Heb je ook een kleed over de bench geprobeerd? Anders misschien een puppyren gebruiken?
Zou zorgen dat er nooit een kind bij je hond kan komen. Maar dat je hond een heeeeeel veilig fijn plekje heeft. Dus vooral zijn plek oefenen. Dan kan hij daar zijn wanneer je kinderen op bezoek krijgt. En voor het oefenen bijv geluid van gehuil heel kort afspelen. Met een pop wiegen. En altijd zorgen dat er rust is. Als je hond angstig is geworden ben je te ver gegaan. En buiten van een afstand oefenen. Je hond hoeft kinderen niet leuk te vinden, als hij zich maar veilig voelt en leert dat hij er niets mee hoeft.
@Nashville Als onze hond zo doet is er meestal iets met m aan de hand. Is er iets verandert in zân dieet bijvoorbeeld? Buikpijn kan voor onrustig gedrag zorgen. Maar weet verder niet of je een pup of volwassen hond hebt.
Ja, er zat een kleed over de bench, maar die trekt hij nu naar binnen en die bijt ie kapot
@Bertha Hij is nu 9 maanden. Hij is overgegaan op ander voer, maar daarvoor was hij al onrustig. Dus dat lijkt me niet de reden. Maar wel goede tip om te kijken wat er zou kunnen zijn.
Puberaal uittesten misschien? Soms is het niet eens bewust maar zitten ze zichzelf in de weg door de hormonen denk ik. Die van ons kon zo strontvervelend zijn. Echt heel onrustig en piepen inderdaad terwijl hij voldoende mentale stimulatie had gekregen.
Is het geen optie om je hond in een andere ruimte en/of bench te doen wanneer die vriendin langs komt? Wellicht ook fijner en rustiger voor je hond zelf en je hoeft niet bang te zijn / op te letten. Van te voren lekker uitlaten en bijv. een lekker gevulde kong geven zodat het bezoek ook nog een leuke associatie heeft? Dan kan hij lekker op zijn veilige plek zitten met lekkers.
Vanaf wanneer zouden jullie je zorgen maken over diarree bij je hond? Onze hond heeft nu een paar dagen last van diarree, gisterochtend wel weer een vaste drol maar savonds weer diarree (en vannacht, deze ochtend en middag ook). Ik vind haar verder redelijk normaal eigenlijk, ze eet en drinkt ook gewoon.
Gewoon goed in de gaten houden (zoals je zo te lezen al doet!). Zowel de hond, als de ontlasting. Wanneer er ineens een grote verandering is, zeker de dierenarts bellen. Zo min mogelijk veranderen aan haar dieet, want dat kan ook weer voor een onrustige buik zorgen. Hier was het advies om het 5 dagen aan te kijken, mits de conditie dus niet merkbaar slechter wordt. En meestal was het na een dag of 3/4 weer normaal.
Vooral wannee je hond zich echt duidelijk niet lekker voelt en bij veel slijm en bloed. Je zou wat psyllium over het eten van je hond kunnen doen, dat helpt bij die van ons goed. Niet tegelijk met medicatie geven.
En we maken altijd wortelsoep. Weet niet of dat onzin is qua werking maar is fijn om wat te kunnen doen haha. Moro's Wortelsoep voor de hond - recept
Hier hielp gepureerde pompoen, zoete aardappel of gepureerde wortel (beetje zoals die soep hierboven) door het eten ook prima om de boel weer rustig te krijgen. Paar dagen aankijken. Pups kunnen een beetje aanrommelen met hun darmen.
Zeker een goeie optie, ik woon alleen heel klein dus als hij in de bench zit is hij nog steeds in dezelfde ruimte, en voor uren lang is dat niet echt een effectieve oplossing. Ik heb hem toen met de baby uiteindelijk wel in de bench gedaan met een bot inderdaad, maar mijn vriendin bleef toen ook logeren dus ik kan hem niet zo lang achter elkaar in de bench doen overdag. (Ik heb mijn hond toen naar mijn vriend gebracht en hij heeft daar geslapen) Ik had niet door van te voren dat hij ook een baby zo eng zou vinden!
@Bertha ook dank voor jouw berichtje!
Mijn hond heeft ook vaak dunne ontlasting, als dit opspeelt geef ik haar witte rijst bij haar brokjes en dat helpt echt goed. Stukjes banaan ook.
Zolang die zich nog happy gedraagt en nog drinkt zou ik niet gelijk aan de bel trekken hoor (deed ik voorheen wel haha), maar kijk het nu vaak even aan en let dan extra op wat ze binnenkrijgt. De dierenarts heef ook een keer Iso-Gel voorgeschreven en dat werkt ook echt supergoed (maar is heel duur en ook niet om voor altijd te gebruiken).
@Troepje @Bertha @KipTokTok @Xiomara bedankt voor jullie reacties! Dan maak ik mij voorlopig nog niet al te veel zorgen en ik hou haar goed in de gaten. Ga zeker iets voor haar koken, fijn als het helpt en het heeft in elk geval het gevoel dat ik iets kan doen
Oja Iso-gel hebben wij ook gehad omdat ze best een tijdje aan het aanmodderen was. Werkte goed zolang ze dat gebruikte. Maar uiteindelijk kwam het pas goed toen we overstapten naar ander voer. Ze blijkt niet zo goed te gaan op kip, dus nu andere hoofdingrediënten en sindsdien normale drollen.
Iso-gel bevat 99,5% psyllium! Dat is veeeeeel
goedkoper.
Hoe gaat het eigenlijk met jullie hond? Jullie hebben haar alweer een tijdje toch?
Ja 4 maanden alweer nu, gaat super goed gelukkig Ze is helemaal aan ons gewend (en wij aan haar, heeft ook wel even geduurd!). En we zijn inmiddels alweer begonnen aan de tweede hondentraining, echt superleuk vind ik dat ookal zit ze zit steeds bij van die hypere puppyâs in de groep als enige volwassen hond
Omg ook een corgi!
Wat een leuke update! En wat fijn dat de hondenschool bevalt.
Ik denk dat wij zelf ook meer aan onze hond moesten wennen dan zij aan ons haha. Grappig hoe dat werkt.
Mijn hond dacht âfijne Pasen!
â.
Ze is zojuist voor het eerst loops geworden en we gaan straks naar mijn ouders, die een reutje hebben. Thuisblijven is geen optie vandaag. Nu weet ik dat in principe de eerste week geen probleem is en net met wandelen kreeg ze ook geen aandacht van de mannetjes die we tegenkwamen. Dus dat zal wel goedkomen. Twijfel alleen of ik morgenochtend naar een wandeling met meerdere honden ga die ik heb afgesproken. Zou dat een probleem zijn? In principe zou ze pas komende week op zijn vroegst âinteressantâ moeten worden toch?
Hier een reutje en die ruikt het al vanaf het eerste moment en bloedende teefjes die veeeeel plasjes doen brengen hem het hoofd al op hol hoor. Zeker als ze aan elkaar snuffelen en hij het eenmaal van dichtbij geroken heeft .
En ik zou in dat geval dus niet zo blij zijn als iemand een loopse teef meenam naar de wandeling. En voor jou hondje zou ik dat risico ook niet nemen dat er allerlei honden opdringerig rond haar heen dansen. Is het een losloopwandeling? Want ongecastreerde reuen komen ook niet echt meer terug naar hun baas als ze eenmaal een loopse teef in het vizier hebben en ruiken het van kilometers afstand.