Wow net gebeurde er iets vervelends. Ik liep de deur uit met mijn hondje in mijn armen en er waren een paar kraaien die ons bleven volgen tot de uitlaatplek. En er was er eentje die continu naar beneden dook vlak over ons heen. Ik dacht echt dat die kraai mijn hondje wilde pakken.
Aangezien het nu helemaal officieel mijn hond is kan ik hier ook eindelijk een foto plaatsen!
Wat zijn echt leuke hondenspeeltjes of kauwspul voor puppies? Waar ze zichzelf wat langer mee kunnen vermaken? Want de knuffels en het trektouw zijn even leuk voor een paar minuten, maar dat is snel voorbij.
Het klinkt stom, maar mijn hond kon en kan je niet blijer maken dan met een leeg wc-rolletje moet je wel in het oog houden en zien dat ie het niet stukbijt of karton opeet! Daarnaast een klein ballonetje opblazen, dat springt meer heen en weer dan een gewone bal, dus daar was de mijne ook erg blij mee. En ik heb ook lang een soort âsnackbalâ gehad, een groot balletje met gaatjes waar snoepjes doorheen kunnen vallen. Diesel heeft daar letterlijk honderden keren mee door het huis gerend om toch maar snoepjes te vinden, ook als er geen in staken
Een kong krijg ik hier niet verkocht, maar ik weet van vriendinnen dat hun honden er wel gek op zijn!
Hier toch echt vooral knuffels en het trektouw, maar idd het meest spelen ze gewoon met elkaar. (Geweldig om te zien trouwens dat ze ieder aan een eind van het trektouw zitten te trekken ).
Een balletje vinden ze ook leuk, vooral als er idd snoepjes uit komen. Oh, en de een is gek op alles wat piept en geluid maakt, terwijl de ander dat totaal niet boeiend vindt.
Wat een vriendin van mij ook heeft gemaakt voor haar hond: een snuffelkleed! Een soort dekentje met allerlei vakjes, zakjes en prullen waar je snoepjes kunt insteken en de hond ze dan moet uithalen. Daar zijn ze gewoonlijk wel eventjes zoet mee, want dan moeten ze echt hun neus en instinct en âhandigheidâ gebruiken, goed om te trainen ook!
Jaa, die staat bij mij ook nog steeds op de planning om eens te maken! Zoeken vinden ze wel erg leuk.
Haha, ja dat kan natuurlijk ook Ik vatte samen automatisch op als twee honden, maar dat komt gewoon omdat ik er zelf twee heb
(En ik speel natuurlijk zelf ook met ze hoor!)
Je hebt gelijk, ik was even vergeten dat er specifiek voor pups gevraagd werd!
@Bertha @Cajun-moon ik denk dat het ook heel erg van je pup afhangt toch? De mijne heeft best wel al wat uitdaging nodig anders verliest hij al snel interesse. Ik verstop dus wel al snoepjes in een snuffelmat of opgerolde theedoek maar doe het nog wel âmakkelijkâ dus niet te diep in de mat en de theedoek is niet helemaal raar opgevouwen oid, hij hoeft m alleen open te rollen of de snoepjes te vinden in de âgeulenâ van een opgefrommelde theedoek.
Ook verstop ik soms hoopjes van zn eten door het huis zodat hij moet zoeken en bullysticks (bullenpees). Die laatste zijn niet aan te slepen en daar kan hij zich echt lekker mee vermaken. Weet alleen niet of dat in Nederland ook veel verkocht word. Het is gemaakt van gedroogde stieren penis. (IEUW) Ranzig idee maar als ik echt even wat moet doen en hij moet zichzelf vermaken geef ik m dat.
Artis gaat trouwens echt super hard vooruit, ben echt zo blij om dat te zien. In de laatste puppy class was hij als enige niet eens bang voor de grasmaaier, haha held. We zijn nu ook een beetje aan het oefenen met vuurwerk geluiden want volgende maand is het hier een week lang elke dag raak en wij wonen midden in het festivalgebied dus ik hoop dat dit 'm een beetje voorbereid.
Vanochtend is hij voor het eerst over het hekje van zijn play pen gesprongen⊠en het is nog wel de middelgrote maat ook . Het ene moment zag ik m lief scharrelen en het volgende moment zat hij ineens in mijn kantoor, oeps! Haha. Het wordt wel echt iedere week makkelijker, heb ook echt wel weer tijd voor mezelf en we zitten in een goed ritme, eigenlijk geen ongelukjes meer in huis, hij slaapt lekker door en bijt al een stuk minder.
Mijn hond was een Spaans zwerfhondje tot voor kort. Hij doet het zo goed! Ben echt een trotste moeder. Binnen een dag liep hij keurig aan de lijn, kon hij al zit, af en pootje geven. Hij heeft vandaag voor het eerst losgelopen met uitlaten en hij bleef netjes op een goede afstand.
âFoto wegâ
Hmm interessant! Zal t eens met de trainer ook overleggen want die gaf dit juist aan als alternatief op nog meer bewegen/lopen omdat hij dus echt wel toe is aan wat meer denkwerk. We doen ook indd wel veel kennis laten maken met nieuwe voorwerpen etc. En de spelletjes die we doen zijn ook niet heel moelijk, hij is niet mega food motivated dus weet niet of t m echt over de streep trekt qua iets waar hij nog niet aan toe is, maar goed dat je me hier even op wijst!
Verlegen blijft hij, dat is zijn persoonlijkheid, maar vreemde mensen hebben niet meer zon verlammend effect op m, daar hebben we goed mee geofend en dat werpt nu zn vruchten af. Mn beste vriendin uit NL is nu hier en hij wilde na 2 uur al bij haar op schoot, spelen, knuffelen etc. Dus dat is echt vooruitgang!
Kan het zijn dat het kauwen waren? Die zitten dan ergens daar in de buurt met een nest en dat zijn pogingen je weg te jagen. Hier zitten er nu ook op een paar plekken nesten en als je daar langsloopt vliegen ze idd op je (of je hond) af en achtervolgen ze al krijsend een stukje tot je weer ver genoeg weg bent.
Haha ja, er zat waarschijnlijk een nest in de buurt. Daarna ook geen last meer van gehad.
Mijn kindjes groeien zo snel. Het is ook geweldig om te zien hoe ze met de katjes spelen en andersom. Valt me alles behalve mee. Alleen wat ik verschikkelijk vervelend vind is dat ze aldoor als we buiten lopen met elkaar gaan âspelenâ en ookal halen we ze uit elkaar, der komt dan een moment dat ze elkaar weer vinden omdat je bijvoorbeeld de straat over steekt en dan is t direct raak. Vind het spelen er ook behoorlijk vel en hard aan toe gaan⊠iemand daar tips in? Want de een zegt wel Jaa corrigeren, maar de ander zegt op zn beloop laten gaan. Maar ze doen het ook bijvoorbeeld midden op de weg, als we bijvoorbeeld over steken etcetera!
Het klinkt trouwens niet echt de hele tijd als spelen, maar op een gegeven moment meer als âvechtenâ eigenlijk.
Ligt eraan waar denk ik. Onze hondjes spelen ook veel samen, en ook tijdens het wandelen wel eens. Op de weg doen ze niet, ik heb ze al snel aangeleerd om zoveel mogelijk op de stoep te blijven en snel over te steken, door ze te corrigeren als ze de weg op gaan als dat niet nodig is en ze dicht bij me te houden als we oversteken. Doen ze prima.
Spelen corrigeer ik niet, dat kunnen ze heel goed zelf. Hier gaat het er ook wel eens hard aan toe, maar als het per ongeluk te hard gaat dan piept er eens een en dan stoppen ze gewoon even, gaat hartstikke goed. Ik vind het geweldig om te zien dat ze zo goed met elkaar overweg kunnen.
Echt ruzie hebben ze zelden, maar ja, dat komt ook wel eens voor, dan snauwen ze elkaar af. Laat ik ook gaan, had jij nooit ruzie met je broers/zussen? Ruzie loopt nooit uit de hand, duurt ook maar even, iets later liggen ze weer lekker tegen elkaar aan te slapen of spelen ze weer samen. Maar het verschilt vast per hondje hoe goed ze het zelf kunnen regulerenâŠ
Bedankt voor de tips iedereen!
Ik heb inderdaad de Kong, maar dat vindt ze alleen interessant als er eten in gaat haha. En dat doe ik niet elke keer. En ik heb een nylabone kluif gekocht en dat ziet ze ook wel zitten. Daar is ze iets langer zoet mee.
Een kong is ook bedoeld voor eten, dus snap wel dat honden er geen donder aan vinden als het leeg is.
Je kan ook gewoon zân maaltijden er in doen, een beetje iets plakkerigs erbij dan is âie ook weer even zoet. En dan wordt âie ook niet te dik van al die snacks haha.