gr is, moet ie naar binnen tot begin avond. Hij ligt liefst hele dag buiten maar mag nu niet.
Wat heerlijk! Op deze hete dagen vind ik het ook lekker om vroeg te gaan wandelen. De afgelopen dagen was ik tussen 7-8u op het strand en het was echt zo leuk. Hond heeft lekker kunnen zwemmen (voor het eerst dat ze de zee in ging ook, ze is echt gek geworden op water sinds vorige zomer) en was gelukkig de rest van de dag helemaal moe daardoor.
Helaas ook veel mensen gezien die rond 11:00 nog met de hond het strand op gingen maar dat was echt niet ok.
Stom is dat. Het zand is ook veeel te heet voor die pootjes.
Ik zag gisteren ook mensen hardlopen met hun hond door het bos rond 10:30. Veel te warm toch voor die honden.
Ja, het is best gevaarlijk zelfs! De tip bij honden die toch helemaal het water in gaan is om dan met een vlakke hand het water van de rug te strijken, dus van kop tot staart het water uit de vacht duwen.
Goeie! Ja oververhitting is geen grap natuurlijk. Al verbaast het me wel hoe t dan kan dat mensen toch nu soms nog fietsen enz en dat die honden t dan toch gewoon overleven, maar heb natuurlijk het beste met onze hond voor dus zou t risico nooit nemen.
Ik had wel eens gehoord van dat je ze niet moet afkoelen met een natte handdoek op de rug omdat daar teveel zenuwen lopen en dat een soort shock ofzo kan veroorzaken (geen idee of het echt zo is of om die reden maar goed) maar van gewoon zwemmen een natte rug, ik had geen idee. Maar onze hond gaat toch alleen helemaal t water in als je met m speelt en dat doen we nu als het warm is natuurlijk ook niet.
Nou echt, ik zag gisteren toevallig iemand eerst een tijdje met de hond lopen (in een klein dorpje/bezienswaardigheid) en toen was de hond al continu aan het hijgen, maar daarna zag ik dat hij die hond ook nog eens met de fiets liet mee rennen . Je zou idd toch denken dat iedereen het beste met z’n hond voor heeft, maar hier werd ik gewoon boos van.
Die van ons houdt niet van water, dus natte pootjes is al heel wat . Dus die ligt gewoon lekker de hele dag binnen te chillen.
Goed om te weten! Waar las je dit? Ik ben benieuwd of dit ook het geval is bij honden met een enkele vacht.
Als ze het echt te warm heeft gebruik ik natte hydrofiele doeken (want lekker dun) met niet al te koud water. Dat leg ik dan op/tussen haar buik en liezen, werkt goed.
Op Facebook of Instagram, volg zoveel honden dingen kan t even niet meer terugvinden. Ik zocht er net naar gewoon via google en kwam op onderstaande site. Ik ken die site verder niet dus weet niet of ze verder zienswijzes hebben die ik niet aanhang Honden en warm weer - Tips & Tricks | Dutch Cell Dogs
Mijn hond is echt slim. Ik ben met hem in de tuin. Begint ie ineens keihard te blaffen dus ik ga naar binnen om te kijken of er iemand voor de deur staat.
Kom ik weer buiten, heeft ie mijn bolletje kipfilet van de tafel gepakt en opgegeten.
Lul. Maar wel geniaal eigenlijk.
Haha dat doet mijn hond ook wel eens bij andere honden als ze bvb een bal of iets hebben. Gaat hij druk staan blaffen alsof er iets aan komt. Dan komt de andere hond kijken wat er is en laat de bal los. Rent hij snel terug
Herkenning hier!
Dit is onze eerste hond en wij waren ook behoorlijke zenuwpezen met alleen laten.
Wij hebben een Eufy camera hangen in de kamer (toen hij pup was 2). Met een app kunnen we dan vanuit een andere locatie inloggen en in de kamer kijken.
Zo konden we zien of het nog goed met hem ging en dat heeft ons veel vertrouwen gegeven!
Ahh over alleen laten gesproken, onze hond is laatst een uur alleen geweest ik vond het zo eng, we zijn bezig met oefenen en doen nu ~5x per week 30-40 minuten alleen maar dinsdag moest ik op locatie zijn en dat duurde langer dan verwacht. Ze heeft alleen op haar favo vloerkleed gelegen (niet in d’r mand) maar ik kon wel aan d’r oortjes zien dat ze niet het hele uur gefixeerd was op de voordeur. Wat een knappe meid!!!
Vandaag uurtje weg geweest. Toen ik terug kwam lag ie wel nog net zo op de stoel voor het raam. Was niet gaan slapen helaas. De vraag is alleen hoe erg is het dat ie wakker blijft op mij te wachten. Maar ja ik vind het zelf lastig.