Bedankt voor jullie antwoorden @anon4388265 en @Bertha. Mijn pup is best gevoelig voor verlatingsangst dus ik wil het heel voorzichtig met hem opbouwen. Zo slaap hij ondertussen snachts op een kleedje onder bed omdat alle andere opties zorgde voor enorme stress (tot fysiek ziek aan toe). Ik ben vandaag begonnen toen hij moe en slaperig was dus dat lijkt een goede tactiek. En ik wil zeker zijn vertrouwen niet beschadigen want ik merk juist dat we zo’n goede band al hebben opgebouwd samen. Ik ga eens naar haar training kijken ook Bertha. Maar wat je zegt neem ik ook mee, pas verdergaan met een volgende stap als deze eerst goed gaat. En even buiten de deur staan en meteen weer terug is immers ook hoe ik nu naar de wc kan dus dat kan ik hier ook wel toepassen.
@anon4388265 Tot nu toe heeft hij niet alleen hoeven zijn en ik regel zoveel mogelijk oppas maar omdat mijn familie en vrienden niet in mijn stad wonen en ik alleen ben zou het toch wel fijn zijn als hij heel even alleen kan zijn en ik even naar de supermarkt kan. Maar goed zo ver zijn we nog niet. Kleine stapjes is prima. Hij is nu eenmaal wat gevoelig in dit soort dingen dus daar wil ik juist rekening mee houden!