Hondentopic (Deel 1)

Mijn hond heeft zoveel BFFS dat hij omkomt in de playdates. Meer vrienden dan ikzelf
.
We gaan iedere dag wel naar het bos, de hei of het strand, meestal 1 tot 1,5 uur. Ik vind persoonlijk ook echt wel dat een hond elke dag even goed moet kunnen rennen buiten en niet alleen aan een lijn lopen.
Ik wandel dan nog 1 á 2 keer per week met vriendinnen van mij die ook een hond hebben, onze honden zijn heel erg gek op elkaar dus wij kunnen gewoon bijkletsen en zij spelen aan één stuk door.
Verder doe ik wekelijks een doggydate via de app Doggydating, al is dat wel een redelijk vaste groep geworden nu dus Miko kent de meeste honden heel goed en dat is echt het hoogtepunt van de week voor hem haha.
En op zaterdag hebben we training.

4 likes

Ik heb dezelfde issues haha. Alles gaat kapot.
Vaak gaan de Ikea knuffels wel vrij lang mee, en ik heb laatst deze gekocht:

Deze gaat echt top! Stonden ook allemaal dingetjes op de verpakking dat hij zo sterk is enzo. Gekocht bij de Ranzijn :blush::ok_hand:t2:

3 likes

Ik pas vanaf vandaag elke dinsdag op de hond van een collega. Hij heeft hem vanochtend gebracht en ik vind het zoooo leuk. Wilde zelf al heel graag een hond maar nu nog veel meer haha. Alleen ja mag geen huisdieren in het appartement dat ik huur + ik werk 3 dagen. Hoe doen jullie dat eigenlijk qua werk/alleen laten? Collega had nu dus een probleem omdat zijn kinderen meer stage moesten lopen enzo waardoor er op dinsdag de hele dag niemand was die hem uit kon laten, dinsdag is mijn vrije dag dus ik had voorgesteld dat ik overdag wel op kon passen (win-win haha).

Hondenuitlaatservice, dagopvang, naar m’n ouders/vriendinnen. En verder blijft hij natuurlijk ook gewoon wel eens alleen thuis, maar liever niet langer dan 5/6 uurtjes.

Na enig speurwerk ben ik erachter dat het van het merk Duvo+ is.

Ik ben dan ZZP-er dus ik kan wel lekker makkelijk rekening houden met George.
Maar toen ik nog voor een baas werkte ging hij naar een dagopvang, vond ie echt geweldig.
Nu als ik eens lange dagen weg moet (>5 uur) dan breng ik hem daar ook nog wel eens heen. Voor een uur of 4-5 kan ie wel alleen thuis blijven, zeker als ik ervoor lekker flink met hem wandel / speel buiten.

Ik werk deels vanuit huis, ze gaat op dagen dat ik de hele dag weg ben naar een dagopvang. Als ik een halve dag werk blijft ze thuis (4,5 a 5 uur). Het voordeel van de dagopvang, behalve sociale interactie en dat ze het heel leuk vindt, is dat ze helemaal op is erna. Dus als ik zelf de hele dag werk, hoef ik alleen in de ochtend en avond een klein plasrondje. Dat is wel heel fijn!

Toen wij onze hond kregen werkte mijn vriend kantooruren en ik avond/weekenddiensten dus was er altijd wel iemand thuis of in ieder geval niet lang weg. Nu werk ik ook kantooruren, maar ik heb een uur pauze waarin ik naar huis fiets (10 min) om haar uit te laten. Waarschijnlijk is het niet eens nodig, want ik moet haar vaak van de bank af trekken (lui mormel), maar het is voor mezelf ook wel fijn :slight_smile:

Ik ben ZZP’er, mijn vriend niet. Ik ben net weer wat meer aan het werk, hij zit op donderdag het langste binnen, van 9 tot ongeveer 4 uur. Maar dat gaat altijd goed, en hij is gewoon rustig als ik thuis kom. Eenmaal buiten gaat stuiterbal modus wel aan (labrador van 1,5 jaar) dus dan lekker lang buiten lopen en spelen.
Mijn vriend draait de avond dienst :wink: Dan ben ik meestal aan het werk. Lange dagen brengen we hem weg naar een opvang, wat hij te gek vind.

1 like

Er zit een vlieg binnen en George wordt helemaal leip iedere keer dat hij hem hoort zoomen tegen het raam.
Net werd ie er zelfs gewoon wakker door. Probeerde hem al naar buiten te bonjouren maar lukt niet, haha.

Anywho, hebben we nog meer vliegenvreters hier? Ik probeer altijd te voorkomen dat hij hem echt opeet… maar als ik niet thuis ben dan zal hij er vast smakelijk van genieten.

1 like

Ik wil later ook een Cavalier King Charles maar zou jij het afraden vanwege de gezondheidsproblemen?

Ja. Ik heb mazzel, maar het ras is volledig doorgefokt en echt niet meer gezond.
Als je al een cavalier wil zou ik goed kijken of vader/moeder gezond zijn en een goede kruising nemen met een sterk ras. En dan nog garandeert dat niets en zou ik het echt niet meer doen nu.

2 likes

Bedankt voor je antwoord en het delen van je ervaringen

Ik ben bang dat mijn lieve hondje echt op is nu : ( morgen naar de dierenarts en vragen wat hij van zijn situatie vindt, maar ik denk dat het zo niet meer lang gaat duren

14, echt al wel oud dus ik ben heel blij dat hij al zo oud heeft mogen worden

Aw nee :frowning:️ Wat verschrikkelijk is dat he.
Ik had hetzelfde 2 jaar geleden met mijn Franse bull. Precies wat je zegt, gewoon op.
Gaf mij wel een beetje troost dat ze echt een lang leven heeft gehad en we haar wel alles hebben kunnen geven zegmaar. Maar toch verschrikkelijk hoor.
Heel veel sterkte :two_hearts:

@Mayou @Flexican lief! Het is allemaal extra moeilijk omdat het ook hele goede dagen er tussen heeft zitten, dan komt hij schooien en pakt hij zelf zijn bal om te spelen. Vandaag is weer zo’n dag terwijl hij gisteren heel sad was.

edit: uitgangspunt is natuurlijk altijd dat het absoluut geen pijn mag lijden, daarom gaan we even overleggen met de dierenarts vanavond

-weg

1 like

Begrijpelijk :frowning:️ Hopelijk nog heel veel goede dagen in het verschiet.
Het is niet de oplossing, maar ik heb wel eens gehoord dat ze honden die met veel pijn leven een bepaald shot geven waardoor ze de laatste maanden nog even “zichzelf” kunnen zijn voordat ze sterven.

Ik weet nooit wat ik daarvan vind want als je een happy hondje zonder pijn alsnog moet laten gaan… ja dat doet voor jou als baasje nog veel meer pijn. Maar als je je hondje ziet lijden is dat ook verschrikkelijk.

Oké lekker verhaal. Conclusie: hopelijk kan hij nog even vooruit en nog lekker vreten als een bouwvakker.

ja ik wil ook echt niet dat hij pijn moet lijden voordat we hem in laten slapen, maar wat is dan het goede moment vraag ik me af?
Het is echt een hele moeilijke keuze, maar ik ben wel blij dat we hem kunnen maken. Ik zou het super egoïstisch vinden om hem in leven te houden voor ons eigen geluk, daar is hij altijd te lief voor geweest.
We gaan het zien, thx voor je berichtje <3

2 likes