Ahhw heel erg veel sterkte voor je lieve teckeltje.
Mijn vriend en ik zijn uit elkaar en daardoor is hij ook verhuisd. Mijn hondje is hierdoor best een beetje van streek lijkt het. Hij vraagt extra veel aandacht van me en zit de hele avond te fiepen. Ik loop gewoon de normale rondjes met hem en hij mag zo veel bij me liggen als hij wil, zelfs in de slaapkamer waar hij eerst niet bij mocht.
Hij heeft gisteren 2x in huis geplast en vanochtend ook terwijl hij gewoon 4 of 5x per dag buiten komt. Omdat hij ook in de puppypuberteit zit (bijna 10 maanden is hij) weet ik niet zeker of het door de verandering in huis komt of hierdoor.
Hebben jullie tips? Ik zou graag een soort denkspelletjes met hem doen want ik heb het gevoel dat hij dat heel erg leuk vind maar ik weet niet echt wat.
Ik zou het proberen zo veel mogelijk normaal te houden, dus ook niet in je slaapkamer als dat eerst niet mocht. Duidelijkheid is juist fijn, helemaal als ze in de puberteit zitten haha
Je hebt heel veel Facebook pagina`s met hersenwerk ideeen, ben zelf een tijdje lid geweest van âhersenwerk met hondenâ geloof ik. Daar komen zo veel ideeen voorbij!
Hij vindt er niks aan zo bij de dierenarts maar het is voor een goed doel, vrijdag gaan we voor 2 weken naar NL en hij mag mee! Hij moet wel in cargo omdat hij 1,5 cm te groot is dus dat vind ik mega spannend, maar ik ken gelukkig heel veel mensen waarbij dat gewoon goed is gegaan en hij is altijd verliefd op zn plastic bench dus ik hoop dat het allemaal meevalt!
Ik vind dit echt geweldig!!!
Hihi ja, de halsband maar ook jouw actie. Wachten duurt altijd lang maar het is het zo waard!
@Muse weet je zeker dat dit geen doodle is? Ik vind de vacht zo fleece achtig? Meeste poedels die ik ken hebben wel een meer dichte en stugge krul. Niet dat dat ze minder leuk maakt, ze zijn kort geknipt nog steeds cute!
Mijn hond gaat twee dagen per week naar de dagopvang en vind dat super leuk. Ze heeft er ook veel hondentaal geleerd, ze doet het eigenlijk goed met elke hond, zelfs angstige hondjes die geen honden gewend zijn. Ik heb haar twee keer een middag in de week alleen thuis en de rest werk ik vanuit huis. Meer dagen naar de dagopvang brengen zou ik niet ideaal vinden, het is heel vermoeiend en ze moet de dag erna altijd een beetje bijkomen. Een dagopvang zou ik boven een uitlaatservice verkiezen, bij een uitlaatservice zitten ze toch ook vaak veel in de auto en maar een uurtje of twee echt aan de wandel.
Hoe ben je van plan alle dagen op te vangen? Zou je misschien 32 uur kunnen werken? Dan kan je bijvoorbeeld twee halve, drie hele dagen werken. Dan heb je maar drie dagen opvang nodig.
O-VER-AL HAAR! ik word zo gek van die rui.
Ik heb een hond van 7 maanden en moet nog best vaak naar buiten om haar uit te laten, omdat ze haar plas nog niet zo lang kan ophouden. Ik denk dat ik in totaal per dag zoân 6x naar buiten ga. Maar ik wil wel gaan minderen op den duur, want ik vind 6x per dag wel een beetje overdreven haha. En ik ben wel benieuwd hoe vaak jullie met je hond naar buiten gaan om uit te laten.
Hoe vaak per dag laten jullie je hond(en) uit? Over het algemeen.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Anders
0 stemmers
Over het algemeen 4 keer.
om 8:00, 12:00, 16:30 en 20:00 ongeveer! Soms als 1 van de wandelingen lang was dan schuif ik die andere op of loop ik die helemaal niet.
Dit doe ik eigenlijk al sinds we George hebben (nouja dan niet die hele grote wandelingen natuurlijk) en hij ging voorheen dan nog wel eens op het balkon plassen toen hij nog niet zindelijk was. Aangezien we in een appartement wonen en naar beneden gaan ongeveer 5 minuten duurt was dat eigenlijk de enige optie haha. Hij heeft het wel vrij snel geleerd dat dat gewoon zijn tijden zijn zegmaar.
Toevallig laatst dat het me niet lukte om optijd voor zijn middagronde thuis te zijn, en dat was ook helemaal geen probleem. Toen zat er ongeveer 5 uur tussen zijn wandelingen, maar hij rende niet meteen met een bloedgang naar het gras om te plassen ofzo.
O nu je het zegt! Sinds George voer had wat goed voor hem aansloeg was hij ook binnen no-time zindelijk!
Heel demonstratief op de bankleuning gaan liggen omdat ik een pipetje advantix heb aangebracht nu is ie boos.
@Bertha mede dankzij jou haha, laatst wel ontvlooid maar wie weet is dat toch waar de jeuk vandaan komt.
Oppashondje.nl heeft mijn moeder wel eens gebruikt geloof ik!
Woon je toevallig in de omgeving van Zaandam?
Ik laat Miko ook 4 keer per dag uit, rond 07.00, 12.00, 18.00 en 21.00 uur. Als er een keer langer tussen zit is het ook geen probleem voor hem merk ik, hij heeft op het zindelijk maken na ook nog nooit wat in huis gedaan.
Haha je mag wel eens op de mijne passen hoor Omgeving Den Haag.
Haha helaas.
Omgeving Breda?