Ik lig in de tuin en m’n hond ligt voor me en hele tijd met zo’n lieve blije kop naar mij te kijken, haha volgens mij is ze ook blij met de zon.
aaahhh dat koppie
Mijn puppy slaapt al sinds we rond het middaguur thuis zijn. Ze was vanochtend mee met mijn vriend naar kantoor en daar heb ik haar opgehaald. En gisteren had ze voor het eerst puppycursus. Ik denk dat ze nodig moet bijtanken maar het is zo saaaai. Had helemaal een badje buiten opgezet voor vanmiddag om in te spelen haha. En iedere keer als ik iets hoor denk ik “yay wakker” maar dan heeft ze zich weer omgerold om als een croissantje verder te slapen.
Zelfs de wortel bleef onaangeroerd toen we thuis kwamen.
Puppies hebben slaap nodig, anders worden ze strontvervelend. Ik moest mijn hond, als pup, regelmatig op schoot hebben. Anders bleef ze vervelend doen, vanwege de vermoeidheid.
En met dit weer is het ook beter om het rustig aan te doen. Waarschijnlijk is je beestje morgen weer lekker vrolijk en actief
I know, ze werd net vanzelf wakker en na een klein blokje om was het weer genoeg geweest. Vind het alleen grappig dat ze normaal maximaal 2 uurtjes slaapt en ik dus allerlei plannen maak en dat ze nu ineens 4 uur ligt haha
Heerlijk🥰
Krijg net een bericht dat er in de buurt vrijdag al verontreinigd water was en dat ze daarna ook in omliggende omgevingen zijn gaan checken en het hier nu ook is. Ben echt zo onevenredig kwaad ervan want het klinkt dan een beetje alsof het hier mogelijk sinds vrijdag ook al niet goed is en de hond is sinds donderdagnacht ziek. Vind het zo’n kut idee dat hij dan nu steeds water heeft gedronken dat niet goed is terwijl hij al bloederige diarree heeft. Mijn arme pup.
Nou vandaag minder tragisch nieuws want kijk nou hahaha
We hebben een boot gekocht maar P durft niet op de steiger (en die van ons ligt uiteraard helemaal achteraan…) dus maar een wandel en fiets) -kar gekocht haha. En hij is ook wel soms slecht ter been door artrose en hij vindt op een terras zitten spannend omdat hij mensen en honden spannend vindt dus zagen er meer mogelijkheden voor haha
Wow wat een joekel van een ding op die tweede foto haha. Heerlijk dat blije hoofd er bovenuit
Hoe gaat het verder met hem vandaag?
Ik moet ook een level omhoog in mijn dog mom bestaan want ik woon nu maar 20 min fietsen van het strand, maar ben er nog niet uit hoe ik haar ga vervoeren (en dat kleine mormel is voor alles bang dus daar gaat ook nog wel weken/maanden aan training in zitten).
Haha ja het is tot 45 kg, hij woog tijdje terug 28 en vonden dat met onze fietskar tot 30 kg altijd een beetje spannend ofzo, straks zakt hij er doorheen op een hobbelweg. En hond van m’n schoonouders is elf en kan niet meer goed lopen dus dan kunnen zij m ook lenen! En hij heeft nou eenmaal veel persoonlijke ruimte nodig
En het gaat, vanmorgen iig geen bloed erbij.
Ook aan de fietskar of bakfiets dan?
Als je hondje maximaal 15 kilo is kan je voor een buddyrider gaan, die zijn zo leuk!
Zoiets zou ik wel gezellig vinden ja, maar daar is ze helaas te groot/zwaar voor.
@Bertha Fijn dat het iets beter met hem lijkt te gaan!
Een fietskar kun je ook wel goed in stapjes aan leren, maar een bakfiets is denk ik wel makkelijker omdat je dan goed contact heb met de hond ipv dat die achter je zit. Maar als je in het begin het steeds samen doet dan kan 1 de hond erdoorheen coachen met een fietskar, zo’n ding is wel veeeeel goedkoper. Onze hond vindt zingen heel fijn geruststellend dus dat doen wij vaak haha
Wat een chill ding. Wel een upgrade van dat ene ding die je ooit aan mij hebt verkocht haha!
Toevallig ben ik nu ook op de boot van m’n vader en we liggen in een haven met een verschrikkelijke steiger van ijzer, waar die honden niet lekker op kunnen lopen. Maar ze hebben hier een hondenkar haha. Het is wel steeds een gedoetje, maar wel grappig.
Omg ‘hondenvervoer’ haha zo schattig 🥹
Haha ja, echt wel! En wow, wat is dat alweer lang geleden!
Wat geinig zeg!! En wat vindt je hond van het varen?
Haha ja, bijna 5 jaar terug denk ik
Ze vindt het varen heerlijk, maar ze is het ook al gewend van jongs af aan. Vond ik ook wel belangrijk dat ze in het begin meteen mee het water op zou gaan omdat ik vaak met de boot van mijn vader mee ga. Alleen als er hoge golven zijn vindt ze het wel spannend, maar dan kruipt ze lekker dicht tegen me aan.
En hoe vindt jouw hond het om te varen?
Met Corona jaren er tussen voelt het als tien! Ahh! Varen jullie dan op zee of op een rivier? P is nog niet mee geweest omdat hij dus die steiger niet op durft haha, en m’n man had net z’n vaarbewijs (hebben de boot dus pas sinds kort) dus moest ook nog even alles paar x doen en toen ging het een maand regenen. En we dachten heel rustig beginnen maar nu lukte het bij de boot komen dus al niet haha, maar we gaan het meemaken!
Hondenbakfiets! is nog steeds mijn droom maar wat een klap geld haha. Zo’n karretje achter je fiets als @Bertha is een prima alternatief voor 1/10e van de prijs ofzo.