Het is een hond uit Spanje, ze zit nu in een gastgezin in België. Ze is een (Mechelse) herdermix! En het lijkt een heel goede match omdat ik heel erg van wat grotere “slimme” honden hou, en in het bijzonder heel erg van herdershonden (maar dat is absoluut geen must hoor, ik kijk heel breed en wil perse adopteren dus niet perse een rashond en dat is zij ook niet, maar je ziet wel heel duidelijk het Mechelse herder deel in haar) maar die ik tegenkom in het asiel of op verhuisdieren vaak wel ernstige gedragsproblemen hebben, niet met katten kunnen, niet in de auto kunnen, niet met kinderen kunnen (voor de toekomst), helemaal niet alleen kunnen zijn etc etc. Deze hond tikt alle boxen aan en haar beschrijving spreekt mij heel erg aan: evenwichtig, sociaal naar andere honden, lief naar (nieuwe) mensen, goed met kinderen, snelle leerling. Ik zoek echt een hond die mijn maatje is en die ik overal in kan betrekken, het leuk vindt om te leren etc.
tegelijkertijd moet ik toegeven dat mijn partner en ik nog jong zijn (29) en dat je niet precies weet hoe het leven gaat lopen, en ik heb niet echt veel ervaring met honden (hoewel ik denk ik wel echt veel over honden en hondengedrag weet omdat ik oneindig video’s heb gekeken 
) - dus het klinkt heel fijn dat ze redelijk relaxed lijkt, graag mee gaat in de auto, sociaal is etc etc zodat, als het moet, in de toekomst, het hopelijk relatief makkelijk te regelen is dat ze misschien door iemand anders kan worden uitgelaten/een uitlaatservice, dat soort dingen.
Ik ben bereid m’n leven heel erg aan haar (of een hond an sich) aan te passen, maar het is ook mn eerste hond en ik ben 29 dus ik vind het wel heel fijn dat ze waarschijnlijk, als ze gewend is en getraind en ze al heel veel liefde en aandacht en ervaring heeft, redelijk makkelijk en vooral lief en gezellig en een compagnon zal zijn