Hondentopic (Deel 1)

Dan ook maar in spoiler ^^

hij kon zichzelf ook likken en stimuleren tot hij klaar kwam. Als je hem onderbrak, kon hij verontwaardigd kijken en kreeg hij zijn erectie niet gelijk weg ^^

Behoorlijk wat stress idd: een hond die niet meer kan plassen, is in kritieke toestand en kan hiervan overlijden. Heel knap dat zo’n operatie dan kan, een urethrostomie heet het officieel dacht ik.
Het is leuk om te zien hoe Elmo elke dag terug meer zichzelf wordt. Qua gedragingen en gewoontes. Heerlijk!!
Overdag is hij nu niet meer incontinent, 's nachts nog wel. Lange leve baby matrasbedekkers van het Kruidv*t :smiley:

Het plassen buiten gaat goed, alleen heft hij nog altijd zijn poot op en plast dus zijn achterpoot onder omdat het nu uit zijn poepgaatje komt.
Mijn man (die gaat er altijd mee wandelen) wil hem nog niet leren om gehurkt te plassen, want “hij is toch geen meisje?!”.

Oh gelukkig, dit is dus normaal. M’n hondje had laatst een natte droom naast me op de bank en I CAN’T. Niemand had me ooit verteld dat reutjes dat doen!

3 likes

Ik ben op zoek naar een leuke halsband, nu hij bijna is uitgegroeid en niet telkens een nieuwe hoef te kopen kan dat wel haha. Nou heb ik mijn zinnen gezet op een soort boho bloemen achtig geborduurde halsband, heb letterlijk maar 1 Etsy shop gevonden en die heeft alleen grote maten (zijn nek is nu 30cm). Dacht vraag het hier even, misschien dat iemand ooit zoiets ergens is tegengekomen toevallig?

Dit dus

1 like

In één snelle zoekpoging zie ik op Aliexpress soortgelijke, maar (nog) niet exact hetzelfde. Zou daar even kijken als ik jou was.

Ondertussen is onze hond de 8 maanden voorbij en wordt de relatie tussen de hond en de kat steeds slechter. Beide zijn mannetjes, geen idee of dat uitmaakt. De hond vliegt de kat aan en blaft en gromt alsof de wereld er vanaf hangt, de kat valt de hond aan en blaast zodra hij in de buurt komt. Daarnaast, ondanks dat we speciale ruimtes hebben afgeschermd voor de kat en eten voor hem op hoogte hebben gezet, ziet de kat er steeds slechter uit en snakt steeds meer naar aandacht. Die aandacht kunnen wij amper geven omdat de kat zich alleen laat zien als de hond weg is.

Nu hebben mijn ouders voorgesteld dat als het niet lukt de kat in huis te nemen. Wat zouden jullie doen? Het liefst wacht ik dit nog af maar ik zie het op dit moment echt niet goed komen. iemand hier ervaringen mee? Uiteraard hebben wij al heel veel theorieën en oefeningen geprobeerd.

was de hond er eerst of was de kat er eerst? Hoe oud was de hond toen hij samen ging met de kat?

De kat was er eerst, kater van 5 jaar oud. Hond was 8 weken toen hij in huis kwam. Bij de fokker liep ook een kat rond en die kat liep gewoon tussen de pups door / was ook gewoon in huis.

Niet in een live-sessie, maar ik heb zowel de fokker als mijn huidige hondentrainster (beide ook gedragsdeskundigen) gevraagd naar tips en tricks, maar helaas tot nu toe geen resultaat :slightly_frowning_face:

Wij hebben een poes en een hond (reutje). Hond wordt 3 in april, poes is 12 jaar…ze zijn nooit vriendjes geweest helaas… in ons appartement bleven ze uit elkaars buurt dmv een hekje in de gang (maar die zat er eigenlijk eerst vooral om te zorgen dat de hond niet zomaar de slaapkamer of onze studio met gitaren in liep) De hond zit haar een beetje uit te dagen, maar doet niet zoveel verder. De poes zat toen wel echt te blazen en van zich af te slaan. We hebben een hondentrainer gehad die ons hielp met de hond thuis onder controle te krijgen, het hekje ging er uit, de bench ging weg en hij deed niets meer wat niet mocht, niet naar haar en ook niet meer de gang of kamers in op eigen initiatief. Ons heeft dat in de algemene zin met opvoeden toen enorm geholpen en zo konden we hem leren om niet in te gaan op de poes.

Inmiddels wonen we in een huis en zit de poes voornamelijk op zolder en komt ze alleen in de woonkamer als ze weet dat de hond weg is. Geen ruzies of confrontaties meer, als ze op de trap zit, dan boeit het de hond ook niet . Er is inmiddels ook een baby, en helaas merk ik dat de poes zich nu wel heel erg terug trekt, en wil ik toch een andere plek voor haar gaan zoeken. Helaas kan ik haar niet trainen/helpen :pensive:

Voor degenen die wegens Corona verplicht thuis moeten blijven/werken en al een tijdje overwegen om een huisdier te adopteren, is dit nu misschien wel een goed moment om bij het asiel te gaan kijken (mits je geen klachten hebt natuurlijk)! Dan heb je toch al snel 2-3 weken dat je verplicht thuis bent om je nieuwe huisdier te laten wennen en eventueel kun je daarna nog een paar dagen vrij nemen/thuiswerken als dat nodig is :slight_smile:

Sorry, maar je kan toch niet hoppa een hond adopteren? Je moet wel even kennis maken en het goed bespreken. Een hond adopteren vergt tijd en aandacht zelfs al voor het adopteren

1 like

Daarom had ik het over mensen die het al een tijdje overwegen en niet een impuls adoptie.

Maar je moet toch ook kennismaken? Je krijgt hem toch niet zo mee?

Verschilt per asiel/instelling. Bij sommige is het een procedure van weken, bij andere is het in dagen klaar.

Als je vandaag langsgaat kun je toch kennismaken en indien er een match is direct alles in gang zetten. Dan kun je 'em volgende week misschien wel al ophalen.

Oke dat wist ik niet. Sorry

Het asiel hier is alleen nog op afspraak open ivm Corona

Geen probleem. Alleen maar goed dat je er over nadenkt en het benoemd. Had er niet aan gedacht om het erbij te zetten en andere mensen die geen ervaring hebben met een asiel o.i.d. wisten het misschien ook niet. Dan is het juist goed dat je hen er nog even op hebt gewezen voordat de verwachting ontstaat dat je inderdaad nu kunt gaan en terug komt met een hond. :slight_smile:

Zal per regio/instelling wel verschillen. Had vanochtend een paar gegoogled en daar stond niets op de site over corona/sluiten. Kan me voorstellen dat er meer gesloten zullen zijn in gebieden met veel besmettingen en/of weinig beschikbaar personeel of weinig dieren.

Welk boek kunnen jullie aanraden als ik me in wil lezen om wellicht een hond te nemen? Ik heb geen ervaring met honden. Ik zie wat boeken van Martin Gaus over puppies op bol.com, en boeken over specifieke onderwerpen (alleen laten enzo). Kent iemand een goed boek waar ik alle basics in terug kan vinden?

1 like

Geen boek maar een YouTube kanaal. Deze afspeellijst https://youtu.be/_TgBqaQKA64 misschien kan je hier wat dingen uithalen! Kijkt nog leuk weg ook want de pup is echt heel schattig haha

1 like