Hondentopic (Deel 1)

Goeie tip thanks!

1 like

Ja de maaltijden geven in de kong is zo gek nog niet. Als ik de kong vul met een paar brokjes, dan is het er zo uit. Maar ik wil ook niet elke keer smeerkaas of smeerworst of iets erin smeren.

Je kan ook de brokjes erin doen dan een ei breken en ff in de magnetron laten stollen. Is ā€˜ie wel even mee bezig!

Haha Kong experts! Wat een goeie ideeƫn!

1 like

2 weken is echt veel te kort indd… als ze er slecht op reageren zie je dat meestal wel snel, maar voordat je echt verbetering ziet duurt het meestal wat langer

Het zou indd ook een pollenallergie kunnen zijn wat @Bertha zegt. Heeft ze geĆÆrriteerde oogjes of in deze periode van het jaar meer last dan in de winter? Ze kunnen bloedonderzoek voor doen om dat uit te sluiten en dan komt er zelfs heel specifiek een soort pol uit waar ze niet tegen kunnen, is dat gebeurt?
Heel vervelend een hond met allergieƫn, het zouden echt zo veel dingen kunnen zijn

Ik heb advies nodig!
Wat doe je tegen een bijtende pup van 10 weken? Ze ziet me soms echt als een speeltje. Dan valt ze me aan en wilt ze niet loslaten. Soms pakt ze mijn arm en schud haar kop dan heen en weer alsof ik haar knuffel ben die ze in stukken wil scheuren.

Ik laat haar rond de 18 uur slapen op een dag, dus ze zal het denk ik niet doen uit vermoeidheid? En ze doet het vooral bij mij, bij mijn vriend veel minder.
Ik heb al van alles geprobeerd om het te laten stoppen. Negeren helpt niet, weglopen lukt vaak niet omdat ze dan aan mijn broekspijpen gaat hangen met haar scherpe tandjes, hard ā€˜Nee’ of ā€˜Au’ roepen werkt niet, haar afleiden met andere speeltjes werkt tijdelijk en dan komt ze weer terug en dan heb ik vervolgens geen speeltjes meer in de buurt waarmee ik haar kan afleiden. En nu ben ik een beetje radeloos en zitten mijn armen en benen onder de schrammen. Zou ik deze tijd voor het wisselen van de tandjes echt moeten uitzitten of heeft er iemand een geweldige tip? :stuck_out_tongue:

1 like

Op de gang zetten deed ik soms of speeltjes aanbieden, maar dat probeer je al zo te horen. Die van mij was echt een vreselijke bijter, ik werd er compleet wanhopig van. Het werd vanzelf minder en nu is ze zo’n lieverd die nooit meer haar tanden in je zet… uitzitten dus en schoenen maar aan thuis (voor de tenen). Succes!

2 likes

Een vriendin is naar een ā€œballetje-balletjeā€ meneer geweest met haar hond, (ik ga haar morgen even appen om te vragen hoe het nou precies heet, maar wij noemde hem altijd zo) want haar hond had precies hetzelfde als jij nu beschrijft, uit einderlijk is dat beestje door de hele molen geweest, en kwam er iets uit ban allergieĆ«n, hij krijgt nu druppels door zijn voer en het gaat echt stukken beter met hem.

1 like

Ik lees ff mee… wij hebben 2 pupjes, van 12 weken en 1 die doet dat ook zo veel, de ander heeft genoeg aan de auw of nee!

Mijn hond deed deed dit soms als hij te veel prikkels had. Ik zat toen ook echt met mijn handen in het haar.
Mijn hondenschool adviseerde sowieso als je aan het spelen bent en je voelt zijn tandjes, speelgoed opbergen en stoppen met spelen. Ze voelen haarfijn aan of ze het speelgoed hebben of jouw hand. Ze zeiden ook dat het niet handig is om je pup op je hand te laten kauwen, want dan wordt dat verschil tussen wat wel en niet mag onduidelijk.
Mijn hond deed dat bijten naar mij alleen als we aan de lijn waren, ik moest hem dan niet aan kijken, niets zeggen, maar de lijn kort houden en doorlopen. Zodra hij weer normaal mee liep ipv springen en happen moest ik hem belonen. Toen was het eigenlijk vrij snel afgelopen met dat gedrag. Heel af en toe komt het nog wel eens terug, maar nu weet ik dus hoe ik moet handelen.
Als hij het binnen doet zou ik hetzelfde doen maar dan misschien even in de gang zetten of ergens anders afgezonderd. Maar zeg vooral niks en kijk hem ook niet aan, het kan dan echt een spel worden.

1 like

Gelukkig is het maar een tijdelijke periode inderdaad. En ik heb inderdaad binnenshuis altijd schoenen aan nu. Wel jammer, want ik loop graag op blote voeten / slippers in de zomer. Maar dat is echt geen doen. Ik heb liever dat ze in mijn armen bijt, dan mijn benen haha.

Ik laat haar inderdaad soms ook kauwen op mijn handen en zeg dan steeds ā€˜zachtjes’, maar misschien dat ik daar voorlopig helemaal mee stop.

Zou ik doen. Zachtjes begrijpen ze ook niet. Pups worden ook door de moeder apart gezet als ze een broertje zusje te hard bijten.

Jaaaa vet leuk! Heb jij hem ook binnen?
Ik heb geen idee hoe ik moet zoeken hahaha, dit is Georgies account.

2 likes

Ik weet dat het een beetje een omstreden onderwerp is, maar ik ben toch benieuwd:
Wat voeren jullie je hond? :grin:

Lang verhaal over George zijn voeding

George heeft altijd al problemen met z’n darmen gehad (misschien herinneren sommige nog dat ie 4? 5? antibiotica-kuren voor Giardia heeft gehad… echt top was dat :roll_eyes::weary:) en daardoor waarschijnlijk een super slechte darmflora en een lichte groeiachterstand opgelopen.
Maar goed toen heb ik contact gehad met Farmfoods en zij hebben een heel persoonlijk uitgebreid plan opgesteld voor George waar hij met vers vlees, pens en uiteindelijk brokken weer helemaal op de goede weg zou zitten.
Het is ook ruim 2 maanden super goed gegaan (terwijl ie dus vers vlees at) en nu heeft ie langzaamaan weer brokken gekregen en heeft ie meteen weer diarree.
DUS conclusie: Ik blijf vlees voeren. (Lekker ironisch als vegetarier… alles voor m’n puppykindje :stuck_out_tongue_closed_eyes:)
Maar niet farmfoods want die is gigantisch duur en zij hebben wel complete voeding maar doormiddel van synthetische vitamine en mineralen, wat minder goed opgenomen schijnt te worden als de natuurlijke, welke je dus wel binnen krijgt door te varieren in diersoorten en zelf vers groente en fruit toe te voegen.
Nu maak ik nog even een voorraadje FF op, en dan vanaf woensdag gaat ie over op KVV.

Iemand hier ook op de KVV?
Ik heb me ook geprobeerd te verdiepen in BARF, maar dat is toch weer even een stapje verder, en in mijn ogen onnodig ingewikkeld. Moet je helemaal percentages spiervlees/orgaanvlees/bot gaan berekenen… poe.

Ben benieuwd of iemand hier er ervaring mee heeft? Zowel KVV als BARF.
Zo ja: Waar bestel je?

O dat is een goeie die Kefir!
Ik geef hem diatomeeenaarde en veendrenkstof sochtends door zijn eten. Diatomeeenaarde om mogelijke wormen en parasieten te doden (vooral met de giardia heeft dit goed geholpen, nu gebruik ik het preventief en het bevat veel mineralen) en veendrenkstof ter bevordering van de darmflora.

En af en toe wat zalmolie/schapenvet/lijnzaad, maar net wat uitkomt.

Weten jullie nog leuke/interessante Facebookgroepen? Ik ben nu lid van een paar hersenwerk voor hondengroepen geworden en dat is wel leuk voor inspiratie.

Qua voeding: ik was vroeger echt pro KVV maar ben daar echt op teruggekomen. Ik ben zelf betrokken bij een onderzoek naar rauwvoeding en ben me dood geschrokken van de hoeveelheid (multiresistente) bacteriƫn er gevonden worden. Zeker nu het de afgelopen jaren zo ontzettend populair is geworden zijn de problemen ook ontzettend gegroeid.
BARF vind ik in de basis een stuk beter, maar er is veel kennis en kunde voor nodig.
Ik voer zelf een combinatie van hoogwaardige brok en gedroogd of gestoomd vlees en groente.

3 likes

Ik geef (puppy)brokken van Pro Plan.

Wooow super leuk! Waar is die van?
Pixel is zo knappppp!

2 likes

Dog lovers gold/Renske/Taste of the Wild.