Oh nee dan lijkt het me inderdaad meer een puberactie als ze verder niet meer hoeft dan eerst.
Je vraagt je soms wel eens af wat ze denken bij zo’n acties haha
Als ze volwassen zijn was ik ze alleen als het nodig is, bij pups doe ik het vaker om ze te wennen aan de douche.
Ik had hier vorig jaar geplaatst dat m’n hond ingeslapen moest worden, omdat hij elke keer door z’n poten zakte en uitgleed en dat was gewoon heel zielig. Op het laatste moment kwam de DA met een nieuw soort anabolen wat ze wilden proberen en daar deed het uiteindelijk heel goed op en hij leek echt weer een jonge hond. Gisteren kon/wilde hij opeens niet meer lopen en liet z’n ontlasting lopen. Toen besloten hem in te laten slapen ik ben echt kapot van verdriet en ik mis hem nu al ontzettend.
wat erg!
Ik droom de laatste weken dus bijna elke nacht dat ik een hond adopteer. Ergens denk ik toch dat het niet meer meer dan een jaar gaat duren, I’ll make it work
Zijn jullie honden ook meer onzeker in het donker? Of nergens last van? Ik merk dat er hier veel sneller geschrokken/uitgevallen wordt als we in het donker lopen. Vroeg me af of meer honden daar last van hebben of dat hij toch wat slechter dan gemiddeld ziet. Hij moet binnenkort op reguliere controle dus zal dst dan wel eens aankaarten.
Nee die van mij heeft dat ook. Ook nu met de harde wind schrikt ie sneller. Laatst sloeg ie aan tegen een stenen eend aan de overkant van de weg . Maar je merkt dat al z’n andere zintuigen ook actiever zijn, geur en horen enzo, terwijl overdag loopt ie met de neus in de grond en boeit niets m.
Ja, mijn hond en hond van mijn schoonouders zijn ook bang in het donker.
Zeker herkenbaar. Bij mijn hond is het vooral angst die de afgelopen jaren sterk is toegenomen door haar vuurwerkangst. Geen sprake van slecht zicht, het heeft echt een andere oorzaak bij haar.
Ja, wij merken ook verschil. Ze wil ‘s avonds vaak snel weer naar binnen terwijl ze overdag uren buiten kan blijven. Ze begint dan tijdens het wandelen vaak ook wat onzeker te blaffen, terwijl ze dat overdag nooit doet.
Heel herkenbaar, mijn hond is ook bang en onzeker in het donker en het liefst blijft ze binnen.
Ja hier ook, mijn hond blaft in het donker ook veel eerder naar iets/iemand.
Pfff ik ben vandaag met mijn hond bij mijn ouders, maar hij is echt heel vervelend. Hij kan zijn rust niet pakken en wil alleen maar aandacht. Nu blijven we er ook slapen en zit die te piepen beneden. In januari ga ik en mijn partner op vakantie waardoor die 10 dagen bij mijn ouders is. Hoe gaat dat nou in godsnaam goed komen. Zie er nu echt heel erg tegenop. En vind het ook zielig.
Kan je dan niet bij hem beneden gaan slapen? Is super spannend natuurlijk voor m?
Ja ben daar maar gaan liggen op de bank.
Oh fijn om die herkenbaarheid te lezen, thanks allemaal! Dan ben ik er weer geruster op dat dit er nu eenmaal bij hoort deze tijd van het jaar.
@Wonder is dit de eerste keer dat jullie er blijven slapen? Dan is het toch niet zo gek dat hij wat onrustig is? Wat vaker met hem langsgaan en nog eens laten slapen daar. Dan kan je hond ook wennen aan de voor hem nieuwe en blijkbaar spannende situatie.
Ja dat is de eerste keer en dat is ook logisch natuurlijk. Bedankt voor de tips!
Sorry ik heb hier helemaal niet meer op geantwoord! Je doet een reeks van vijf lessen (elke week een uur) waarin je oefeningen doet waar je je hond bij betrekt. Dus bijvoorbeeld planken en je hond over je heen laten springen, of opdrukken terwijl je hond op je rug zit/steunt, lunges met extra gewicht van de hond etc. Je begint heel rustig met je hond gewoon naast je te laten zitten of staan de eerste les(sen), en gaandeweg ga je steeds een stapje verder zodra je hond dat aan kan.
Mijn hond vindt veel spannend maar heeft grote stappen gemaakt en vond het ook echt leuk!
Ik had een paar dagen geleden een hond gezien op verhuisdieren en ze laat mij gewoon NIET los - ze lijkt zooo’n goede match, ik ben echt een beetje verliefd op haar. Ik heb het heel de tijd over haar en m’n vriend zei: misschien moet je het gewoon doen. Dus ik heb een mail gestuurd met uitleg over ons, onze (woon)situatie en waarom ik zo geïnteresseerd in haar ben.
Zo spannend!!! Ik droom al jaren over een hond adopteren