Hondentopic (Deel 1)

Dit helpt helaas soms, maar niet altijd :frowning: Andere honden > eten bij mijn hond, zelfs als ik haar aller favorietste snoepjes bij heb, in de meeste gevallen dan

@Marqant kijken en meelopen kan ze ook op commando, maar in dit soort gevallen luistert ze dan niet meer. Het is helaas ook niet met alle honden en ik weet eigenlijk niet wat er nou anders is aan deze honden dat die zo interessant zijn. Dat leidinggevend wandelen klinkt ook wel bekend, als ze echt gefixeert is dan wil het wel eens (maar again, niet altijd dus) helpen om voor haar te gaan staan om haar staar gedrag te breken. Als dat lukt dan reageert ze ook wel weer op snoepjes en commando’s maar vaak genoeg glipt ze dan toch langs je benen heen :’)
Maar nu ik erover nadenk is er waarschijnlijk wel nog echt ruimte voor verbetering als het gaat om dat meekomen, ik weet nooit of haar reactie nou echt een keuze is omdat ik het vraag of omdat ze toevallig meekomt. Heb je nog tips om dat aan te leren oid?

Ik denk dat het eerder angst is dan interesse. Als je hond in een angst reactie zit (freeze) dan is het ook niet gek dat ze niet luistert, want ze is alleen maar met het gevaar bezig. Sta je dan met je snoepje!

Lastig! Zijn de snoepjes wel echt mega high value voor haar? Die van mij wil thuis en in rustige situaties wel de gewone snoepjes, maar op puppycursus helpen die dus helemaal niks. Dan reageert ze alleen op frikandel tot nu toe :woman_facepalming:

Ik geef het liever niet, maar er is geen doorkomen aan anders.

Ze groeit er niet minder om in ieder geval. Kijk nou :pleading_face:
8 weken vs 17

18 likes

Zit super hard te lachen om de frikandel hahaha maar goed ik heb ook wel eens stukjes snijworst en kaas meegenomen van ellende.

3 likes

Ik kreeg de tip van iemand anders en dacht echt “ja daaaag dat ga ik haar echt niet geven hoor”. Tot iedere andere puppy, trainer, grasspriet en vlinder tijdens puppycursus weer interessanter was dan mij aankijken :joy:

Wat onze hond op een of andere manier ook meeeega high value vindt is een overgebleven kale wrap van ons eten. :joy: Makkelijk mee te nemen en in stukjes te scheuren.

3 likes

hm ik vind angst ook wel een groot woord maar interesse is het ook niet idd. In de reactiviteit schaal is het meer geel dan oranje. Ze vertoont verder geen angstig gedrag en is normaal heel zelfverzekerd. Een hond kan de ene dag geen probleem zijn, de volgende dag een 5 minuten staar sessie opwekken, en dezelfde avond weer makkelijk te passeren zijn. Er zit ook geen logica aan of het nou aan het begin van de wandeling is of aan het eind, overprikkeling lijkt het me ook niet echt. Het zijn vaker wel dan niet honden die loslopen, misschien dat ze dat bedreigend vind?

@KipTokTok Zo’n schatje je corgi :heart:
Er zijn vrij weinig mega high value snacks voor mijn hond geloof ik. Ze mij voor de trein gooien voor een bakje slagroom en ze wordt helemaal wild van runder kophuid maar allebei is niet echt ideaal voor dit soort situaties haha. Ze wil nog wel wat meer doen voor gedroogde lamslong dus misschien moet ik die pot de volgende keer maar meenemen. Zou wel kut zijn want die stinken echt mega maar goed alles voor mijn baby!!

1 like

Tube Danish chef doet het hier ook altijd goed en is handig te gebruiken en mee te nemen!

We hebben net de bench opgeruimd. Ze slaapt er al even niet meer in en ligt 's nachts altijd in een halletje dat we niet gebruiken achter een traphekje. Daar ligt ze het liefst overdag ook en dat gaat super goed. Echt zo blij dat dat lelijke ding zo snel opgeborgen kan haha.

Mijn ouders hebben er permanent een in de woonkamer staan omdat hun hond er juist dol op is, maar het is toch een aanslag op je interieur.

3 likes

Haha wij hadden om die reden soort lever koekjes staan bakken voor de hond :face_holding_back_tears: was echt mega high value wel.

1 like

Heb je al eens rodi worst geprobeerd? Die met kaas is favoriet hier. Al moet ik zeggen dat als hij andere honden ziet ook niks meer werkt :sweat_smile: behalve als ik een hond zie voor dat hij het ziet. Dan gooi ik een worstje een stuk vooruit en ga zo door tot we de hond voorbij zijn.

Oops, had een reactie op @Kurisu moeten zijn

Overal modder en water tijdens de wandeling :pig:gelukkig vind hij het geweldig

9 likes

Mijn vriend was een weekje weg. En onze hond is, als ik alleen ben, ontzettend waaks. Gister was mijn vriend weer terug en onze hond heeft echt de hele dag geslapen. Hij hoefde eindelijk niet meer te waken🥺. Hij zag mijn vriend ging knuffelen en viel als een blok in slaap.

15 likes

Tja sloten. Hoe viezer, hoe beter. Aldus mijn witte hond, die een bruin vachtje leuker vindt

1 like

Een vraagje aan de eigenaren die hun hond ook van puppy af aan hebben. Moesten jullie ook zo wennen aan dat je hond volwassener werd? Mijn hond was in zijn puppy- en pubertijd ontzettend aanwezig, druk en ondeugend. Ook tijdens wandelen steeds alert, niet altijd leuk met andere honden en hij kon niet alleen zijn. Nu sinds een maand of twee is hij rustiger. Hij wandelt rustig mee aan de lijn, is nog wel ondeugend maar niet meer de hele dag door én ik kan tegenwoordig zelfs een klein boodschapje doen terwijl hij alleen is. Er is trouwens verder niets gezondheidstechnisch mis met hem. Hij is nog even vrolijk, spontaan, actief en blij! Maar vooral… stabieler ofzo?

Anyway, ik ben zo geconditioneerd geraakt aan die drukke puber puppy dat ik nu helemaal moet wennen aan deze nieuwe versie van mijn hond :joy:. Is dat herkenbaar voor iemand?

2 likes

We zijn met de hond op vakantie naar Texel en zijn dus ook veel op het strand, maar ze is echt zo’n bange baby haha, ze gaat zo’n hoge puppy blaf doen als wij in het water gaan, ze heeft nog steeds niet ontdekt dat ze kan zwemmen, dus ze rent maar een beetje langs de kant in de golven rond. En net was het weer zo ver: wij in het water en mevrouw ging in haar eentje op onze handdoek liggen kijken naar ons. :joy:

13 likes

Haha, rare beesten zijn het soms ook hè. Je zou juist denken dat jouw hond heel erg van water houdt! Misschien wil ze wel het water in met een speeltje?
Ik las hier laatst wel dat het met deze warmte gevaarlijk is als de vacht op de rug nat wordt. Pootjes en buik koelen is dan genoeg.

1 like

Ik leef echt mijn droom. Ik ben bij een vriendin die op de hond van een vriendin van haar aan het passen is. En het is een witte herder en ze is zoooooooooooooooooo lieeeeef. Ik ben sowieso gek op honden maar heb in het bijzonder een groot zwak voor herdershonden ahhh!!

Die vriendin is ff weg dus ik ben ook nog eens alleen met de hond. Ik weet alleen niet waar het speelgoed ligt, had wel een potje touwtrekken willen doen :heart::heart:

7 likes

Mijn vriend en de hond zijn alvast naar een huisje voor een paar dagen weg, maar ik moet morgenochtend nog werken, dus ik kan dan pas gaan. Maar ik mis ze zo :pleading_face::pleading_face:

Had een paar weken geleden echt niet gedacht dat ik mijn pup zo kon missen. Ik heb zelfs nog volgende maand een weekend weg voor mezelf geboekt omdat ik ff een break nodig heb haha. Maar de laatste dagen is het echt alsof er puzzelstukjes in elkaar zijn gevallen. Ik was al dol op haar, maar nu voel ik het ook echt heel intens.

10 likes

Oh ja ik herken dit heel erg! Ik heb een straathondje uit Bulgarije en toen we haar kregen was ze heel actief, speels, vroeg veel aandacht. Inmiddels ligt ze hele dagen te chillen en heeft ze soms ineens een dolle bui dat ze 3 minuten achter een balletje aanrent. :joy:

In het begin dacht ik echt van huh? Is ze niet meer blij, verveelt ze zich? Moet ik meer met haar doen? Maar ze wordt gewoon ouder ja, haha! :stuck_out_tongue:

5 likes

Herenigd 🥹

27 likes