Hondentopic (Deel 1)

och ja echt vreselijk, zo’n koude drol.

over poep gesproken, ik moest gisteren met mijn hond naar de spoed-dierenarts, ze had drugspoep gegeten in het park hier, en vervolgens die drol uitgekotst op ons kleed. uiteindelijk bij de dierenarts alleen nagekeken en van dat houtskoolspul meegekregen voor vandaag en morgen, mocht 300 euro aftikken. :cry:
gelukkig is ze nu weer helemaal de oude.

1 like

Ohh nee wat schrikken zeg! En extra huilen die spoed dierenarts kosten.

1 like

Voor de mensen met langharige honden, gebruiken jullie iets van anti klit spray? Of is dat een marketing iets :stuck_out_tongue:

Misschien een stomme vraag, maar hoe wist je dat het een drugspoep was? :face_with_spiral_eyes:

Pff dit is zo eng he. Ik was een keer bij de spoed DA met mijn moeder en haar hond en een ander hondje daar had ook ontlasting met drugs erin gegeten. Dat hondje was ‘m leeeip aan het spacen. Helemaal aan het huilen/blaffen/piepen ook. Zo sneu. En een hond in de buurt heeft er ook echt iets ergs aan overgehouden (even kwijt wat precies).
Pippie houdt ook echt van kak vreten dus ben altijd bang dat zoiets kan gebeuren wanneer we er een keer te laat bij zijn.

1 like

Als je regelmatig borstelt heb je het echt niet nodig. Als je je hond vaak wast kan het wel fijn zijn!

1 like

Het kan zeker wel werken. Zelf alleen ervaring met cowboy magic en het werkt wel. Als je je hond regelmatig wast kun je ook conditioner voor honden gebruiken- dit moet ik zelf nog ervaren of dit werkt

1 like

Vind cowboy magic idd heel fijn! Dan kam je toch beter erdoor en doet het minder pijn is mijn ervaring. En als hij echt een klit had deed ik daar extra spul op. We hebben laatst een keratine spray van K9 gekocht en wel onder de indruk ervan (in combi met de shampoo en conditioner). We gleden overal doorheen.

1 like

Ja werkt zeker wel, gewoon die roze gliss kur voor mensen vind ik het best. Heb ook verschillende dure hondensprays, maar daar merk ik geen verschil mee.

1 like

Ik gebruik dit en zou echt niet zonder willen. Mijn hond vindt borstelen en vervelend en met zo een spray gaat het borstelen veel sneller. Zijn puppyvacht klitte echt super erg, dat is nu gelukkig wel een stuk minder.

2 likes

ze heeft de drol zelf uiteindelijk uitgekotst en de dierenarts ze dat helaas wel vaker zien in Amsterdam :sob:

Ik heb onze hond vanaf 12:30 bij mijn ouders gelaten, want hij zou er blijven slapen. Kregen we om 21:00 een belletje dat hij aan het overgeven was en erg aan het trillen en piepen. Alsof het heimwee is. Ben hem meteen gaan ophalen. Ik vond het al zo moeilijk en begin januari gaan we op vakantie. Hoe gaan we dit overleven?:weary:

1 like

Ahh sneu, hoe voelt hij zich nu?

3 likes

🥹🥹🥹 zo lief zijn ze samen. Heel veel plezier met jullie nieuwe pup

1 like

Het ging in de auto meteen al heel goed. Thuis was die ook gelijk weer zichzelf en ging lekker slapen.

Ahh, gelukkig. Film je m wel eens als je m thuis alleen laat? Ben benieuwd hoe dat gaat.
Zou nu dan toch een alternatief gaan zoeken voor je vakantie, misschien voelt hij zich niet fijn bij je ouders. Als je nu gaat kijken bij petbnb of honden oppas kan je misschien nog iemand vinden.

1 like

Die van ons deed dat ook toen hij uit logeren ging. Was ie thuis, was alles weer goed. Wat bij ons hielp was dat er iemand bij ons in huis verbleef. Dan mistte hij ons alsnog wel maar had ie wel z’n bekende omgeving.

3 likes

Ja we hebben een camera en als die alleen thuis is slaapt die eigenlijk alleen maar. We gaan nog even goed bespreken hoe we dit gaan aanpakken.

Daar hebben we het net ook al over gehad inderdaad.

3 likes

Ik ben zo blij als het vuurwerkseizoen achter de rug is. Mijn hond wil na haar lange ochtendronde eigenlijk liever niet meer naar buiten en is vooral 's avonds nauwelijks te motiveren, wil ook geen snoepjes meer door de stress. Ik vind het zo zielig, mijn hart breekt echt als ze weer zit te rillen :pleading_face: Ik weet dat de angst nog heel veel erger kan zijn maar ik heb echt de juiste keuze gemaakt om dit jaar de stad uit te gaan.

We chillen nu bijvoorbeeld samen op bed maar ze was zo rusteloos in het donker, dus ik heb net het grote licht aan gedaan en ze ligt meteen prinsheerlijk te slapen haha

8 likes