Ik had hier een tijd terug ook gevraagd wat iedereen nu gebruikt, omdat ik bravecto wilde vermijden maar wij gebruiken het nu toch. Het is echt voor iedereen verschillend merkte ik.
We gebruikten eerst advantix druppels, die werkten voor ons super maar helaas kreeg hij echt irritaties ervan op zijn huid met korsten en al. Volgens mij brandde het zijn huid kapot dus besloten om ermee te stoppen. Maar omdat dat aan de buitenkant zit hebben wij nooit een teek gevonden die zich vast heeft gebeten.
Met bravecto zit het goedje in hun bloed en moet de teek eerst bijten voor het doodgaat. Dat vind ik zelf een nadeel omdat je alsnog vieze teken eruit moet gaan trekken maarja een kapotte huid is ook niks. Ondertussen zit ik ook te twijfelen of we toch niet moeten overstappen op iets anders.
Bravecto heeft inderdaad geen goede reputatie, omdat het toch een soort pesticide is die je hond moet innemen. Je hoort veel verhalen maar dat is altijd via via. Ik zou voor jezelf eerst beslissen of je homeopathische of chemische bestrijding wil. Als je voor chemisch kiest dan zijn advantix druppels dus een goed alternatief of zo’n blauwe band (ben het merkje even vergeten). Je moet dan dus wel goed letten op huidirritatie.