Hondentopic (Deel 1)

Volgens mij hebben deze honden een goede vacht die ze prima warm kan houden in onze warme winters (als ik ernaast zit hoor ik het graag). Een echte jas met voering of een trui lijkt me overbodig en misschien zelfs gevaarlijk omdat hij het dan te warm krijgt?

Misschien dat de hond wel behoefte kan hebben aan een regenjasje, maar zelf zou ik kleding voor een hond echt alleen functioneel gebruiken en niet omdat het zo leuk of schattig staat. Als hij het af en toe zal dragen is het misschien ook wel fijn als het iets is waar zijn poten niet doorheen hoeven, maar dat je het met een clip of klittenband vastmaakt o.i.d.
En dan kijken of je achter de maten kan komen (nek en borstomvang bijvoorbeeld) en inderdaad opletten waar de sluiting zit. Mijn ervaring is dat veel dierenwinkels veel shit verkopen die helemaal niet functioneel is, en als je iets kwalitatief goeds wilt je ook echt wel relatief veel betaalt.

Als je trouwens iets leuks in tartan print wilt staan er bijvoorbeeld ook mooie strikken etc op Etsy! Zeker nu met de kerst op komst.

3 likes

Ter aanvulling op wat @Sax al zegt, er zijn ook genoeg honden die geen jasje oid aan willen. Het zou zonde zijn als je dan een mooi cadeau uitgezocht hebt wat niet gebruikt kan worden dus in dat opzicht is een mooie halsband met strik of een bandana misschien een veiligere keuze.

Het mandje is ook leuk! Of misschien een mandje en dan een bijpassende strik :heart_eyes:

2 likes

Ja superleuk die mand! Daar zou ik als nieuwe hondeneigenaar heel blij mee zijn.

1 like

Mijn vriend en ik gaan dit weekend onze puppy ontmoeten! Ik kan echt niet wachten. Medio januari kunnen we haar ophalen. Kijk nou, wat een droppies

Namen jullie juist iets mee voor de eigenaren of voor de puppies?

En hebben jullie nog aanraders qua speeltjes/etc (alles behalve standaard essentiële dingen) voor de pup?

11 likes

Wat een droppie :smiling_face_with_three_hearts:. Je zou een knuffeltje mee kunnen nemen voor in het nestje, wat je dan bij het ophalen weer mee terug naar huis neemt. Voor thuis vond ik het fijn om, buiten de normalere speeltjes, nylabones in huis te hebben voor het kauwen.

1 like

Als je af en toe een klein stukje ervan knipt dan trekt het leven zich vanzelf meer terug. Als onze hond onder narcose moet dan vragen we altijd of de dierenarts t even kan doen, durven zelf ook niet te ver te knippen.

1 like

Oh dat is wel een leuk idee, thanks!

1 like

Ooh ja grappig daar vind ik haar ook wel op lijken als ik Google (kende dat ras niet)! @KipTokTok en @Okapi aan greyhound zou ik ook echt helemaal niet gedacht hebben maar nu jullie het zeggen kan ik mij daar ook wel iets bij voorstellen. Ze heeft inderdaad wel echt een spitse neus/kop, dat viel mij ook op toen we haar gingen ontmoeten. Wat dat betreft is het eigenlijk heel onwaarschijnlijk dat er Stafford/pitbul/terriër in haar zit haha

Leuk, we zullen het waarschijnlijk nooit weten maar wel grappig om over te speculeren. Ze komt dus uit Spanje, misschien heeft iemand een idee wat voor honden daar veel voorkomen?

1 like

We moeten jaarlijks een bloedonderzoek laten uitvoeren bij onze hond ivm haar epilepsie (om te checken of de waardes van de medicatie nog goed zijn) en dat was dit jaar weer een heel gevecht waardoor ze uiteindelijk kalmeringsmiddel moest krijgen.

Nu belde de arts en zegt “Ik bel over de uitslag van het bloedonderzoek en ik heb heel slecht nieuws”. De grond zakte echt onder mijn voeten vandaan. Bleek dat de koerier een fout heeft gemaakt waardoor het bloed naar het verkeerde laboratorium gebracht is en het onderzoek dus opnieuw moet. Dat is idd heel vervelend (vooral voor onze hond) maar ik dacht dat ze doodziek zou zijn :sob:. Hoe kun je nou denken dat dit de manier is waarop je zulk nieuws brengt.

8 likes

Haha jezus, dat kun je idd toch wel anders brengen, ik zou ook echt een hartverzakking krijgen!

3 likes

Oooh sowieso dat er podenco in zit wat @morale zegt, of de galgo! Dat is de Spaanse windhond variant.

Of Nouja ‘sowieso’, het kan in elk geval de spitse neus verklaren haha.

1 like

Een buurvrouw heeft een puppy van hetzelfde ras als mijn hond maar ze is zelf wat slecht ter been, dus dit weekend haal ik haar hond op voor een wandelingetje en dan heb ik er twee 🥹❤️ Kijk er al de hele dag naar uit haha so sad.
Ik heb überhaupt allemaal leuke buurhonden sinds ik ben verhuisd, zo gezellig.

15 likes

Welk ras is het?

Vanaf morgen woont mijn hond weer bij mijn moeder en zusje en ik ben zo opgelucht. Nu pendelen we al 2 jaar tussen mijn huis en mijn ouderlijk huis in, zodat hij op mijn werkdagen niet de hele dag alleen zit. Ik merk aan alles dat hij alleen gelukkig is in het ouderlijk huis en steeds meer verveling en stress ervaart in mijn huis als we hier zijn. Voor mij geeft dit ook zo veel meer vrijheid, ik kon bijvoorbeeld alleen gasten ontvangen en dan verder moest ik thuisblijven. Als we na een uurtje besloten te gaan lunchen kon dat niet, hij raakte dan helemaal in paniek als ik met mijn bezoek het huis verliet, ook als die bezoekers 10 min van te voren al naar buiten gingen, hij merkte het. Het voelt echt heel stom om deze keus te maken, maar het is voor elke partij beter zo nu op zn oude dag. Ik weet ook zeker dat hij hier qua gezondheid en mentale gestel (het is een heel zenuwachtig hondje) hier zo op vooruit zal gaan :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

@Negativ Knap dat je deze keuze hebt gemaakt in het belang van je hondje (en jezelf natuurlijk, het klinkt alsof je hierdoor twee stressvolle jaren hebt gehad).

1 like

Hartstikke leuk, snap helemaal dat je er naar uit keek. Was het leuk? :smile:

@Florence Ja was leuk, maar ik was blij dat mijn vriend ook mee was. De honden wilden namelijk continu met elkaar spelen, maar dat gaat natuurlijk niet aan de lijn. Het was wel leuk om te zien dat mijn hond heel geduldig met haar was, ze houdt namelijk niet altijd van drukke honden. Dus we gaan haar vaker meenemen :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Wat schattig maar niet super handig aan de riem inderdaad haha, mooi dat het zo’n goede match was. Winwin situatie :blush:

1 like

Één van de irritantste dingen als hondeneigenaar: terwijl je de poep van je eigen hond aan het opruimen bent, in de poep van een andere hond gaan staan. Gatver! :nauseated_face:

1 like

Ik wist van te voren ook niet dat een warme drol opruimen beter is dan een koude drol! Soms dan poept ie zo vlakbij een andere of heb ik niet goed gekeken en pak ik zo’n hele koude :weary::weary::sob:

1 like