Volgens mij hebben deze honden een goede vacht die ze prima warm kan houden in onze warme winters (als ik ernaast zit hoor ik het graag). Een echte jas met voering of een trui lijkt me overbodig en misschien zelfs gevaarlijk omdat hij het dan te warm krijgt?
Misschien dat de hond wel behoefte kan hebben aan een regenjasje, maar zelf zou ik kleding voor een hond echt alleen functioneel gebruiken en niet omdat het zo leuk of schattig staat. Als hij het af en toe zal dragen is het misschien ook wel fijn als het iets is waar zijn poten niet doorheen hoeven, maar dat je het met een clip of klittenband vastmaakt o.i.d.
En dan kijken of je achter de maten kan komen (nek en borstomvang bijvoorbeeld) en inderdaad opletten waar de sluiting zit. Mijn ervaring is dat veel dierenwinkels veel shit verkopen die helemaal niet functioneel is, en als je iets kwalitatief goeds wilt je ook echt wel relatief veel betaalt.
Als je trouwens iets leuks in tartan print wilt staan er bijvoorbeeld ook mooie strikken etc op Etsy! Zeker nu met de kerst op komst.