Ik kom hier nooit, maar pas nu 2,5 op een hond. Ik ben vandaag naar de dierenwinkel geweest voor iets te kluiven dat niet meteen op is en heb een yuk kaas stick gekocht. Ze vind het erg leuk, maar binnen 2 minuten had ze een groot stuk eraf gebeten en de vrouw van de dierenwinkel zei dat ze geen grote stukken er van mochten. Is dit normaal? En kan ik het nog wel geven?
Hai allemaal,
Dit is mijn draakje Luna. Ze is bijna 1 maar nog steeds niet 100% zindelijk. Ik dacht van wel maar nu bljkt dat ze soms beneden op het kleed in de woonkamer plast. Het kleed is heel hoogpolig dus ik merkte er niks van.
Iemand nog goede tips?
Dank!!
Ik heb dat ook wel eens gehad! Dacht zelf het is zo massief en misschien een keer gevallen tijdens transport? Heb het ook maar 1x gehad. In principe kunnen ze eraan knagen inderdaad en zou het niet zo moeten breken. Tenzij het een grote hond is en een klein formaat staaf? Als het echt een groot stuk is zou ik het niet afnemen, maar misschien in de gaten houden.
Oke, ja wat van een vriendin hoorde ik ook dat ze er juist lang mee kunnen doen! Het is een labrador en ik had de grootste maat staaf genomen!
Vreemd! Ik zou in elk geval het grootste deel lekker geven en kijken hoe dat gaat. Misschien heb je een enthousiaste kauwer haha.
Je kleed een keer heel goed schoonmaken met een enzymenreiniger. Biotex bijvoorbeeld, of HG nare geurtjes weg.
Plasgeur blijft namelijk hangen en je hondje ziet het dan als plek waar ze plast. Enzymenreiniger breekt de geur goed af. Gewone schoonmaakmiddelen doen dat niet.
En verder terug naar de basis. Buiten plassen = beloning zodat ze doorkrijgt dat buiten ‘yay’ is en binnen ‘meh’.
Er is nog hoop dus .
Die van mij had hem ook met 2 uurtjes knagen op. Geen uitzonderlijke sterke kaken, wel een echte kluiver. Je kan ze harder laten worden door op de verwarming te leggen zodat hij verder droogt, maar die staat niet aan nu natuurlijk. Kleine losse stukjes kan je in de magnetron doen. Dan poffen ze en kan je ze veilig geven.
Mijn conclusie; heel duur voor weinig kluifplezier. Hij vond hem wel heeeeel lekker
Elke keer dat er een helikopter of vliegtuig overvliegt rent de hond van mijn moeder de tuin in om naar dat ding te blaffen totdat ie weg is
Onze pup is vanochtend met mijn vriend mee naar kantoor geweest en blijkbaar was ze echt heel chill. Lekker rustig, lief tegen iedereen en mijn vriend kon gewoon normaal werken met haar naast zijn bureau.
Echt zo jaloers, want bij mij op werk mogen honden niet. Gelukkig werkt hij hemelsbreed maar 100 meter bij me vandaan haha.
Maar het ging dus helemaal goed en daar ben ik blij om. Ik heb haar aan het begin van de middag na mijn ochtenddienst opgehaald weer en ze slaapt al zo goed als de hele middag. Ze is effectief 3 kwartier wakker geweest haha. Grote indrukken allemaal.
Hoiiii ik kom even pronken met mijn hond . Soof, straathondje uit Bulgarije en sinds 2018 bij ons. We hebben haar gekregen via stichting Houndation.
Ahh, wat een cutie
Ja ze is zó lief! In het begin wel echt al-les gesloopt haha , maar je krijgt er zo veel voor terug hè?
Inmiddels is ze een mega kroelkont en kan ze ook echt goed alleen zijn enzo.
Wát een lief koppie, echt een mooierd
Wat een lief koppie!!
Wat een lieverd
Heeft iemand van jullie ervaring met het voer van Just Russell? Het is een concept waarbij het brokrecept wordt aangepast op dingen die je over je hond invult.
Ik wil ander voer proberen omdat mijn hond toch een beetje gevoelig voor zijn huidige voer lijkt en ik krijg dus constant reclame van Just Russel haha, maar het is een vrij jonge start up geloof ik.
Geen ervaring met Just Russell maar weet je al waarvoor je hond gevoelig lijkt te zijn? Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met het uitsluiten van bronnen die het algemeen vaak de trigger zijn. Mijn hond kan niet tegen kip en rund. Als je dan andere brokken geeft maar nog wel koek met deze bronnen heeft het geen effect.
Haha, 5 jaar geleden ging ik tussen de middag altijd naar huis uit m’n werk om m’n hond uit te laten, ik maakte dan foto’s voor m’n man hoe ik haar / het huis aantrof :
Nee geen idee, het kan ook zoveel anders zijn namelijk, maar misschien wel handig om eens een eliminatiedieet te proberen. Als ik naar de symptomen kijk van een voedselallergie kan ik wel veel aftikken, maar daar heeft ie niet constant last van (en kan bij hem ook net zo goed stress zijn).
Zo’n systeem die gericht is op de behoeften/aandoeningen van je hond klinkt heel goed, maar handiger wanneer je weet waar je op moet letten