Ik heb een buddyrider voor op m’n (elektrische) fiets. Ik vind het ideaal dat hij aan je zadelpen zit, waardoor het totaal niet zwaar is. Ik heb ook wel eens m’n hond in mand voorop gehad, maar dat was heel zwaar. Ook nog een mandje achterop gehad, maar dat vond m’n hond niet leuk. Deze buddyrider is tot nu toe een groot succes.
Ik heb zo’n fiets en als je voorop een mand vollaadt dan zwenkt je stuur helemaal om als afstapt. Er zit wel een vergrendelknop op het stuur maar bij mij is dat met een vol boodschappentasje soms niet voldoende, valt mn fiets alsnog om. Ik heb geen hond maar dit lijkt me wel handig om te weten als je dit wil gaan doen.
Geen ervaring met elektrische fiets maar ik zag wel eens foto’s van iemand die zijn hond van 16 kilo in een speciale mand achterop de fiets. Misschien wat ongezelliger, maar wel praktischer?
Ik heb dit mandje aan mijn stuur:
Mijn hondje is 7 kg en ik vind het soms wel wat zwaar sturen zo. Als ik dit had geweten zou ik voor een mand achterop hebben gekozen. Maar wel heel gezellig zo
Hmm ja wel goed punt. Mijn ex had wel zo’n kratje voorop en dat was iid wel zwaar maar te doen, maar je was ook eigenlijk altijd met z’n tweeen. En het was zo’n omafiets met een grote standaard die je fiets recht zet. Met een standaard dat je fiets naar een kant helt is het idd wel lastig.
@Okapi mand achterop heb ik ook geprobeerd, maar vind het wel omhandig dat ik 'm dan zelf helemaal niet kan zien. En die ik had was ook weer net te groot voor de bagadrager waardoor het steeds bijna omkieperde. Na een paar pogingen dat ding weer verkocht.
@Moet buddyrider heb ik als enige optie nog niet geprobeerd. Het ziet er wel interessant uit, maar je hond moet dan wel de hele tijd zo in een houding zitten? Of heeft ie daar geen last van? Hoe lang zijn de ritjes die je er mee maakt? In een kar of mand gaat mijn hond lekker helemaal onderuit liggen slapen namelijk. Qua aantal kilo wel de beste optie denk ik, maar weer 200 euro om iets te proberen en het kan ook niet op een swapfiets, dat houdt mij wel tegen. Zelf een andere fiets kopen is ook nog een optie dus ik sluit het niet uit.
Ik weet eigenlijk niet waarom ik denk dat je geen buddyrider op een (elektrische) swapfiets mag. Ik lees nu juist in de algemene voorwaarde dat je geen dieren mag vervoeren op de bagagedrager, dus dat is geen optie. Over iets bevestigen aan je zadelpen staat niks. Ik ga woensdag een testrit maken en het vragen! Het beschadigd je fiets verder toch niet?
Ik denk dat @macchiato het heeft over een stuurslot dat zou moeten voorkomen dat je stuur beweegt wanneer je fiets geparkeerd staat. Ik heb echter ook al een paar keer gehad dat het gewicht in mijn krat alsnog ervoor zorgde dat dat slot er deels af ging en mijn voorwiel (en dus de hele fiets) kantelde.
Je hond kan de pootjes ook op de voorkant leggen, maar die van mij doet dat niet. De langste rit die wij hebben gemaakt is een uur. We stoppen dan wel vaak halverwege om even te plassen of poepen (op de een of andere manier moet ze dat altijd halverwege terwijl ze net daarvoor nog is uitgelaten.
Ik weet niet of het je zadelpen beschadigt, wij hebben de houder er een keer op gedaan en niet meer afgehaald. De buddyrider zelf beschadigt je fiets niet, want hij hangt boven je stuur.
Het enige vervelende is dat je achterwaarts moet op- en afstappen
Ja snap ik! De fietsen waar ik naar kijk hebben volgens mij sowieso geen stuurslot, dus dat maakt het risico op omvallen idd wel heel groot. Jullie hebben mij aan het denken gezet, goede input!
Mijn hond krijgt echt steeds meer streken. Ze is nu bijna 6 maanden en begint echt een boef te worden. Als ik op de bank zit gaat ze ineens springen dat ze erop wil of om aandacht, terwijl we dat al vanaf dag 1 niet willen hebben en ze dat ook leek door te hebben. Maar ineens is ze het weer kwijt haha. En hoe vaak ik ook corrigeer, het komt niet aan. Ik negeer haar nu maar als ze het doet en dan na 10 keer geeft ze het op.
Dit belooft nog wat als ze full on in de puberteit zit.
Verder is ze echt een breeze hoor, maar daardoor vallen de streken nu ook extra op.
Omg omg omg! Een Loki rugtas voor Knofloki
Geen idee wat een hond met een rugtas moet, maar goed…
Ik merk echt dat ik zo’n millennial baasje ben. Allemaal onzin voor d’r hond kopen. Hond op bed en dan zelf helemaal in een hoekje gepropt slapen.
Klinkt alsof ze aan het peuteren is. Mijn hond had geen puberteit, maar was met 6 maanden een strontvervelende peuter.
Peuteren? Bij ons noemden ze dat gewoon de start van de pubertijd op de hondenschool. Sommigen zijn er vroeg bij en het gaat in fases. Wij hadden pieken 4-6 maanden, rond 8-10 maanden en rond 1,5 jaar.
Ik noem het peuteren. Voornamelijk omdat ze meer als een strontvervelende peuter gedroeg dan een losgeslagen bijna volgroeide puber.
Ah zo. Oh wij hadden met 5 maanden een losgeslagen puber dus helaas niet toepasbaar voor ons haha.
Ik vraag me echt af waarom ik een dierenverzekering heb. Twee weken terug moest een tandje getrokken worden, niks vergoed. Kan je nog zeggen dat ik voor veel geld extra de module ‘gebit’ aan had moeten zetten, prima.
Maar nu heeft ze een ooginfectie en daarvan wordt ook niet het consult en de druppels vergoed? Allemaal onder hem mom ‘eigen risico’.
Ik kan de kosten bij spoed prima dragen, dus lijkt me beter dat ik hem opzeg toch?
Ja ik zou eens goed naar de voorwaarden kijken en kijken in welke situaties het wel vergoed wordt en in welke niet, en dan een afweging maken? En misschien overstappen? Ik kan mij voorstellen dat je de meeste “reguliere” of te verwachte kosten wel kan dragen en dat een verzekering dan niet nodig is, maar misschien als er eens echt iets ernstigs is en het in de duizenden gaat lopen, een verzekering wel fijn is - maar dan moet het in zo’n situatie wel gedekt worden.
Is dat eigen risico een x bedrag per jaar of per situatie? Dat is bij verzekeringen op zich wel gebruikelijk. Ik heb bij mijn inboedelverzekering bijvoorbeeld ook een eigen risico van €150 euro per gebeurtenis.
Ja 50 euro per jaar, dus dat is oke. Baalde gewoon even dat er weer iets niet vergoed wordt en ik vind het al een dure verzekering.
Eigen risico is prima en dat snap ik ook. Zo werkt het bij al mijn verzekeringen. Ik zit bij Ohra. Die kwam het beste eruit juist.
ik heb een hele andere ervaring met ohra eigenlijk? Consult altijd vergoed (wel deels maar dat staat ook in de regels), alleen dingen die in de eerste maand gebeurd zijn en preventieve maatregelen krijgen we niet vergoed. Is wel jammer maar we hebben met 4 of 5 bezoeken al lang de premie terugverdiend
Dat is precies de reden waarom ik geen verzekering heb. Kan mij voorstellen dat het handig is als je geen onverwachts hoge kosten kan dragen, maar dat is voor mij niet nodig. Als ik het uitreken met maandelijks bijdrage en wat er allemaal wel en niet vergoed wordt, ben ik ieder jaar vele malen goedkoper uit zonder verzekering.