Hondentopic (Deel 1)

Met 1 mm sneeuw wilde meneer al buiten blijven liggen :joy:

27 likes

Wat een plaatje :heart_eyes:

1 like

Okay nog eentje dan… :smiling_face_with_three_hearts:

34 likes

Ik ben in Duitsland nu en ze komt amper boven de sneeuw uit :joy:

34 likes

Zo jaloers op alle sneeuwfoto’s!

1 like

Actiefoto, snoepje vangen.

28 likes

Zo leuk al die foto’s. :heart_eyes::heart_eyes:

Is er iemand die dit truitje wilt hebben tegen verzendkosten/ophalen in Eindhoven? Had het in de herfst gekocht omdat ik bang was dat deze in de winter uitverkocht zou zijn, maar mijn hond heeft een groeispurt gehad en hij gaat niet eens meer over zijn hoofd heen.

3 likes

We gaan haar morgen ophalen en ik ben zooooooo zenuwachtig!! Benieuwd of ik vannacht kan slapen

12 likes

Wat een beauty! Ben benieuwd hoe z’n vacht is als hij volwassen is, nu echt nog zo’n heerlijke puberlook :heart_eyes:

1 like

@Sax @Okapi Inmiddels zit de eerste training erop :star_struck: Bij Arja, echt een fijne trainer. En m’n hond vond het volgens mij ook superleuk (wss vanwege alle treatos maar ok), ik vind het iig leuk om samen te doen en ze doet het ook al heel goed gelukkig!

4 likes

Zo leuk al die foto’s! Allemaal modellen😍

Wat leuk! We hebben echt heel veel geleerd van haar en heel veel zaterdagen doorgebracht. Veel plezier met de lessen!

1 like

Oke laatste, ze stopte de hele tijd haar gezicht in de sneeuw

35 likes

Onze adoptiehond doet het echt heel goed en ze is zó super lief! Alleen ze heeft nog niet geplast (of gepoept) sinds ze bij ons is :cry: ik weet dat het bij het gastgezin waar ze zat voordat ze bij ons kwam ook even duurde voordat ze aan de lijn haar behoefte kon doen. Toen ging ze altijd ná een wandeling in de tuin. Maar onze tuin is nog niet omheind dus dat kan niet, ze moet het echt aan de lijn doen.

Ik ga straks een wat langer stuk met haar lopen en dan neem ik ook een 5 meter lijn mee. Hopelijk lukt het dan. Heeft iemand toevallig nog tips?

3 likes

Misschien wat langer stilstaan op een plek? Zijn je wandelingen wel altijd hetzelfde rondje? Zodat dat vertrouwd wordt.

Ik kan alleen uit puppy ervaring spreken maar ik bleef net zo lang wachten tot het eerste plasje was gedaan op dezelfde plek, en toen begon ik de wandeling pas. Ik weet niet of dit voor volwassen honden net zo werkt want als ze echt bang is sta je misschien 30 min stil haha. Maar omdat ze het wel in de tuin deed zou ik er zeker voor zorgen dat je altijd exact hetzelfde rondje loopt, zonder variatie.

2 likes

Ik zou vooral even echt stilstaan
En na afloop belonen. Zo gaat het vaak na ren tijdje gemakkelijker

1 like

Bij mijn hond duurde het volgens mij 3 dagen tot ze eindelijk poepte. Ik was bijna wanhopig. In de tuin een plas ging ietsje sneller. Misschien dat de tuin maar aangelijnd wel werkt?

Mijn hond was (ook) niet gewend iets te doen terwijl ze aan de riem zat. Maar na een paar dagen was het helemaal in orde en inmiddels doet ze alles zonder moeite :wink:

1 like

@Okapi @Mette12 @Lort @Sedana bedankt voor jullie input, maar de kracht van het forum heeft al gewerkt!! Ik heb net met de auto een heel klein stukje gereden naar een stuk waar ik verwachtte dat er sowieso geen andere honden zouden zijn en waar wat minder herrie zou zijn en iets grassiger en bossiger. Het is hier in de wijk namelijk echt een bouwput, dus ik dacht ook dat ze misschien gewoon op zoek was naar echt een strook gras ipv wat grassprieten en modder…

Maar daar aangekomen heeft ze bijna meteen geplast en ze heeft zelfs gepoept! Ben super trots. Was ook echt leuk met haar lopen :grin:

Ze is niet echt bang bang maar aan heel kleine dingetjes merk ik wel stress, wat logisch is, en ze vindt het wel eng als er andere aangelijnde honden zijn. Maar over het algemeen loopt ze ontspannen, snuffelend rond met haar staart omhoog :slight_smile:

11 likes

Dit gaat helemaal goedkomen zo te horen! Ze heeft ook even tijd nodig om met jou een vertrouwensband op te bouwen natuurlijk. Dat ze zich compleet veilig voelt aan de lijn bij jou. Maar dat is een kwestie van tijd. Lekker veel lopen en spelen.

1 like