Destijds bij Monique Bladder (lijkt op de site alsof zij enkel online nog dingen doet) 1x voor een intake, 1x een uurtje om de lijn vaardigheden te leren en 2x een BAT sessie. We wonen nu in de buurt van een BAT trainer en daar een keer of zes geweest denk ik!
Als je de techniek enz goed kent dan kan je er zelf ook echt verder mee.
Ik zie op haar website idd alleen maar online dingen, zie dat wel vaker bij hondentrainers. Die hebben blijkbaar ook door dat het een snel verdienmodel is ten opzichte van fysieke lessen.
Maar goed om te weten dat valt mij echt heel erg mee qua aantal sessies, ik ga op onderzoek uit.
Denk dat het met veel dingen ook echt prima is, maar ik vond zelf hierbij de fysieke momenten wel echt onmisbaar!
Heeft iemand tips voor een muilkorf of snuitje ofzo? Sinds Pasta op dieet is eet ze echt alles van de straat; stokjes, steentjes, troepjes, en ze wil het ook niet loslaten. Ruilen voor een brokje of snackje gaat wel maar goed ze is dus op dieet dus dat kunnen we ook niet elke 5 seconden blijven doen
Je kunt ook proberen haar te belonen met een speeltje ipv een snoepje. Als ze helemaal wild is van een speeltje, kun je dat geven als beloning en dan speel je daar even mee. Vervolgens weer de muilkorftraining. Je kunt ook met gezonde hondensnoepjes werken, zoals gedroogd runderhart of iets van groente (sperzieboon of broccoli). Daar zit veel minder vet en calorieën in dan veel andere hondensnacks.
Dat heeft ze helaas helemaal niet. Soms is er een favoriet speeltje maar het is echt een adhd hond soms want behalve eten houdt niks haar aandacht echt lang vast.
Groenten vindt ze helaas ook niks of in elk geval niet interessanter dan het willekeurige steentje/takje/broodkruimeltje op straat. Maar ik bedenk me nu wel dat ze echt wild wordt van rijstwafels, als ik de doos daarvan al op het aanrecht staat doet ze opeens alles voor me en ze volgt nooit zo goed als wanneer ik door het huis heen loop terwijl ik een rijstwafel (gewoon basic rijst zonder zout zelfs haha) eet. Ik denk dat we dat maar moeten proberen ipv haar normale snakjes (gedroogde lam long). Waarschijnlijk niet zo voedzaam maar minder verstikking gevaar dan een tak
Haha, honden worden soms gek van de meest rare dingen. Je zou nooit verwachten dat een rijstwafel iets is wat honden lekker vinden. Maar als ze daar blij van wordt, kun je dat zeker proberen! Succes
Wij gebruiken deze voor onze hond:
Die is makkelijk omdat je door het voorste gat nog steeds een snoepje kan geven als je de hond wil belonen tijdens het wandelen en ze kunnen hier ook gewoon in hijgen. Bij een snuitje kan dat niet/minder goed, dus die is niet geschikt voor warmere dagen/langere wandelingen. Met die wij gebruiken kan onze hond in ieder geval niets meer van de grond pakken/opeten.
Wat voor product gebruiken jullie ter bestrijding van vlooien en teken?
Ik heb nu 3x zo’n Frontline Combo Spot On pipet gebruikt en dat werkt volgens mij wel prima (geen vlooien/teken ontdekt maarja tis nu ook winter). Hond reageert er iig goed op, wel prijzig helaas. Bij de dierenarts zit er ook een product in het pakket maar dat zijn tabletten (Bravecto). Maar dat schijnt minder goed te werken als ik zo snel lees op internet… omdat teken alsnog kunnen bijten? En dit specifieke merk is best wel in opspraak volgens mij met dat het niet veilig zou zijn. Op de Facebookpagina van mijn ras staan er ook allemaal angstverhalen maar het neigt ook een beetje naar de wappiekant dus ik weet het niet zo goed. Iemand ervaring hiermee of een andere goede tip?
Vgm gebruiken wij dit gewoon. Ik ga elk kwartaal naar de dierenarts om twee tabletjes op te halen voor teken en wormen, voor drie maanden. Mijn hond heeft maar 1x een teek gehad, maar geen last van gehad behalve dat ze naderhand een kale plek op dr kont had omdat we wat haar weg moesten scheren.
Ik reken er eigenlijk op dat de dierenarts wel beter weet wat veilig is of niet vergeleken met random mensen op Facebook haha. Ik geloof best wel dat sommige honden er niet zo goed op reageren en zich beter voelen bij een pipetje of halsband, en daar kan ik me ook best in vinden, maar voor onze hond werkt het prima en ik vertrouw gewoon op de dierenarts
Ik had hier een tijd terug ook gevraagd wat iedereen nu gebruikt, omdat ik bravecto wilde vermijden maar wij gebruiken het nu toch. Het is echt voor iedereen verschillend merkte ik.
We gebruikten eerst advantix druppels, die werkten voor ons super maar helaas kreeg hij echt irritaties ervan op zijn huid met korsten en al. Volgens mij brandde het zijn huid kapot dus besloten om ermee te stoppen. Maar omdat dat aan de buitenkant zit hebben wij nooit een teek gevonden die zich vast heeft gebeten.
Met bravecto zit het goedje in hun bloed en moet de teek eerst bijten voor het doodgaat. Dat vind ik zelf een nadeel omdat je alsnog vieze teken eruit moet gaan trekken maarja een kapotte huid is ook niks. Ondertussen zit ik ook te twijfelen of we toch niet moeten overstappen op iets anders.
Bravecto heeft inderdaad geen goede reputatie, omdat het toch een soort pesticide is die je hond moet innemen. Je hoort veel verhalen maar dat is altijd via via. Ik zou voor jezelf eerst beslissen of je homeopathische of chemische bestrijding wil. Als je voor chemisch kiest dan zijn advantix druppels dus een goed alternatief of zo’n blauwe band (ben het merkje even vergeten). Je moet dan dus wel goed letten op huidirritatie.
Mijn dierenarts heeft dit ook maar vond het bij onze hond geen optie vanwege zijn voor altijd kwakkelige gezondheid en omdat hij zo overgevoelig voor van alles is. Als je hond gewoon gezond is en je dierenarts het goed vindt lijkt het me prima.
We gaven altijd advantix maar onze hond was nu dan steeds echt dagen van slag. Dacht er nu over om misschien de dosering voor een chihuahua ofzo te halen misschien dat het dan heel iets helpt en dat hij niet zo van slag is.
Ik gebruik Frontpro, omdat ik met zijn lange haren gewoon niet bij zijn nek kwam. Het is idd prijzig, maar hij reageert er goed op (en vindt het lekker) en de teken vallen gewoon van hem af.
Ik geef de mijne iedere maand Nexgard Spectra via de dierenarts. Is meteen ontworming erbij in. Gaat ze prima op.
Ze gaat naar de opvang dus moet toch het hele jaar doorgeven.
Ik geef zelf geen tabletten zoals Bravecto, inderdaad door verhalen die ik heb gehoord.
Daarnaast als je een tablet geeft en er is een reactie moet je wachten tot het is uitgewerkt.
Druppels zijn niet perse altijd beter maar vind ik zelf wel een prettiger idee, als hij daar niet goed op reageert kan ik hem wassen.
Tot op heden heb ik nog geen natuurlijk middel gevonden wat goed werkt.
Ohh dus jullie merkten echt verschil, fijn. Of nou ja, even vervelend voor je hondje die van ons weegt eigenlijk wel 28 kg en gaven altijd tm 25 kg
Ik weet niet hoe erg t altijd was geweest zonder pipet qua teken maar hij kreeg altijd wel alsnog wat teken. Maar misschien dan wel ipv 40 gewoon 5 ofzo dat weet je natuurlijk niet. Vind t nu vooral vervelend voor hem als hij weer vlooien krijgt, die zitten hier in het zand.
Omdat deze niet in het pakket vallen en nogal duur zijn in vergelijking met de rest, dus gebruik liever Bravecto (gratis) of iets goedkopers. Maar Bravecto twijfelde ik dus over nav internetverhalen
De dierenarts raadde wel elke 2 maanden aan (ook in winter) dus dat is dan 100 euro per jaar
Ik ben benieuwd hoe jullie met deze situatie zouden omgaan:
Wij wonen in een rustige nieuwe wijk in het buitengebied en omdat iedereen hier tegelijk is komen wonen, hebben we best wat contact met buren die ook honden hebben (vooral in de zomer). Een van de buren heeft een hond die regelmatig uit de tuin/huis ontsnapt. Vorige zomer zagen we hem ook regelmatig alleen door de straat lopen of hoorden we het baasje of haar zoon zoeken naar de hond. Ik heb hem ook een paar keer gevangen en terug naar huis gebracht. We dachten toen dat dit kwam doordat het nog een jonge pup was die misschien makkelijk door het hek van de tuin kon glippen, het baasje zei ook dat ze er iets aan zou doen zodat ie niet meer weg zou kunnen.
Dit ging een hele tijd goed, we hebben hem maanden niet gezien, maar sinds een paar weken zien we de hond weer af en toe los door de wijk lopen. Ik heb het vermoeden dat hij nu in de tuin gelaten wordt wanneer het baasje niet thuis is, aangezien het niet meer zo koud is. Telkens wordt er dan contact gezocht met de baas en die haalt de hond dan weer ergens op. Maar dit baart ons best wel zorgen, die hond loopt regelmatig door de wijk en ook al is het rustig, een ongeluk zit in een klein hoekje. Zouden jullie dit reden vinden om contact op te nemen met de dierenbescherming?
Ja, daar zat ik idd ook aan te denken maar vroeg me een beetje af of dat niet overdreven is.
Het gaat me niet zo zeer om dat ie in de tuin zit, maar vooral dat ie door de wijk loopt. Er zit geen luik in de deur dus hij kan niet uit huis ontsnappen, dus vandaar dat ik denk dat ie dan al in de tuin zat (waarvan ik inderdaad niet weet hoe lang/of ie een schuilplaats heeft). Maar ik weet wel dat zij zelf (ze is alleenstaand) op dat moment niet thuis is omdat we haar moeten bellen om haar erop te attenderen dat de hond los loopt.
Ik ben daarom vooral benieuwd of jullie dit een zorgelijke situatie vinden of dat ik gewoon overdrijf en dat er niks aan de hand is.
Oh lastig zeg! Snap het helemaal qua op de weg lopen. Zo gevaarlijk pff.
Maar qua vachtverzorging zijn doodles zo ongelooflijk lastig. Het overkomt echt de beste baasjes dat ze een keer kort geschoren moeten worden. Liever zelfs eigenlijk dat ze het zo kort houden ipv lang denk ik. Al zijn er helaas veel mensen die doodles voor de leuk nemen en zich niet realiseren hoeveel werk er in zo’n vacht zit.
Dus tenzij je echt de vacht kan voelen en kan controleren of er vervilting dicht op de huid zit kan je er helaas niet zoveel mee in een melding denk ik.