Hondentopic (Deel 1)

Hier een reutje en die ruikt het al vanaf het eerste moment en bloedende teefjes die veeeeel plasjes doen brengen hem het hoofd al op hol hoor. Zeker als ze aan elkaar snuffelen en hij het eenmaal van dichtbij geroken heeft :sweat_smile:.

En ik zou in dat geval dus niet zo blij zijn als iemand een loopse teef meenam naar de wandeling. En voor jou hondje zou ik dat risico ook niet nemen dat er allerlei honden opdringerig rond haar heen dansen. Is het een losloopwandeling? Want ongecastreerde reuen komen ook niet echt meer terug naar hun baas als ze eenmaal een loopse teef in het vizier hebben en ruiken het van kilometers afstand.

2 likes

Haha ja het is een losloopwandeling. Dan skip ik hem gewoon en voorlopig blijft ze lekker aangelijnd. Bij mijn ouders maak ik me niet zo’n zorgen. Als ik straks merk dat hun reutje het ingewikkeld vindt, dan zet ik haar apart.

Net even haar broekje 10 minuten aangetrokken om te wennen

:laughing:

4 likes

Ook als ze apart zit kan de hond van je ouders haar nog makkelijk ruiken. Als hij onrustig wordt van haar loopsheid zal een andere ruimte niet zoveel verschil maken.
Ik zou naast het aanlijnen van je hond de losloopgebieden sowieso vermijden de komende tijd, sommige reutjes zullen haar namelijk gewoon blijven achtervolgen.

Ik kijk even hoe het gaat straks. Thuis blijven is geen optie. Ze wonen aan de andere kant van het land en mijn moeder is ook nog eens jarig (en chronisch ziek, heel verhaal). Als we merken dat het niet goed gaat, zijn we met een uurtje koffiedrinken weer weg.

Ik ga ook niet met haar een losloopgebied in voorlopig.

1 like

OMG even flashback naar toen de hond van m’n schoonzus bij ons was logeren en precies toen loops werd. :tired_face:

Liep m’n vriend met die loopse hond aan de lijn en kwam er een loslopende hond aan gesprint en die heeft de hele weg naar huis het loopse hondje proberen te bespringen.

M’n vriend had onze (toen nog erg jonge) hond ook bij, dus hij kwam handen en voeten te kort, uiteindelijk die vreemde hond aangelijnd en onze hond los laten meelopen en eenmaal thuis die vreemde hond achter een hek in de achtertuin opgesloten. :smiling_face_with_tear: Nummer op halsband gebeld en baasje was er echt pas na 15 minuten ofzo, bleek helemaal aan de andere kant van het bos te hebben gelopen.

Was echt zooo blij dat dit niet bij mij gebeurde haha wat een ellende. Dus @KipTokTok wees gewaarschuwd.

Bij ons was de favoriet gewoon een simpel knuffeltje van mij van vroeger, de rest raakte hij toch op uitgekeken

Hier doen road kill-knuffels het goed. Dus een platte eland zonder vulling, een platte muis zonder vulling, een wilde eend met ‘quack’-geluidje… Krijgt ze niet kapot en ze gooit er de hele dag mee.

1 like

Krijgt ze dat niet kapot? Wij hadden een zo’n knuffel gekocht en dat vond ze geweldig maar ze begon het meteen te proberen in stukken te scheuren dus ik heb het maar weer weggelegd :frowning:

Ik weet nog niet zo goed waar ik mijn hond blij mee maak qua speelgoed/knuffels. Hebben jullie tips hoe je dat kan aanleren? Ik heb het idee dat ze doordat ze vanaf pup in het asiel zat niet echt weet hoe/dat ze kan spelen met sommige dingen. Een stuiterende tennisbal vindt ze wel leuk maar ze kan/mag niet los buiten en binnen is dat totale chaos :joy: zou graag touwtrekken ofzo met haar maar de wil niets weten van een trektouw

Nee, krijgt ze niet stuk! Andere dingen gaan er zo aan. Touw vindt ze ook leuk, maar dat ligt binnen een week in stukken. Maar deze dingen doen we trekspelletjes mee en blijven gewoon heel.

1 like

Hmm misschien dat ik het nog eens aan haar geef en het goed in de gaten hou

1 like

Misschien een tug met een vachtje er aan? Of heel simpel, van stroken fleece een lang touw vlechten en dan een leeg flesje of klein verfrollertje er aan. En er zijn ook touwen met een tennisbal er aan. Een flostouw is echt het enige dat hier nooit gebruikt word, verder vindt hij alles leuk.
Ik had zo’n setje gekocht bij IKEA om hersenwerk mee te doen (dus ruim ik op daarna) maar er zat een kwastje bij en die pakte hij gelijk en daar wil hij nu steeds mee spelen haha

2 likes

Toen mijn hond een pup was deed ik wel eens een tennisbal in een grote sok. Dat was wat minder chaos binnen dan de bal los en vond hij heel leuk!

Je hebt ook speciale knuffels die sterker zijn en moeilijker te slopen, zoals deze https://www.hondenshop.nl/product/sterke-hondenknuffel-vos/ of HuggleHounds Cheshire Cat Knottie™– Hondenknuffel - Max&Luna. Al zijn er nog steeds honden die dit binnen 5 minuten kapot krijgen :sweat_smile:

Ik heb ook weleens een ‘extra sterke’ knuffel gekocht maar zolang er een piepje in zit gaat 'ie inderdaad gewoon net zo snel stuk als andere knuffels :smiling_face_with_tear:

1 like

mijn hond krijgt dit ook echt direct kapot haha. Het enige wat het bij ons echt heeft volgehouden zijn een touw speeltje (zoiets als dit: Trixie Dubbel-speeltouw bont | zooplus) , “octo” (we noemen het zo maar het is geen octopus KONG Snugga Wubba | zooplus) en vreemdgenoeg deze schildpad knuffel (Pluchen speelgoed BLÅVINGAD schildpad/groen 44 cm - IKEA). Ik weet niet wat het is met die schildpad want normaal rukt ze alles wat uitsteekt er van af en haalt ze al het fluff aan de binnenkant eruit, maar schildpad gaat al maanden mee. Ze heeft wel de randjes al open gekregen, maar nog niet de schilpad zelf.

Ter referentie; we gaven haar ook een dolfijn en die had na 5 minuten al geen gezicht meer:

Samenvatting

Al het witte spul lag ook fijn over de hele kamer verspreid :’)

3 likes

Octo gaat hier ook lang mee en wij noemen hem hier ook zo :joy:. “Haal Octo” is dan ook een van de meest gezegde zinnen in dit huishouden :biggrin:. De beer en een of andere rode lelijke vogel van Kong houden het ook nog wel uit. Hoewel alles vaak al snel een oor, oog of snavel mist. Maar in die twee zit touw dus dat duurt langer voordat het echt kapot is.

Al die watten door de woonkamer gebeurt inderdaad met al die andere knuffels. Het sneeuwt hier vaak :joy:. Soms krijgt hij toch zoiets, laatst een “paasei”, maar dan wel met het idee ook dat het nog geen dag duurt voordat het stuk is. Maar hij heeft dan wel heel veel plezier met het eruit halen van al die watten.

2 likes

Haha, wij hebben m ook want de moeder van onze hond kwam daar steeds mee aan lopen als we op bezoek gingen. Wij noemen m gewoon de snugga!

1 like

Aah dat koppie van jouw hond haha

1 like

Komt dat balletje gewoon van een dierenwinkel of heb je een linkje? Lijkt mij ook wel wat voor mijn hond!

2 likes

Haha wij hebben hier ook een octo en is daar helemaal wild van. Dus misschien is dat de beste tip voor @boonie. De schildpad hebben we ook gehad, maar dat was 1 minuut. Daarna meteen het pluis eruit. Dus heel knap dat die van jullie nog heel is🤣