Hondentopic (Deel 1)

Ja zij gelukkig wel. Maar ik maak me zorgen over uit de hand lopende buren conflict. Wat ik echt niet wil. Je hebt gelijk, ik zal alert moeten zijn.

De buren, een ouder echtpaar, hebben een puppy genomen. Vrij uit het niets. Het beestje komt helaas uit de broodfok. Maar ik snap het gewoon niet dat ze een puppy hebben genomen ze zijn beiden flink op leeftijd en een van hun is erg ziek. Ze kunnen het beestje absoluut niet aan. Waar kan bemoei ik mij ermee en heb hun al mijn bench geleend. Ook heb ik ze proberen uitleg te geven over clicker training en heb ik ze een clicker met boek geleend. Hier doen ze niets mee.

Net hoorde ik weer flink geschreeuw en daarna een harde jankende pup. Ging door merg en been. Dit is gewoon omdat ze dat beestje niet aankunnen. Roepen ook de hele tijd commando’s naar hem, maar ja die zijn hem nooit geleerd dus hij snapt er geen hol van. Dan ben ik echt in staat om dat beestje meteen op te halen.

Ik kan mij dit soort dingen zo erg aantrekken. Terwijl hij het voor de rest op zich wel oké heeft. Ik denk dat andere honden het nog wel slechter hebben.

Een Kong die je kunt vullen met lekkers om hem tijdens vervelings/afleidingsmomentjes aan te bieden (of de dolle 5 minuten :stuck_out_tongue_closed_eyes:)

En ik zweer echt bij clicker training, heb daar zoveel aan gehad met mijn hond toen hij pup was.

Wat erg. Het is verschrikkelijk om te horen hoe een jonge hond zo naar behandeld wordt. Gaat dwars door je ziel.

@Mokie11 wat erg. Goed dat je zelf al melding hebt gemaakt. Misschien zijn er meer mensen in de buurt die er last van hebben? En als het lukt misschien gedrag van de hond filmen of iig reactie van de mensen.

@Zomerjas kan je geen melding maken bij dierenpolitie oid? Die komt dan kijken met tips en hulp. Tenminste, zag ik op tv.

Filmen, goede tip. Ga ik aan denken de volgende keer.

1 like

Mag ik hier een vraag stellen over m’n honden? M’n ex en ik hebben 2 honden. We zijn in onderhandeling ocer co-ouderschap. Ik had voorgesteld ieder 3,5 dag beide honden en dus 2 wissel inenten per week. Een wissel op woensdag middag en een wissel op zaterdag avond of zondag ochtend. Nu stelt hij voor. Ieder 1 week beide honden 1 wissel per week op zondag. Wat zijn jullie gedachten hierover?

Ik zou gaan voor wat het beste is voor de honden. In welke situatie moeten ze het minst alleen zijn? Bij wie ze zijn en in welk huis maakt de meeste honden weinig uit. Maar als jij bijvoorbeeld altijd een bepaalde doordeweekse dag vrij hebt, zou ik ervoor kiezen dat ze die dag altijd bij jou zijn bijvoorbeeld.

Ja precies. Ik werk op vrijdag thuis. Daar had ik rekening mee gehouden. Dat we ons werk zo konden plannen dat de honden er het minste last van hebben. Dat is niet zo als ze een week ergens anders zijn.

Hoe wil je ex het doen met werk/opvang als hij ze een hele week heeft? Kan hij dan iets regelen of zijn ze dan gedurende de werkdag alleen thuis? Dat laatste zou ik wel vervelend vinden zelf


Ja dat heb ikme ook al afgevraagd. Plus dat hij zeker 1,5 uur reistijd enkele reis heeft. Dus op een werkdag wel 10 uur weg kan zijn. Terwijl ik dicht bij mn week woon en ook nog makkelijker kan thuiswerken.

1 like

Als hij geen oplossing heeft om die 10 uur te voorkomen, dan zou ik ze ĂŒberhaupt niet naar hem doen to be honest
 dat vind ik echt veel te lang. Al zijn jullie honden natuurlijk wel met z’n tweeĂ«n, dus misschien vinden ze alleen thuis zijn dan minder erg? Maar die van mij wordt nooit 10 uur niet uitgelaten, behalve snachts dan, maar overdag hooguit vijf of zes uur.

Bultje was een allergische reactie op tekenbeet

Ik heb het gesprek over co-ouderschap voor de honden maar on hold gezet. Gezien zijn negatieve reacties. Komt tijd, komt raad. Nu loop ik zelf 3 a 4 x per dag. Goed voor m’n lijn en m’n buik.

Hoe gebruik je dit?


Every step you takeeeee :notes:
Kunnen jullie ook niet naar de wc zonder dat de hond mee gaat? :joy:
Ps. Het is m’n bovenbeen, niet bil, mocht je het je afvragen haha.

9 likes

het is poeder

1 like

Haha ja, al is de wc nu heel klein dus zet ik deur op een kier en gluurt ie of gaat hij ervoor zitten de wacht houden.

2 likes

Ja ĂĄltijd! :joy:

1 like

Louis ook altijd. Maar hey, ik kijk ook toe als hij zijn behoefte doet dus waarom niet andersom?

2 likes