Hondentopic (Deel 1)

Ja zeker als het iets lekkers is! Dan vallen ze graag aan hè? Hier laat hij het normaal liggen tot ik zeg dat hij het mag pakken maar vandaag had hij duidelijk geen zin om zich te gedragen :joy:.

We keken van de week A dogs purpose en heb (samen met m’n man haha) alleen maar zitten huilen :sweat_smile: wel echt een mooie film!

Ahhhh, die is mooi hè!

1 like

Ok, ik heb mijn hond 2 weken geleden chemisch laten castreren omdat ie steeds feller werd naar andere reutjes. Dat vertrouwde ik niet meer (er komt zo ook nog training bij kijken, maar moest even wachten tot inwerken chemisch castratie).

Sinds een paar dagen is onze hond ZO bang buiten van knaller (vuurwerk, maar ook harde geluiden) en soms lijkt ie wat te ruiken en is het meteen paniek. Het was nooit al zo’n held, maar dan zat z’n staart even tussen z’n benen maar door zelf even door mn hurken te zitten was t wel goed en konden we door. Nou de afgelopen dagen, ze zijn ook wel wat vuurwerk af aan het steken, komen we nog geen 100 meter ver en dan is het instant (na geluid of iets geroken te hebben) paniek en is de enige optie naar huis (hij stuitert zo’n 5 min in z’n tuigje).

Herkent iemand dit? Kan dit met die chemisch castratie te maken hebben? Zo ja, wordt het beter? Of kan ik beter nu al een vuurwerk vrij huisje boeken voor oud en nieuw en dit meenemen bij de trainer. :smiling_face_with_tear:

Het is btw een 2,5 jarige Friese stabij, mocht dat relevante info zijn

Ik heb zelf geen ervaring, maar weet vanuit onze trainer dat het kan komen doordat de hormoonhuishouding veranderd. Vooral als hij altijd al wat banger was. Het testosteron wat ze normaal meer krijgen zonder chemische castratie zorgt voor hun zelfverzekerheid om het even zo te noemen. Wanneer de hoeveelheid testosteron afneemt kan dit ervoor zorgen dat hij snel angstig wordt. Al is dit best een extreem geval

1 like

Wat @Mette12 zegt! Bij angstige honden raden ze castratie af omdat ze die testosteron net nodig hebben om wat zekerder te zijn. Maar dit is wel heel extreem, dus kan er ook best los van staan. Misschien is er net ervoor iets gebeurd met vuurwerk? De eerste 6 weken na chemische castratie kan het vechten met reutjes ook erger worden, omdat de hormonen all over te place zijn. Dus dat kan ook. Ik zou de dierenarts even bellen en anders contact opnemen met degene met wie je traint.

2 likes

2 maanden later :joy:

12 likes

Nooit hopen dat iets zomaar beter wordt, zou zeker een rustig huisje zoeken zodat hij geen dramatisch oud en nieuw heeft.

Je hond kan angstiger zijn door de castratie. Honden worden ook vaak geluidsgevoelig door pijn. Maar vuurwerk is ook gewoon kut en heel lastig.

1 like

Ah dat klinkt heel rot! Is het geen optie om een muilkorfje om te doen tijdens het wassen?

3 likes

We zijn nu aan het overstappen naar ander voer omdat mijn hondje best wel aan het sukkelen was met haar ontlasting. We zitten nu op 50% mengen en het is nu al beter, echt bizar! Was zo blij tijdens ons rondje net hahahaha.

Ik had echt nooit gedacht dat hondenpoep me blij kon maken.

Bonusfoto van het wandelen net:

14 likes

Superlief!

1 like

Waarom moet je hond dan gewassen worden?

Nog steeds een bijna dagelijks gespreksonderwerp hier in huis :joy:

1 like

Je hebt ook van die natte doekjes voor honden, zou je die niet kunnen gebruiken voor dit soort dingen? Is vast ook niet geweldig voor de hond maar gebruik ze soms zelf ook wel eens. Je hoeft dan niet naar een andere spannende omgeving waarvan ze bij voorbaat al denken dit wil ik niet. Ze verkopen dit soms ook bij de action etc.

1 like

Nu bijna 4 maanden en eindelijk geleerd dat poesje druk gedrag niet leuk vind maar gewoon samen op een kussen wil snugglen

19 likes

Ik was de mijne wel als ie vies is hoor, laatst had ie bij de puppycursus met andere pups gespeeld en was ie ook helemaal ranzig, toen heb ik volgende dag wel gedoucht. Hij vind dat fantastisch, regen vind ie dan weer vreselijk.

Is bij honden echt niet nodig, zodra ze droog zijn dan valt het zand er vanzelf uit. Maar bij poep ongelukjes zoals @Blablabla schreef dan kan je soms niet anders natuurlijk.

2 likes

Die van mij borstel ik als ik haar heb afgedroogd en dan is alle bagger weer uit haar vacht, zo makkelijk.

Alleen als ze stinkt gaat ze in bad. Laatst had ze een koeienvlaai gevonden om lekker in te rollen :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

Ik was vanochtend een uur sporten en toen ik thuis kwam had ze gepoept in de keuken. Dat heeft ze nog nooit gedaan :sob::sob::sob:

Ze was daarvoor tijdens het wandelen ook gewoon geweest, dus ik ga maar uit van pubergedrag. Echt irritant joh. Ze deed het zo goed, makkelijk drie uurtjes in de keuken alleen en dan had ze hooguit een lege fles omgegooid ofzo.

1 like

Kan het misschien ook niet komen doordat je nu aan het wisselen bent met voer?

Mijn oppashond heeft een autoimmuunziekte waardoor ze een tijd terug verschillende soorten voer moest proberen om te kijken waar ze goed op ging. Bij een bepaald merk merkten we dat ze echt veel meer moest poepen dan normaal. Ze had nooit meer binnen gedaan na haar puppytijd maar toen was het ook ineens weer raak

Misschien, even aankijken. Ze poept wel echt beter en niet per se meer dan normaal.

Hopelijk een eenmalige puberactie