Hondentopic (Deel 1)

Ik ben net verhuisd en mijn hond is vandaag en de afgelopen dagen zo van slag geweest :pleading_face: Ze durft nu niet meer naar boven maar ze is het niet gewend om alleen te slapen, dus nu blijf ik maar beneden bij haar vannacht. Ik weet niet of ik nu het juiste doe maar als ik haar alleen laat raakt ze sowieso al helemaal van slag. Hopelijk trekt ze gauw een beetje bij, arm beest.

Na alle bovenstaande berichten ben ik overigens extra blij dat ik naar een schone wijk ben verhuisd want pfff ze vrat echt dagelijks zooi van straat (brood, kippenbotjes, etc) dus dat is wel weer een zorg minder vanaf nu.

2 likes

Ahh wat sneu! ja echt bij haar blijven hoor, je maakt de goede keuze!

1 like

Wauw wat geweldig! Volg je een cursus oid of gewoon steeds verder gaan rekken?

Steeds verder rekken eigenlijk, begonnen met 5 minuten en elke week 5-10 minuten langer als dat goed ging (goed in de gaten gehouden met camera’s). Nu zijn we wat losser want als ik weg ga ligt ze na 10 minuten te slapen en als ik terug loop na een meeting van 2 uur ligt ze nog steeds te slapen haha dus dan ga ik soms ook ff extra een boodschap doen ofzo.

4 likes

Wij zijn ook gewoon van de ene op de andere dag over gegaan naar andere voeding. Niks van gemerkt behalve dat ze de nieuwe lekkerder vond geloof ik.

1 like

Dat verschilt heel erg per hond. Die van mij kan er wel gevoelig op reageren. Met constipatie of juist diarree als gevolg. Als je die ervaring niet hebt dan zal je er geen last van hebben. Kan sowieso niet echt kwaad.

1 like

Onze hond zat echt als een magneet aan ons vast geplakt. Even snel naar de wc was al piepen en drama. Heel veel mee geoefend de laatste tijd en net is hij 20 minuten alleen geweest. Ik ben zo blij!
Hij lag rustig te chillen en heeft geen kik gegeven.
Dé truc hier bleek dat hij ons moet kunnen zien vertrekken door de voordeur. Als we hem in de woonkamer laten en de gangdeur dicht doen en dan weggaan, is het een drama, maar als hij ons in de auto ziet stappen, is het prima.

6 likes

Ik ben nu ook aan het oefenen met korte periodes alleen laten. Nu ben ik net dus 2,5 uur de deur uit geweest (sporten om de hoek en wat boodschappen). Van te voren lekker gewandeld en gespeeld zodat ze moe was en zeker 2 uur ging slapen. En daarna was ze dus wakker en ging ze gewoon rustig spelen met een touw. Ik had een camera erop zodat ik snel naar huis kon als ze ging piepen, maar helemaal niks. Zo blij mee! Ze zal straks af en toe twee/drie uurtjes alleen moeten zijn als mijn vriend is werken en ik een ochtenddienst heb, dus blij dat ze dit zo goed doet. Voor langere dagen hebben we gelukkig opvang.

6 likes

Wat fijn! Zo te horen heb je een leuke, relaxte pup.

Ik moest wel lachen om “korte periode” en dan 2,5 uur maar dat is omdat de mijne nu net een paar minuten alleen kan blijven na 2 jaar dus bij korte periodes denk ik aan minuten en geen uren :joy:

5 likes

Haha nouja “korte periode” wakker bedoel ik dan. Als ze slaapt, dan slaapt ze overdag makkelijk 2 uur achter elkaar, dus dat durfde ik sowieso wel aan haha. Was even de vraag wat ze ging doen als ze wakker was. :joy:

1 like

Wat ik begreep zijn corgi’s sowieso wel redelijk zelfstandig/op zichzelf toch? Onze bovenburen kregen een corgipup en die moesten er wel aan wennen. Hij kwam letterlijk niet eens kijken als je thuiskwam :joy:

1 like

Haha ja ze kan heel goed zelf spelen. Best wel relaxt! Als ze net wakker is, wil ze wel graag knuffelen en af en toe komt zo ook aanlopen met een speeltje om samen te spelen, maar 70% van de tijd vermaakt ze liever zichzelf :sweat_smile:

2 likes

Oke dubbelpost maar ik verveel me en wil even uitgebreider vertellen hoe het gaat. Meeko is morgen 13 weken en iedere week voelt zoveel makkelijker. De eerste twee weken was ik vooral heel erg gespannen en bezorgd om haar, maar inmiddels kan ik het steeds beter loslaten. We hebben haar nu iets meer dan 4 weken en ze leeft nog haha. Vrijdag heeft ze haar 12-wekenprikken gehad en de kennelhoestvaccinatie. Haar neus zit een beetje verstopt, maar dat zou een bijwerking moeten zijn. Ze snurkt nu wel intens ineens.

Ik ben wel echt benieuwd wanneer ze zelf goed gaat aangeven dat ze moet plassen. Ik herken inmiddels wel de signalen (ineens stoppen met spelen bijvoorbeeld), maar hopelijk gaat ze ook gewoon een keer bij de achterdeur zitten. Komt vanzelf lees ik overal, dus daar ga ik maar vanuit. Ze heeft af en toe een ongelukje omdat we zelf dan niet goed hebben opgelet, maar goed, hoort erbij.

Volgende week gaan we eindelijk op puppycursus. Dan is de zomerstop voorbij. We zijn wel zelf al begonnen met trainen en ze reageert steeds beter en sneller op haar naam. “Zit” doet ze consequent goed en we kunnen haar ook de bench en haar chillhoekje insturen nu. Ze heeft vannacht voor het eerst in het chillhoekje geslapen en dat ging heel goed. We merken dat ze daar gewoon liever ligt dan in de bench, dus ik denk dat we volledig over gaan schakelen. Zit een traphekje voor en ze kan in principe nergens op knauwen, behalve haar kussen en dekentje en haar speeltjes. Vlak voordat ze gaat slapen zit ze wel behoorlijk te kutten met het kussen af en toe. Geen idee of dat de verhelpen is, of dat het voor haar gewoon een manier is om het laatste restje energie nog kwijt te raken.

Al met al doet ze het best wel goed! Ze is vrolijk, eet goed, wandelt goed mee en we leren haar ook focus op ons te houden tijden het wandelen. Alleen foto’s vindt ze niet zo leuk. Zodra ik mijn telefoon erbij pak wordt ze opstandig :sweat_smile:. Ik moet dus snel zijn. Hierna kwam de mopperbui:

27 likes

Haha mijn hond ging als pup ook altijd kloten met haar kussen voor het slapen: erin graven, bijten. :melting_face:

Wat een schattig koppie heeft Meeko!

1 like

Wat een schatje! :smiling_face_with_three_hearts:

Zindelijkheid komt inderdaad vanzelf! Al die Google-verhalen dat hun pup met 10-12 weken zindelijk zijn, zijn echt super irritant. Bij ons duurde het volgens mij tot 4/5 maanden? Je merkt vanzelf een stijgende lijn.

1 like

Zindelijkheid is ook iets anders dan blaascontrole. Dat is pas volledig ontwikkeld rond 12 maanden. Ongelukjes kunnen altijd gebeuren als je puppy/baby bent

3 likes

Wat een schatje en wat doet de het goed als je al zolang haar alleen kan laten!

Bobbi is nu 4,5 week bij mij en het is een schatje maar ook een grote draak. Ben al blij dat het alleen slapen beneden al een tijdje goed gaat. Hij is zo goed als zindelijk op soms een klein ongelukje maar dat is echt minimaal, nog nooit zo snel gehad bij een hond.
Ik ben nogal een schijterd als het gaat om alleen laten en vind het al heel wat dat ik hem een keer noodgedwongen 45minuten heb gelaten. Gelukkig sliep hij toen grotendeels en was hij stil.
We houden best wel een ritme aan met een tijdje wakker en dan een paar uur slapen in de bench. Anders wil hij gerust 1,5 uur wakker zijn en dat is niet de bedoeling. Deze week ben ik begonnen met een paar uur per dag thuiswerken. Dat is best een dingetje omdat hij zich lastig alleen kan vermaken soms, wat ook niet gek is vanwege zijn leeftijd. Met een botje kan hij zich wel lekker vermaken.

18 likes

Jouw pup lijkt zo op mijn hond :sob:

3 likes

Echt het eerste wat ik dacht bij die foto haha!

Love zwarte honden <3

3 likes

Omg mijn hond is net een kwartier alleen geweest én ging weer rustig liggen nadat hij even blafte op een buur. Ik kan gewoon niet geloven dat het na 2,5 jaar eindelijk zo ver is :pleading_face:.

14 likes