Hondentopic (Deel 1)

Wat een schatje!!! wauw!!

Wij hebben alleen een waterbak! Heb een oude salade bak vh servies van mn oma en een x een met hondenpootjes gevonden bij TK maxx. We voeren eigenlijk alleen uit lickimats (en varianten daarvan) en snuffelmatten.
Vind deze heel fijn en stevig: Modern Pet Company Paw Print - The Dog Lounge
Deze gewoon schattig: Proycon - Ladimat - Avocado - The Dog Lounge
Hij kreeg deze voor z’n verjaardag: Nina Ottosson Puppy Lickin' Layers - The Dog Lounge
Ook leuk: Trixie Snack Slang - ActieveHonden.com
Heel leuk: Amazon.nl

2 likes

Wat een knapperd! :heart_eyes::heart_eyes:

Ik heb deze gekocht bij petsplace (maar hun website doet nu raar):
https://www.pharmapets.nl/trendy-bowl-jasper-o20cm-green.html

In het echt veel mooier dan op de foto vind ik en ook beetje verschillend per bak. Veel mensen zijn verbaasd als ik vertel dat ze ‘gewoon’ van petsplace komen. Ook goed stevig, wordt niet zomaar omgegooid.

Edit: hij krijgt hier trouwens zijn brokken of vlees in als hij moe is. Als uitdaging nodig heeft gaan de brokken in de kong wobbler en het vlees op een likmat. dus we variëren ook net als bovenstaande reacties.

2 likes

Mijn hond is vandaag 7 uur alleen geweest :pleading_face: met een wandeling er wel tussen. Volgens mij heeft ze alleen maar geslapen. Heel trots op haar!!! Dat is wel eens anders geweest. Niet voor elke dag maar wel fijn dat ze chill alleen thuis kan blijven nu

15 likes

Ik heb ze van District 70, zit een antislip mat onder en zijn er in verschillende kleuren en maten.

1 like

Wat een lieverd!

Onze hond ging ook aan de haal met zijn etensbak, maar wel pas als het leeg was. Dus als hij zijn eten op had, haalde ik zijn etensbak weg. Nu geef ik hem ook regelmatig eten in een snuffelmat. Dan is het gelijk een spelletje voor hem. Als deze leeg is, laat hij hem wel liggen en gaat hij er niet mee aan de haal

1 like

Wanneer weet je of het het juiste moment is voor een hond? Wij willen heel graag een hond, en zijn er eigenlijk over uit dat een puppy misschien niet het meest geschikt is. Opzich hebben we tijd genoeg voor de hond en hebben ook ervaring met honden. Maar hoeveel vrijheid lever je eigenlijk in? Misschien denken we wel veel te moeilijk hoor (als ik mensen om ons heen zie :sweat_smile:) maar we willen heel overwogen een hond nemen.

Juist heel goed om daar goed over na te denken! Verschilt zo per hond wel hoe het is. Onze hond vind alles eng en moeilijk dus die nemen we niet echt mee een terras op of naar vrienden met kinderen.

3 likes

Goed dat jullie er zo over na denken. Ik zou vooral bekijken of je denk de komende jaren genoeg tijd te hebben. Niet alleen naar dit jaar kijken. Vooral omdat een hond beweging en aandacht nodig heeft.
Verder kijken naar een kinderwens kan van belang zijn

Dat hangt heel erg van de hond af en jullie situatie.
Ik ken mensen die de hond niet alleen kunnen laten, dus die zijn erg beperkt in hun vrijheid. Maar ik heb juist weer heel erg veel vrijheid. Ik kan het prima combineren met mijn freelance werk. Ik heb een ontzettend makkelijke hond die ik overal mee naartoe kan nemen en die ook makkelijk thuis kan blijven. Het scheelt wel dat ik het samen doe met mijn vriend. Dus als ik een avondje of weekend weg wil, dan kan hij de hond eten geven en uitlaten. In mijn eentje zou ik dat wel veel lastiger vinden. En ook onze vakanties zijn samen met de hond. En dat vind ik juist ook heel erg leuk! Al wil ik wel weer een keertje op vliegvakantie, maar dan kan ze gewoon bij onze ouders logeren.

@Daydream hoe gaat het nu? Merk je iets van de verhoging in medicijnen?

1 like

Ik heb haar helaas laten inslapen eind vorige week.
De medicatie hielp niet en ik vond haar zo’n zielig hoopje hond. Ze was een schim van zichzelf geworden.
Ik ben er kapot van en voel me ook mega schuldig maar aan de andere kant weet ik nu dat ze niet meer lijd geen pijn meer heeft en eindelijk haar rust heeft.
Ook vond onze dierenarts dat ze inderdaad echt heel benauwd was en zichtbaar moeite had en dat dit de beste en dapperste keuze was die ik kon maken. Ik had ook allemaal filmpjes opgenomen om te laten zien aan de dierenarts hoe ze ademde/sliep/dronk en hoe ze zat als ze rustig op de bank zat. Leek wel alsof ze in trance was en niet helemaal meer bij de mensen was.
Als ze echt goed sliep lag ze bijna in coma en reageerde ze nergens op terwijl we normaal bij 1 kraak ze al naast je stond.
Dierenarts heeft me ook verzekerd dat hij genoeg dieren met hartfalen ziet in de spoeddienst waarvan hij had gehoopt dat de eigenaren net zoals ik wat eerder de beslissing hadden genomen,zodat ze niet zo aan hun eind hoefde te komen.

7 likes

Ahhhhh nee wat een verdrietig nieuws, maar natuurlijk heb je het goed gedaan. Jij kende haar het best. Heel veel sterkte :heart:

2 likes

Gelukkiger kan je deze hond niet maken! 15cm sneeuw, wel 10x met haar naar buiten geweest vandaag… :snowflake:

34 likes

Ik ben zo jaloers op al die foto’s van honden in een dikke laag sneeuw! Zijn er nog meer? :heart_eyes:

1 like

Geen dikke laag haha maar wel sneeuw.

21 likes

@Okapi :snowflake:
Sneeuw kwam tot aan zijn nek zo’n beetje, en hij vond er niks aan… dus niet veel gewandeld afgelopen dagen :confounded:

43 likes

Dit zijn toch echt de allerschattigste pups :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Hier ook een sneeuwliefhebber! Na het uitlaten wilde hij niet mee naar binnen dus ging hij op zn buik in de sneeuw voor de deur liggen :sweat_smile:

35 likes

Wat een leukerds allemaal :heart_eyes:

26 likes

Dat hoopje sneeuw op zijn neus 🥹

4 likes