Hondentopic (Deel 1)

Mijn hond vandaag laten inslapen. Was een oudje die prima ging en toch ging ze onverwacht heel snel achteruit afgelopen dagen.
Het inslapen ging allemaal heel prettig naar omstandigheden maar ik voel me nu zo verdoofd dat ik er nog geen realistische kijk op heb.
Thuiskomen was raar…dan staat die mand er, en d’r bak waar nog eten in zat.
Dat wordt nog wel wat komende dagen/weken.

12 likes

Ach wat verdrietig, sterkte de komende tijd!

Oh nee wat naar :cry:. Moet er niet aan denken hoe het voelt om dan thuis te komen zonder haar :broken_heart:. Veel sterkte!

1 like

Sterkte. Echt zo hartverscheurend om je hondje te moeten laten gaan :broken_heart:

1 like

Het doet zo veel pijn. En zeker als het dan opeens snel gaat. Weinig wat het verdriet kan verzachten op dit moment. Maar toch heel veel liefs en sterkte❤️‍🩹

Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte :heart:

1 like

Voor degenen die hun woning ontvluchten met de jaarwisseling, waar gaan jullie naartoe? Ik zoek een plek waar geen vuurwerk te horen is, maar ik ben bang dat ze in rustigere gebieden bijvoorbeeld weer carbid schieten. Ik heb al meerdere eigenaren gemaild met de vraag hoe rustig het is, maar ik raak tot nog toe niet echt gerustgesteld van de antwoorden helaas.

Iemand tips voor een bepaalde regio? Mag ook net over de grens, maar liever niet al te lang rijden. Ik zoek wel een fijne wandelomgeving aangezien we een midweek weg willen blijven.

In Frankrijk waren we afgelopen nieuw jaar omdat ze daar helemaal geen vuurwerk kennen. In Nederland vertrouw ik het idd niet en België en Duitsland hebben ze ook vuurwerk. Zou normaal niet voor mijn plezier naar Frankrijk gaan, maar het was wel waanzinnig stil.

2 likes

Ongeveer waar in Frankrijk zat je toen?

In de buurt van compiegne een uur boven Parijs. Heb heel Frankrijk op max 4 uur rijden bekeken op airbnb. Toen een airbnb gekozen die er enigszins gezellig uitzag, want dat was de grootste uitdaging.

1 like

Haha ja er zijn er heeel veel heel ongezellig merk ik. Bedankt voor je tip, dan weet ik dat die omgeving ook veilig is.

M’n collega heeft haar puppy mee naar kantoor :smiling_face_with_three_hearts:

50 likes

Hier zou ik ook wel graag tips voor willen! Woon zelf in Noord-Nederland dus Frankrijk is voor ons te ver, maar zit een beetje met mijn handen in het haar waar we heen moeten wat ook nog enigszins betaalbaar is. 2 jaar geleden hadden we een airbnb op het platteland waar inderdaad superveel carbid werd afgeschoten. Vorig jaar hebben we thuis geprobeerd, maar dat is net een oorlogsgebied en al helemaal niet te doen :cry:

Waar werk je? Ik kom solliciteren!!

3 likes

Wij zijn tot nu naar Texel geweest (ter hoogte Cocksdorp en daar ook vandaan), dat was redelijk. Helaas werd er op park vuurwerk afgestoken terwijl het verkocht werd als vuurwerkvrij park. Echt heel kut. Dus durf dat niet meer.

Afgelopen jaar bij de veluwe (hoogte wekerom), maar je hoort de dorpen in de omgeving erg goed. Dus ook niet perse iets wat we nogmaals gaan doen. Park was wel vuurwerkvrij dus was wel allemaal geluid van op afstand (maar ik ben zelf ook heel bang van vuurwerk dus was best intens nog)

We gaan nu denk wel naar buitenland.

1 like

Ik heb ooit deze pagina opgeslagen: Vuurwerkvrij hotel – 8x genieten met of zonder hond hier staan een aantal opties op maar heb niet zelf ervaren of dat echt vuurwerk-vrij is.

Wij zijn zelf nu 2x naar de Veluwe gegaan en daar is het een stuk minder dan thuis, maar je hoort idd wel vuurwerk in de verte zoals @anon81378386 al aangaf. Ik denk dat je in Nederland nooit 100% kunt ontsnappen aan vuurwerk, maar ik moet zeggen dat wij afgelopen jaar op de badkamer zijn gaan zitten rond 12u, daar een film opgezet en een likmat gegeven en toen was het voor onze hond wel te doen.

3 likes

heeft iemand tips voor honden passeren aan de overkant van de straat? Onze hond kan soms (niet altijd) heel erg gefixeert raken op andere honden, meestal aan de andere kant van de straat (en dan de andere richting op lopen). Wil haar liever niet wegtrekken maar ze kan zo makkelijk 10 minuten blijven staan als de andere hond niet weggaat

Ja, de accomodaties die ik had gecontact zeiden ook dat het in de directe omgeving rustig was, maar dat er wel geluid van op afstand hoorbaar is. Maar ik wil dus eigenlijk gewoon complete stilte, want tegen de jaarwisseling zit ze met elk geluid tegen het plafond (met medicatie gaat het trouwens een stuk beter, maar die laatste dag van het jaar gaat ze daar ook gewoon doorheen). Belachelijk ook dat die vuurwerkvrije parken alsnog vuurwerk afstaken. Ik was vorig jaar zelf ook zo gestrest doordat ik haar zo graag wilde beschermen, maar er was gewoon echt geen beginnen meer aan in mijn buurt.

@Bailey Met alle verhalen die ik hier en op andere plekken lees denk ik eigenlijk ook niet dat we in Nederland hieraan kunnen ontsnappen, dan is vuurwerk nog een betere optie dan carbid.
Vorig jaar zijn we uit wanhoop ook in de badkamer gaan zitten, maar ik wil dat gewoon echt niet meer. Ik vond het zo zo zielig, ook omdat de nasleep ervan nog lang duurt.

Haha zelfde hier, zodra mijn hond een andere hond ziet moeten we blijven wachten totdat de hond gepasseerd is na 5 minuten. Altijd beetje ongemakkelijk :stuck_out_tongue:
Ik heb niet altijd meer snoepjes bij me tijdens een wandeling, maar als ik dat wel bij me heb dan helpt dat wel om haar af te leiden en weer door te lopen.

1 like

Ik heb mijn hond de commando’s ‘kijken’ en ‘ga je mee?’ geleerd. Dat laatste is een beetje lastig uit te leggen, het werkt vooral aan de lange lijn die laat je door je handen glijden. En leidinggevend wandelen, door je lichaam zetten en eigenlijk met je benen het hoofd af te keren. We hebben dat bij gedragstraining veel geoefend. Mijn hond gaat blaffen/uitvallen als de lijn op spanning komt bij een andere hond, dus het had onze speciale aandacht.

2 likes