Hondentopic (Deel 1)

Het is nu 6 dagen geleden en ik ben zo kapot van verdriet. Merk in m’n omgeving weinig begrip (behalve van m’n ouders en vriend), want ‘‘het is maar een hond’’. Voor mij was het echt m’n allerbeste vriend en ik heb een periode in mijn leven gehad dat ik het huis niet meer uit wilde/durfde en ik heb in die periode zoveel steun en troost aan hem gehad. Het idee dat ik hem nooit meer kan knuffelen of enthousiast door hem wordt begroet maakt me echt kotsmisselijk. Ben vandaag ook extra emotioneel omdat hij vandaag wordt gecremeerd.

Kijk dit lieve koppie dan :face_holding_back_tears:

18 likes

Veel sterkte :heart: ik vond dit een mooie post, misschien heb je er wat aan: insta van macdaddyillustration

2 likes

Dankjewel, heel mooi. Verwoord precies wat ik voel. :heart:

Ik vind het zo erg voor je.

En verschrikkelijk dat “het was maar een hond…” Nee, hij was je beste vriend! Hij hoorde bij jou, hij was iemand die jou altijd begreep en er altijd voor je was.

Hij heeft je zoveel liefde gegeven, en nu is dat ineens weg. Je bent een belangrijk deel van je leven verloren en dat doet gewoon ontzettend veel pijn en verdriet.

Gister is het 4 jaar geleden dat ik mijn beste vriendinnetje moest laten gaan en eerlijk, ik kan er nog steeds om huilen. Niet meer iedere dag, maar met vlagen is het nog steeds moeilijk…
Ik houd me er op dat soort momenten altijd maar aan vast dat we elkaar ooit weer zien en weer kunnen knuffelen.

Neem je tijd om te rouwen en als mensen het niet begrijpen, fijn voor ze… Dan hebben zij nooit hun beste vriend verloren. Niet jouw probleem. Denk aan jezelf en laat dat verdriet er zijn.

Hele dikke knuffel en heel veel sterkte! :heart:

7 likes

Lief, dankjewel! :smiling_face_with_three_hearts:

Inmiddels meermaals via email contact gehad met het gezin waar ze nu zit, en ze hebben gezegd dat ze haar tot eind januari voor mij willen reserveren (we gaan half januari verhuizen) als alles volgens het proces positief is. Ik ben zo enthousiast en tegelijkertijd misselijk van de spanning :cry: het is echt m’n forever droom en ik heb er heel goed over nagedacht en ik blijf zo bang een verkeerde keuze (voor haar) te maken.

Ik heb net het heel uitgebreide intakeformulier van de organisatie ingevuld en ga zondag bellen met het huidige opvanggezin.

8 likes

Spannend! Wat is het voor hond? Ik ben ook wel benieuwd waarom het zo’n goede match lijkt.

1 like

Het is een hond uit Spanje, ze zit nu in een gastgezin in België. Ze is een (Mechelse) herdermix! En het lijkt een heel goede match omdat ik heel erg van wat grotere “slimme” honden hou, en in het bijzonder heel erg van herdershonden (maar dat is absoluut geen must hoor, ik kijk heel breed en wil perse adopteren dus niet perse een rashond en dat is zij ook niet, maar je ziet wel heel duidelijk het Mechelse herder deel in haar) maar die ik tegenkom in het asiel of op verhuisdieren vaak wel ernstige gedragsproblemen hebben, niet met katten kunnen, niet in de auto kunnen, niet met kinderen kunnen (voor de toekomst), helemaal niet alleen kunnen zijn etc etc. Deze hond tikt alle boxen aan en haar beschrijving spreekt mij heel erg aan: evenwichtig, sociaal naar andere honden, lief naar (nieuwe) mensen, goed met kinderen, snelle leerling. Ik zoek echt een hond die mijn maatje is en die ik overal in kan betrekken, het leuk vindt om te leren etc.

tegelijkertijd moet ik toegeven dat mijn partner en ik nog jong zijn (29) en dat je niet precies weet hoe het leven gaat lopen, en ik heb niet echt veel ervaring met honden (hoewel ik denk ik wel echt veel over honden en hondengedrag weet omdat ik oneindig video’s heb gekeken :joy::joy:) - dus het klinkt heel fijn dat ze redelijk relaxed lijkt, graag mee gaat in de auto, sociaal is etc etc zodat, als het moet, in de toekomst, het hopelijk relatief makkelijk te regelen is dat ze misschien door iemand anders kan worden uitgelaten/een uitlaatservice, dat soort dingen.

Ik ben bereid m’n leven heel erg aan haar (of een hond an sich) aan te passen, maar het is ook mn eerste hond en ik ben 29 dus ik vind het wel heel fijn dat ze waarschijnlijk, als ze gewend is en getraind en ze al heel veel liefde en aandacht en ervaring heeft, redelijk makkelijk en vooral lief en gezellig en een compagnon zal zijn :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

We gaan morgenavond bellen met de mensen die haar nu opvangen, en volgende week zaterdag gaan we haar ontmoeten. Als alles voor iedereen positief is dan reserveren ze haar voor ons en halen we haar eind januari op (we gaan half januari nog verhuizen naar een andere woning).

Kijk nou wat een dropje:

28 likes

Wauw, dit is echt een kopie van een hond die mijn tante ooit heeft gehad. Wat een dropje

1 like

Ik riep een half jaar geleden dat we echt niet zoveel speeltjes hoefden te kopen voor onze pup. Inmiddels zijn we bij seizoensspeeltjes aanbeland. :joy:

Hij knispert en ze vindt hem helemaal de shit.

21 likes

@KipTokTok Ongevraagde tip, maar als je hond houdt van geknisper/piepjes kan ik TK Maxx aanraden voor goedkoper (seizoensgebonden) speelgoed!

2 likes

Ik vind je foto’s altijd zo mooi! Ze is erg fotogeniek!
Hier ook teveel speelgoed trouwens, om de zoveel dagen haal ik alles weg en leg ik andere dingen uit de speelgoedmand neer. Is ie weer helemaal happy.

1 like

Aw dankje!

Het is een hoop “zitten, wachten, wachten, neee kijk kijk kijk, wachten, wachten, hierzooooo kijkkijkkijk”. :joy:

En dan een koekje erin natuurlijk haha.

Wat een schatje! Duim voor je dat alles voor iedereen goed voelt, veel plezier zaterdag!

Ik hou echt zo veel van mijn hond :heart: Ik heb hem nu 2,5 jaar, eerst samen met mijn ex en toen we vorig jaar zomer uit elkaar gingen hebben we een tijdje ‘co honden ouderschap’ gedaan. Maar m’n ex heeft begin dit jaar aangegeven niet meer voor de hond te willen/kunnen zorgen dus sindsdien is hij helemaal bij/van mij en ik ben echt nog zoveel meer van hem gaan houden. Nooit gedacht dat een huisdier me zooo dierbaar kon zijn. Keerzijde is dat ik elke dag wel een keer denk ‘ooit ben je er niet meer’ :cry: :cry: als ik naar hem kijk, hebben jullie dat ook? Echt terror is dat idee…

4 likes

Super herkenbaar! Slaat helemaal nergens op want mijn hond is, net als de jouwe, nog jong, maar toch opeens dan emotioneel bij het idee dat hij er op een gegeven moment niet meer is. Of het idee dat het dan straks zo’n oud beestje is :pleading_face:.

2 likes

Heel herkenbaar, vorige week gehoord dat mijn hond een hartafwijking heeft. Een van zijn hartkleppen sluit niet meer goed en dat gaat van kwaad tot erger. Kan nog wel een paar jaar duren voordat het echt problematisch wordt, maar het idee dat ie er straks niet meer is :sob: Zeker nu mijn ex en ik uit elkaar zijn (nog wel soort van co-ouder) moet ik er niet aan denken straks helemaal alleen te zijn. De dagen dat hij er niet is vind ik al vreselijk. Hij heeft mij zoveel blijdschap en onvoorwaardelijke liefde. Probeer nu meer dan ooit om iets moois van ons leven samen te maken :heart:

1 like

Wat naar, paar weken terug kregen wij ook de diagnose lekkende hartklep (en vergroot hart). Ik vind het best lastig ermee omgaan. Sterkte!

Jeetje dat is het volgende stadium idd, dat is schrikken. Hoe oud is je hond als ik vragen mag?En merk je er wat van of kwam je er per toeval achter? Sterkte ook voor jou en je hond :mending_heart: