Ik heb geen ervaring met de combi hond/kind maar ik denk niet dat je hierop een objectief antwoord gaat krijgen hier. Ik zou goed kijken naar de karakters van zowel de hond als jullie alledrie (dus niet alleen van je kind), en wat verschillende hondenrassen nodig hebben.
Jullie zoon zal de hond waarschijnlijk ook veel zelf gaan uitlaten, wat verwacht hij? Wil hij bijvoorbeeld een hond die een allemansvriend is en op iedereen afgaat of een wat meer introverte en rustige hond? En binnenshuis, wil je zoon hem dan ook nog vermaken/trainen of heeft hij meer behoefte aan rust?
Wat @Okapi ook al zegt, het is zo afhankelijk van allerlei factoren. En ook als je heel bewust kiest en alles goed overweegt geeft dat logischerwijs nog steeds geen garanties over hoe het uiteindelijk uitpakt.
Oh en ik ben obiously geen kind meer
maar ik ben dus op een hond uitgekomen waarvan ik van tevoren had bedacht dat ik die noooit zou nemen, maar toen ging ik me erin verdiepen en toen bleek dat dus perfect bij mijn (en mijn vriends) karakter te passen. Ik zou ons allebei wel als introvert omschrijven, willen in huis vooral rust en dus geen drukke hond hebben rondlopen, willen er ook nog wel regelmatig mee naar de stad om te lunchen/voor koffie etc. Zelf was ik heel ongelukkig geworden van een typische werkhond bijvoorbeeld.