Borstelen doen we alleen als ze vies (om zand eruit te kammen) is of net gewassen (doen we pas als ze stinkt of in bagger heeft gerold).
Ze heeft een zelfreinigende vacht en een flinke ondervacht en borstelen stimuleert alleen maar dat het meer loslaat. Ze is een corgi en die verharen als de ziekte, dus dat hoef ik niet meer te hebben dan nodig.
Nageltjes knippen laat ik door de dierenartsassistent doen als het nodig is. Als ik vooraf ff bel of het schikt kan het meestal meteen, en voor nop, heel chill.
Verder knip ik zelf de haartjes onder haar pootjes bij tegen glijden op het parket als ze te lang worden. En oortjes veeg ik uit met een waterdoekje als ze vies zijn, maar dat is ook zelden.
Ze krijgt wel iedere maand een ontworming/vlooien/teken-pil.
Wel een tip trouwens om een puppy-wen-beurt te doen bij de trimsalon. Dan laten ze ze speels kennis maken met de tafel, borstels, waterblazer, schaartjes etc.
Thuis kan je het beste regelmatig even aan de pootjes voelen, lip optillen om tandjes te controleren, en overal gewoon aanraken zodat je pup het allemaal toe laat.