Omg wat een snoesje
Ik ben zo blij dat we deze jaarwisseling niet thuis zijn. Ik hoopte dat onze nieuwe wijk rustiger zou zijn en dat is die over het algemeen gelukkig ook, maar net stak helaas toch iemand een rotje af en ze is daar zo van geschrokken terwijl we gewoon binnen waren Dus deze week maar weer alvast naar de dierenarts.
Mijn hond is net een kind. Ze is nu bij een hondenvriendje uit de straat thuis aan het spelen terwijl ik ook gewoon thuis ben haha.
Ik zal er toch aan moeten geloven, ik heb een fietskar besteld om mijn hond te vervoeren Het ging hier laatst ook al over bakfietsen maar ik vond tijdens mijn zoektocht een perfecte middenweg, misschien een tip voor iemand hier. Het heet een AddBike, je verwijdert je voorwiel en plaatst daar een tweewieler op met ruimte voor je hond. Zag er echt ideaal uit, want je hoeft dus niet speciaal een bakfiets voor te kopen maar het effect is hetzelfde, en is dus ook een stuk goedkoper.
Als mijn hond de fiets enigszins aankan zou ik het wel overwegen, want dan zit ze voorop ipv achter.
Vind je dat oma achtig? Ik vind het vooral een beetje idioot als we met de wandelkar met onze hond lopen maar vind fietsen toch wel normaal. Maar goed ik ben verder wel een hele saaie oma dus wat weet ik nou
Oh ik dacht dat klinkt ideaal, maar die kost alsnog ā¬1150 . Onze hond vond een fietskar echt helemaal niks, dus ik heb mn hoop ook gevestigd op een bakfiets maar die gaan we dan eerst maar een paar keer huren om te oefenen.
Ik heb deze week Bureau Rotterdam gekeken en die situatie met die honden laat me niet los . Context voor wie het gemist heeft (TW dierenleed): Een kleine hond werd op straat uit het niets aangevallen door een veel grotere/sterkere hond die losgebroken was. Die hond wilde niet los laten en heeft toen het kleine hondje doodgebeten. Nu lijkt me je hond optillen in deze situatie misschien niet de beste oplossing omdat je dan kans loopt dat de hond jou aanvalt, maar ik blijf ook maar denken wat je dan wel kunt doen? Voor zowel de eigenaar van de aanvallende hond als voor de eigenaar van de (in dit geval) kleine hond lijkt het me zo verschrikkelijk.
Ja verschrikkelijk hè⦠ik heb maar een kaartje gestuurd want ik kon het niet loslaten. In zoān geval kan je niks anders dan je hond je proberen te beschermen en idd in de lucht houden en zelf op een auto klimmen desnoods. Wat zal hij zich alleen hebben gevoeld. Mijn toen 5 maanden oude pup is wel eens aangevallen door een shiba inu. Maarja die wegen hooguit 15 kilo en kon ik op het juiste moment aan zijn tuig pakken en 2 meter wegslingeren. Toen moest ik al keihard huilen.
Grote hond had een verschrikkelijk tuigje en dun riempje om en waarschijnlijk was dat meisje te overstuur om de witte hond aan de heupen weg te trekken bij de man. En als alles eenmaal op de grond ligtā¦
Oh wat naar sla ik die aflevering iig over.
Hier kan je informatie vinden: Hoe kun je vechtende honden stoppen? - Doggo.nl
mijn ervaring
Bij mijn hond had ik het geluk dat mensen die zelf een Stafford en pitbull hebben naar buiten kwamen rennen om te helpen. Zij durfden dus te handelen en kenden het ras. Zij pakten toen de achterpoten waardoor die losliet. Helaas konden ze m niet vasthouden en toen hij mijn hond nog een x greep was er toevallig een man zān band aan het plakken en kwam met een enorme emmer water aan lopen en dat hielp toen hij dat over de neus/kop vd hond gooide.
Er is ook een bijtstick ofzo maar dat is dan ook meer iets voor het baasje van de sterke kaken hond om bij zich te hebben. Zie me dat zelf niet er tussen wrikken.
@Okapi ja, die arme man. Mān hart brak echt voor hem, ook toen hij zei dat niemand kwam helpen. Maar ik zou het ook heel eng vinden om hier tussen te springen. Kan me ook voorstellen dat jij enorm geschrokken bent toen je pup gepakt is! Heeft die daar nog iets aan over gehouden?
Zag idd ook dat het meisje die hond op dat moment helemaal niet aankon, zeker niet met die lijn en dat tuigje. Die moeder zei ook āals je hem zo pakt dan schiet ie uit zān tuigā, dan kun je toch ook wel bedenken dat dat tuigje niet goed zit? Beide waren ook wel enorm geschrokken, hopelijk houden ze zich ook aan de regels die er na dit incident zijn opgelegd.
@Bertha ik had gelezen dat het een heftige aflevering was maar had niet door dat het zo erg (en visueel) zou zijn. Het is het laatste fragment van de aflevering, dus je kunt evt wel de rest van de aflevering kijken mocht je dat willen.
Ik heb het artikel doorgenomen, daar staat idd ook dat je een emmer water of een jas er overheen moet gooien, maar ook dat je niet aan de achterpoten moet trekken als ie eenmaal beet heeft. Wel goed om te weten wat je wel zou kunnen doen, nu maar hopen dat het nooit nodig is.
Ik krijg het ook echt niet uit mijn hoofd. Hoe die man hartverscheurend op die stoep zei āmijn hondje is doodā. Gatver wat heftig.
āMān enige vriendā
Hij lag eerst piepend op de grond maar begon na een paar minuten terug te vechten. Dat gaf mij de ruimte om ertussen te komen en die shiba weg te slingeren. Dus gelukkig weinig schade aan hem zelf.
Maar kan me voorstellen dat je bij zoān hond van 40+ kilo snel klaar bent⦠zoān verschil in kiloās.
Mijn hond is als pup gegrepen en gebeten door 2 staffords. Hij liep aangelijnd en deze 2 kwamen uit de tuin racen en pakte hem voor geen enkele reden.
Gelukkig was hij niet geschud anders had ie het niet overleefd⦠en ik kon ze ook niet loskrijgen. Ik heb hier wel nachtmerries over gehad en heb denk jaar niet door die straat gedurfd. De dierenpolitie heeft later die 2 weggehaald want ze vielen alle andere honden aanā¦
Later is ie nog eens gebeten door een herder, daar zat ik tussen en heb ik zelf wond aan overgehouden. Ook had die herder mijn lijn kapot gebeten, die zat op een of andere manier ook in zijn bek.
Een bijtincident tussen honden komt ook zelden in het nieuws. Een verschil is toch wel dat het met een kleinere hond geen doodsangst geeft en met een grotere gevaarlijkere hond wel. Alsnog heel vervelend voor jouw hond, zoān ervaring is niet leuk en helemaal tering frustrerend als zoān baasje dan daarna zo doet. Jemig.
Bijna iedereen heeft tegenwoordig wel een (flink) nare ervaring opgedaan, dat zou toch niet zo moeten zijn.
@Bailey Ja geen idee, ik zou het sowieso niet durven en een bak water heb je niet altijd bij je. Het ging toen iig goed bij het tweede moment zat hij echt vast aan mijn hond, denk dat hij die eerste x nog niet zo hard beet en ze dat toen goed hebben ingeschat! de tweede x riep de vrouw ook steeds niet trekken niet trekken omdat het toen echt anders was.
Wel zuur is dat later een hond van die mensen hem nog heeft gebeten.
Gatver? Zo raar
Haha ja wel een beetje, maar dat komt gewoon omdat ik altijd alleen mensen van middelbare leeftijd met zoān ding zie fietsen.
@Bailey Ja het is veel geld, maar een (elektrische) bakfiets is zo 5-6000 euro dus relatief wel een stuk goedkoper.
Misschien in zoān pompje dat schuimt doen? Van schuimende face wash!
Ik heb hondenconditioner die je moet verdunnen en dat doe ik dan in een plantenspuit. Anders is het idd heel lastig te verdelen.
Vrijdag naar de dierenarts geweest omdat onze hond ineens veel kreunde en hard en anders hijgde. (Echt zo zielig klinkt het ) Is een luchtweginfectie. En er is voor de eerste keer zonder roesje een foto gemaakt en hij deed het zoooo goed! Zo trots op hem! Hij is bang voor van alles en nog wat maar onze dierenarts is heel lief en rustig, zo fijn dat ze zo in die band investeert. Ze zei ook sorry P dat ik je niks lekkers kan geven en lukte hij haar wang haha zo lief. Hij moest nuchter zijn voor t geval dat ze meer moest doen maar was gelukkig niet nodig. En de foto bevestigde dat het een luchtweginfectie was alleen wel dat het wat verder zat dan ze kon horen.
Nu gaan we alleen vandaag voor een drie dagen weg en hij is echt nog totaal niet beter, echt zo rot. Hebben gelukkig de idiote wandelkar om bij de boot te komen dus die nemen we maar mee zodat we wel erop uit kunnen met m.
Nu ik een single dog mom ben denk ik na over een elektrische fiets zodat ik ook wat makkelijker mijn hond kan vervoeren. Hebben we een wat grotere actieradius, aangezien ik geen auto of rijbewijs heb. Ik heb het de afgelopen weken met zoān fietskar geprobeerd voor achter de fiets, maar dat is helemaal niet praktisch qua meenemen en ik heb ruzie met die wielen die er niet meer op willen. Vervoert hier iemand zijn hond op een elektrische fiets? Ik zit er over na te denken om zoān elektrische swapfiets te bestellen en dan gewoon een normaal plastic kratje voorop te doen. Hij is net 10.3 kilo en veel van die speciale hondenmanden zijn tot max 10 kilo.