Hondentopic (Deel 1)

@Xiomara Eerder had je het over een hond uit een asiel adopteren toch? Is dat nog een optie of moet het per se een pup zijn?

2 likes

Fokkers zijn regelmatig bijzondere mensen met eigenaardige opvattingen volgens mij. Juist mensen met ‘jarenlange ervaring’ vinden dat hun manier de enige manier is. Een vriend van mij had een teckel van een fokker waar hij ook uren over kon vertellen. Ze waren nogal van de dominantietheorie qua opvoeden en hadden ook hele strikte opvattingen over hoe dat moest. Voor hem was het ene oor in andere oor uit, maar zelf zou ik mij daar ook niet prettig bij voelen.

1 like

Zijn er geen Facebook groepen voor wippetliefhebbers waar af en toe herplaatsers opstaan? Ik merk bij ‘mijn’ ras dat de honden vaak eerder daar worden geplaatst bij liefhebbers onderling. Maar ik kwam daar zelf ook pas achter toen ik na lang zoeken een geweldige 3e hands keeshond had gevonden via MP.

Oh nee zeker geen match dan. Rare opvatting joh. Mijn pup slaapt sinds moment 1 in de bench beneden. Eerste nacht zelfs al zonder gedoe omdat de fokker ze ook liet wennen aan de bench. Stond er eentje open in de ruimte waar ze sliepen en blijkbaar gingen alle vijf de pups op elkaar gepakt zelf in de bench slapen al. Het is echt maar net waar je de beestjes aan laat wennen.

Als je een pup wil, gewoon contact blijven zoeken met fokkers tot het goed klikt.

In ander nieuws: mijn hond heeft een Instagram. Ik zei altijd dat ik dat niet wilde maar ik ben toch gezwicht. Puppies change you. :sweat_smile:

Voor de liefhebber

https://www.instagram.com/meeko_thecorgi/

3 likes

Ja ik geniet ook echt hard en met volle teugen, zo leuk om weer zo’n baby’tje te hebben, hij luistert ook al goed met behulp van de clicker, volgende week beginnen we op de honden school. Maar nu al zo blij met weer een klein wezentje wat mijn zorg nodig heeft, m’n vorige hond kreeg tijdens het uitlaten een hartinfarct en de volgende dag moest hem in laten slapen en ik vrees die dag ook voor m’n nieuwe puppy maar hij helpt om m’n verdriet achter te laten.

5 likes

Puppy streken haha

Volg.

2 likes

Ja dit!! Onze hond had verlatingsangst maar godzijdank zijn de nachten (op de eerste 4 weken na) nooit een probleem geweest omdat we direct goed hebben getraind en zijn vaste slaapplek beneden aan de trap is. Een goede nacht is goud waard. Als we hem direct op bed hadden gelaten (want aah zielig) dan hadden we nu echt een probleem gehad.

@Sheepy wat fijn! Klinkt echt als een heel leuke puppyperiode!

1 like

Zoek je specifiek op dat ras/in die groep? Zo ja, misschien kan ik nog met je meedenken.

Gedragsproblemen valt vgm best vaak mee met buitenlandse honden? Vaak zijn het toch juist de Nederlandse honden in asielen die zijn weggedaan vanwege gedragsproblemen. Ik ken “maar” 4 buitenlandse adopties en daarvan heeft er geen echte gedragsproblemen. Eentje moet wat langer wennen aan mannen en had een beetje een moeilijke start maar nu is hij ook pampered sofa princess. En het voordeel van dat soort adopties is dat je ook kan fosteren voordat je adopteert. Onze buitenlandse straathond zat eerst een half jaar in de opvang daar, toen een maand in een opvang gezin hier, en dan is er al een vrij goed idee van neiging tot moeilijk gedrag

1 like

Ah, als dat de maximale grootte is dan heb ik voor nu geen tips. Hopelijk vinden jullie een hond waarmee het goed klikt!

Ik had me opgegeven voor een sportklasje om wat meer te bonden met mijn hond. Ze kon het goed vinden met de andere honden, maar toen we eenmaal met z’n tweeĂ«n geconcentreerd oefeningen moesten doen dacht ze volgens mij echt ‘wat doe jij’ :roll_eyes: dus ze was de hele les een beetje om zich heen aan het kijken of mij vol strooien met zand als ze naast me ging graven terwijl ik wel braaf wat oefeningen deed haha. Ik ben benieuwd of het de volgende keren wat beter gaat als ze aan de setting gewend is, maar het was voor mijn humeur in ieder geval al heel goed <3

4 likes

Wat leuk zeg, wat doe je dan in zo’n les? Niet dat mijn hond dat zou kunnen met andere honden erbij maar toch :stuck_out_tongue_winking_eye: ben benieuwd hoe dat er uit ziet

Ja ik geniet echt met volle teugen, door onze leeftijd weet ik dat dit de laatste pup ooit is, hij is leuk maar ook zo intensief, misschien ooit als we echt ancient zijn een leuke volwassen herplaatser, we zijn nu 45 en 50 dus als hij er niet meer is zijn we over de 50-60. Dus ik geniet echt zoveel van deze dikke pup, met hem wandelen maakt me over the moon blij, uiteraard heb ik ook de frustraties van nieuwe hondemoeders. Zoals overmatig bijterig zijn als hij moe is, dan gaat hij vaak ook blaffen en ruzie zoeken met ons, we leren elkaar steeds beter kennen en dat is leuk maar ook gewoon zwaar,
Hier een fotootje van m’n baby, gewoon omdat ik hem zelf zo schattig vind
Hij heeft al een paar dagen een nieuw nestje maar wil ondanks dat hij al zo groot is in z’n babynestje

15 likes

Ik iedere maand, dat deed ik bij mijn kat ook altijd. Als je tekenen hebt van vlooien ben je sowieso te laat en dan is het echt een hel om er weer vanaf te komen.

1 like

Hier raadt de dierenarts het ook iedere maand aan, maar ik gebruik een combinatiemiddel met ontworming erbij. Dat hoeft eigenlijk ook niet iedere maand, maar mijn hond gaat af en toe naar de opvang en dan is het wel aan te raden.

1 like

Elke maand, maar wij hebben ook een buitenkat dus vlooien voorkomen zit ik wel bovenop.

1 like

Ik vond vlooien wel meevallen eigenlijk? Ben banger voor een teken invasie in ons grasveld :stuck_out_tongue_winking_eye: Schrok er wel van toen hij ze had maar hebben er nu niet voor altijd last van ofzo en is anderhalf jaar geleden dat hij ze had! Vond het vooral voor mijn hond vervelend. Ik deed het eerst bijna nooit maar op strandjes hier zitten vlooien blijkbaar. Ik doe het alsnog niet elke maand hij lijkt altijd pijn te hebben van de druppels, is altijd een paar dagen van de leg.

1 like

Ik deed het alleen in de lente en zomer, maar hebben 2 weken terug dus vlooien gehad. :sob: voor nu hebben we alles uitgeroeid, maar moeten dus echt waakzaam blijven de komende weken.

Ik wil nu wel het hele jaar spul gebruiken, maar weet even niet goed welke. We gebruiken normaal advantix maar onze hond heeft er duidelijk last van dat het brand oid. Hij zit een week te krabben en heeft veel korstjes rond de plekken waar is gedruppeld.

Wij hebben kauwtabletten van NexGard (wel via de dierenarts) en daar heeft onze hond nog nooit een reactie op gehad. Blijf dat dus ook maar gebruiken (het hele jaar rond) niet heel goedkoop maar werkt tot nu toe en hij vind ze heel lekker haha.

Heb simparica kauwtabletten van de dierenarts, omdat mijn hond een vlooienallergie heeft. Het werkt ook meteen tegen teken, dus voor het eerst deze zomer geen last van gehad. Echt ideaal.