Oke dubbelpost maar ik verveel me en wil even uitgebreider vertellen hoe het gaat. Meeko is morgen 13 weken en iedere week voelt zoveel makkelijker. De eerste twee weken was ik vooral heel erg gespannen en bezorgd om haar, maar inmiddels kan ik het steeds beter loslaten. We hebben haar nu iets meer dan 4 weken en ze leeft nog haha. Vrijdag heeft ze haar 12-wekenprikken gehad en de kennelhoestvaccinatie. Haar neus zit een beetje verstopt, maar dat zou een bijwerking moeten zijn. Ze snurkt nu wel intens ineens.
Ik ben wel echt benieuwd wanneer ze zelf goed gaat aangeven dat ze moet plassen. Ik herken inmiddels wel de signalen (ineens stoppen met spelen bijvoorbeeld), maar hopelijk gaat ze ook gewoon een keer bij de achterdeur zitten. Komt vanzelf lees ik overal, dus daar ga ik maar vanuit. Ze heeft af en toe een ongelukje omdat we zelf dan niet goed hebben opgelet, maar goed, hoort erbij.
Volgende week gaan we eindelijk op puppycursus. Dan is de zomerstop voorbij. We zijn wel zelf al begonnen met trainen en ze reageert steeds beter en sneller op haar naam. “Zit” doet ze consequent goed en we kunnen haar ook de bench en haar chillhoekje insturen nu. Ze heeft vannacht voor het eerst in het chillhoekje geslapen en dat ging heel goed. We merken dat ze daar gewoon liever ligt dan in de bench, dus ik denk dat we volledig over gaan schakelen. Zit een traphekje voor en ze kan in principe nergens op knauwen, behalve haar kussen en dekentje en haar speeltjes. Vlak voordat ze gaat slapen zit ze wel behoorlijk te kutten met het kussen af en toe. Geen idee of dat de verhelpen is, of dat het voor haar gewoon een manier is om het laatste restje energie nog kwijt te raken.
Al met al doet ze het best wel goed! Ze is vrolijk, eet goed, wandelt goed mee en we leren haar ook focus op ons te houden tijden het wandelen. Alleen foto’s vindt ze niet zo leuk. Zodra ik mijn telefoon erbij pak wordt ze opstandig
. Ik moet dus snel zijn. Hierna kwam de mopperbui: