Hondentopic (Deel 1)

Hij is in november 8 geworden! Hij hijgde heel hard, beetje alsof het 40 graden was hoe hij deed. En jouw hond?

Dat is ook nog best wel jong! Hopenlijk helpt de medicatie wat, want dat klinkt niet prettig. Mijn hond is net 7. In dit stadium merk ik nog niks, ze hoorde alleen ineens een hartruis bij zijn jaarlijkse controle. Twee maanden daarvoor was ik ook bij de dierenarts en hoorde ze nog niks. Dacht heel even dat we letterlijk zijn hart hadden gebroken door uit elkaar te gaan!

1 like

Ahhhhh :broken_heart:
Onze dierenarts zei wel dat het wel kon zijn dat onze hond zijn hart misschien een beetje had opgebruikt, overbelast. Hij is twee keer bijna doodgebeten, erg ziek geweest en is angstig.
Jullie zijn er vast op tijd bij, ik las iets van als je hond verder geen klachten heeft en al start met de medicijnen dat het er vaak heel goed blijft gaan. Was alleen voor ons wat deprimerend om te lezen omdat er al hartfalen is :upside_down_face:

Die stond ook niet vooraan toen het geluk werd uitgedeeld… Over medicatie heb ik ook gelezen, maar het dierenziekenhuis waar we waren zei juist dat er geen bewijs voor was dat vroeg beginnen met medicatie zou helpen. Het zou zelfs op andere vlakken problemen kunnen geven. Voorlopig is er niks aan te doen, behalve goed in de gaten houden.

Oh wat gek tegenstrijdig dan zeg. Wel veel voor je dan nu, pittig hoor! Mag je hond nog alles doen enzo?

1 like

Alleen voorzichtig zijn met uitputting als het heel warm is, maar het is nogal een haarbal die warmte haat, dus dat deden we al.

4 likes

Ahh dat valt dan mee. Hopelijk nog heeeeeeel veel fijne jaren met je knapperd!

Ons hondje is loops, voor de 3e keer nu (hierna laten we haar steriliseren)
Het is nu al de 3e nacht achter elkaar dat ze begint te piepen en blaffen in de nacht. Ze moet dan telkens overgeven, vooral schuim maar ik vraag me af of dit normaal is? Het is voor haar vervelend maar wij slapen nu ook al een paar nachten en ik merk dat ik errrrrg op de proef wordt gesteld

We hebben haar gisteren ontmoet en ze was zoooooooo lief en zoet, ik ben helemaal verliefd op haar. We hebben groen licht van de adoptieorganisatie dus we gaan haar adopteren. Moeten nog wachten tot eind januari ivm verhuizing. Omg ik kan het bijna niet geloven :heart_eyes::heart_eyes:

9 likes

Is het geen idee om beneden bij haar te slapen? Niet helemaal vergelijkbaar, maar mijn hond was ziek en piepte ook omdat hij steeds moest overgeven. En ik ook meerdere keren naar beneden. Toen ik eenmaal bij hem ging liggen sliep hij de hele nacht rustig door.

3 likes

Ze slaapt nu al in haar bench bij ons op de slaapkamer Dus heel alleen zal ze zich niet voelen, vermoed ik.
Zou het overgeven door het vele likken kunnen komen?

Onze hond hebben we vrijdag moeten laten in slapen. Zo ellendig, elke keer beneden komen en tegen die lege hoek aan kijken. Hij was ons eerste “kindje” toen we net samen gingen wonen en hij is gewoon overal bijgeweest. Gek op onze kinderen en voor ons een echte goedsul. Voelt echt als een afsluiting van een periode.

3 likes

Sterkte, wat verdrietig :disappointed::white_heart:

1 like

Ik ben echt zo blij met de dagopvang die we voor Meeko hebben. Ging haar net ophalen en ze hadden een kerstcadeautje (lief kaartje en een zakje hondensnoepjes) en de eigenaar vertelde dat ze echt een onwijs leuk hondje is en dat de stagiaires de hele dag met haar in de weer zijn geweest. Ze wandelen sowieso twee keer per dag in een omheind bos en verder lekker spelen met de andere honden.

Volgens mij had ze een topdag:

22 likes

Bij onze aanstaande hond zie je vooral heel sterk mechelse herder terug, maar ik denk ook dat ze een klein beetje pitbull/stafford/terrier in zich heeft, vooral door hoe haar oren gevormd zijn en hoe ze staan.

Of wat zouden jullie denken? Ben wel benieuwd :smiling_face:

2 likes

Ik zie er ook wel een africanis in terug

1 like

Greyhound misschien? Die hebben ook van die oortjes. Maar moeilijk te zeggen haha. De mechelaar is wel echt duidelijk!

2 likes

TK Maxx heeft vaak fijne en goede jasjes. Meestal staan op de kaartjes wel afmetingen of hondensoorten ter referentie voor de maat. Collectie wisselt natuurlijk maar zeker dit seizoen is er best veel aanbod.

Edit: als je weet wat voor riem of tuig de hond draagt, kun je dat vergelijken met de openingen op het jasje. Vaak zitten ze hoog en dat is met een tuigje dan een beetje onhandig.

1 like

Elke grote dierenwinkel heeft wel een collectie met hondentruitjes.

Maar ik kwam zelf in Schotland vet schattige tartan jasjes van het merk Barbour tegen. Ook veel gemaakt van Harris Tweed. Als je zoekt op Harris Tweed dog coat krijg je best wat resultaten. Wel meeste in de UK, dus wel gedoetje met levering.

1 like

Ik vind een Greyhound ook wel een optie @boonie! De neus lijkt spitser dan van een Mechelaar, of lijkt dat zo op de foto?

1 like