Hondentopic (Deel 1)

Zo schattig, ik woon midden in de stad en net kwamen twee kinderen uit de straat langs om te vragen of ze mijn hond mochten uitlaten. Nu vind mijn hond dat kinderen nog best wel is spannend, maar het ging heel goed. Ben samen met de kinderen de hond gaan uitlaten en nu willen ze morgen weer langskomen :sweat_smile:

3 likes

We waren vandaag een flinke hike in de Ardennen aan het maken en toen kwamen we langs dit schatje:

Wat zijn puppies toch cute. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

29 likes

Vlug in je tas stoppen

Iemand die ik ken leidt een hulphond op. Is dus een pup. Heeft een hesje aan waarop duidelijk staat “geen aandacht geven a.u.b.”

Mensen willen de puppy aaien. Of laten hun hond er op af stormen.

Dat ik soms denk, ben je nou echt zo dom?!

1 like

Afgelopen zaterdag gestart met puppy cursus. Uiteraard was hij de schattigste van allemaal!

35 likes

Ik vind puppy’s vaak overrated :joy: Bij mij aan de overkant woont nu een puppy van ‘mijn’ hondenras, maar ik kan echt niet wachten tot ze groter is!

5 likes

Oooh ik probeer dan altijd van een veilige afstand vertederd toe te kijken 🥹

2 likes

Ohh echt, heerlijk hoor zo’n kaal puppy buikje :heart_eyes: en de baasjes van de puppy zullen het niet begrijpen maar een beetje gebijt in m’n vingers vind ik ook heerlijk hahaha
Maar ik aai meestal geen honden of pups meer want veel vinden het helemaal niet fijn en de baasjes kan je niet vertrouwen dat ze de behoeftes van hun hond echt zien/begrijpen. Haha lekker vrolijk einde van dit bericht :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Wat vind je van bijten in tenen? Want dat deed mijn hond als pup :confused:

1 like

Ik heb niet zo vaak blote tenen als ik een pupje tegenkom. Maar als je zelf niet meer in die ellende zit is het ineens allemaal prima. Vond de puppy tijd zelf ook niet bepaald leuk, de foto’s wel.

@anon81378386 ahhhh gefeliciteerd :heart_eyes:

1 like

Wat een ontzettend snoezig hondje, ahhh :heart_eyes:

2 likes

Ik heb sinds 2 dagen de hond van een vriendin te logeren. Dit is sinds het begin al het beste vriendinnetje van mijn hond en hebben altijd veel plezier gehad.

Maar nu ze hier logeert is het eigenlijk helemaal niet zo leuk. Ze gromt naar mijn hond als mijn vriend en ik in de buurt zijn en ze heeft al een keer ruzie gemaakt met mijn hond toen mijn vriend het huis binnenkwam. En nu hangt er constant een gespannen sfeer in huis en is mijn hond bang om door haar eigen huis te bewegen. Nu weet ik even niet zo goed wat ik hier aan kan doen en de logeerhond blijft tot dinsdag.

Oh wat sneu! Misschien dat zo’n adaptil stekker wat kan helpen? Het is ook een flinke aanpassing natuurlijk. Heb je mogelijkheid tot een hekje plaatsen zodat de honden beiden hun eigen ruimte hebben? Dan kan je zo ook kalmerende dingen als licki mat en kauw dingen aanbieden zonder het risico dat dat een gevecht wordt. En kan er veilig met beide honden geknuffeld worden. Het is blijkbaar een flinke aanpassing voor de logee. Misschien kan 1 van de honden bij jullie op de kamer slapen? Misschien slapen ze samen ook niet zo goed. Dat is nooit goed voor de rust natuurlijk.
Onze hond is onzeker over van alles en nog wat en had ook een periode dat hij sneller de hond van m’n schoonouders afsnauwde. Dat vertrouwen dat we hem echt nog wel de leukste vinden moest echt groeien. We gaan ook altijd heel snel uit de gang want dat vind hij bijvoorbeeld een lastige plek. De deur naar buiten is daar natuurlijk dus echt een plek van onrust en opwinding. Het hielp daar dat de hond van m’n schoonouders echt een vaste plek heeft zodat we meer rust is dan als daar onduidelijkheid over is. Als hun hond hier is zorg ik altijd dat dingen die belangrijk zijn voor die van ons (z’n voer dingen, z’n kauw dingen) weg zijn.

Dankje voor je reactie!
We wonen in een klein appartementje waar we nog geen binnendeuren hebben :stuck_out_tongue: Maar ik heb gisteren wel de mand en de eetbak van de logeerhond in de logeerkamer gelegd, zodat ze daar een eigen stekkie heeft. Maar ze vindt het nog niet echt een leuke plek om te zijn. Dus wel een goeie om daar dan een leuke ruimte van te maken door haar daar leuke ontspanningsdingen aan te bieden.
We hebben gisteren geprobeerd om haar daar te laten slapen en iets voor de deur gezet zodat ze er niet uit kon, maar toch wist ze te ontsnappen en te sneaken naar de woonkamer waar onze hond lag. Uiteindelijk heeft ze daar toch rustig geslapen samen met onze hond in de woonkamer. Ik heb ook het idee als wij er niet bij zijn, dat de sfeer prima is tussen die twee.

En inderdaad het halletje bij de voordeur is bij ons ook een lastige plek. Daar vindt de meeste spanning plaats. Ik ga ook even al het speelgoed wegleggen.

2 likes

Hopelijk helpt het wat, begrijpelijk ook dat er dan spanning komt terwijl dat natuurlijk ook weer niet helpt.

1 like

Nou, het is dag 5 met oppashond. Ik ben blij als ze vanavond wordt opgehaald, want ze had mijn hond volledig in haar macht. Maar ik ga d’r ook wel missen. En dit soort momenten koester ik! :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes

Ahh ze liggen wel heel zoet zo! hoe is het verder gegaan?

Niet heel goed eigenlijk. Elke keer als mijn hond langs de oppashond wilde lopen, werd er gegromd. En het werd steeds erger. Dus mijn hond durfde niet meer rustig door het huis te lopen. Afgelopen vrijdag was het zo vervelend die spanning in huis, dat ik had besloten om met mijn hond een weekendje naar mijn ouders te gaan en de oppashond bij m’n vriend te laten. En ben blij dat ik dat gedaan heb. Allebei de hondjes wat rust gegeven. En ik zag heel erg op tegen gisteren en vandaag omdat ik dan alleen thuis zou zijn met de honden, maar het valt mee. Ik kan er nu ook wel beter mee omgaan. Elke keer als ze gromt naar mijn hond, dan leid ik haar af en stuur haar naar haar eigen mandje. Dat werkt wel. En gelukkig hebben ze geen ruzie meer gehad.

2 likes

Ik heb een pup van 12 weken en die is overdag heel actief en pakt weinig zijn rust. Dus dan doe ik hem vaak in de bench zodat hij wel gaat slapen. Gelukkig vindt hij zijn bench niet erg, want hij gaat er 's avonds ook zelf in liggen. Toch lijkt het me ook gezellig om hem op een kleed of in zijn eigen mandje vlakbij te hebben. En misschien voor hem ook fijner? Heeft iemand tips om hem rustig te krijgen op een plekje in de woonkamer? Hij heeft een kleed, maar daar gaat hij mee vandoor en gaat erop bijten.

1 like

Onze pup was precies hetzelfde, die moesten we ook dwingen om te rusten want anders speelde ze de hele dag door. Ons heeft regelmaat toen erg geholpen, dus wakker worden, plasje, spelen/eten/trainen en dan weer slapen. In het begin moesten we haar daarvoor ook in de bench zetten, maar uiteindelijk begreep ze wel dat wanneer het spelen klaar was, ze rustig kon gaan liggen. Hier hebben we ook het commando ‘klaar’ aangeleerd zodat duidelijk was wanneer wij stopten met spelen.

Je kunt je hond wel leren om rustig ergens te gaan liggen, maar misschien is 12 weken daarvoor nog wat jong. Ik zou het dus wel rustig opbouwen en kijken hoe het gaat. Wat je dan zou kunnen doen is beginnen met het commando ‘plaats’ te oefenen, zodat je hond dan naar een kleedje of mandje gaat. Als ie dat onder de knie heeft, kun je het commando ‘blijf’ toevoegen wanneer de hond op zijn kleedje zit of ligt. Ik heb wel eens begrepen dat mensen tussendoor nog een commando geven voor liggen, maar die van ons gaat vanzelf liggen als het te lang duurt haha. De tijd tot de beloning na het commando ‘blijf’ kun je dan opbouwen, waardoor de hond steeds langer kan blijven zitten/liggen. Je kunt op die manier ook oefenen met de afstand tot de hond opbouwen, zodat ie ook blijft liggen wanneer jij even de kamer uit gaat.

1 like