Huidaandoeningen

Toen ik 4 weken geleden ziek was kreeg ik ineens een enorme uitslag/uitbarsting van puistjes op mijn rug en billen. Echt zo lelijk :upside_down_face: En het is nog steeds niet weg. Ik vermoed dat het komt door al het zweten.

Weet iemand welke verzorgingsproducten ik daarvoor kan gebruiken toevallig? Heb trouwens al een keer eerder puistjes gehad daar maar toen was het niet zo erg als nu.

Thanks!

Heel goed zo’n campagne maar toch vind ik het net niet, bij Maria Tailor bijv. zie ik bijna niets (alleen geloof ik bij d’r hand)? En bij die blonde vrouw ook een kleine plek out of focus, om het toch weer te verbloemen. Waar zijn de mensen die soms volledig onder de eczeem zitten, bijv. in het gezicht, die waarschijnlijk nog veel meer te kampen hebben met vervelende opmerkingen en ongemak? Dit weerspiegelt voor mij in ieder geval niet de realiteit van heel veel mensen (waaronder mezelf).

1 like

Ja ik ben het met met je eens. Als ik nu mijn eczeem vergelijk met wat de personen op deze foto’s hebben, dan is dat een wereld van verschil. Iedereen hier lijkt het heel erg onder controle te hebben. Terwijl het juist nodig is om eens een foto online te zetten van iemand met heftiger eczeem. Ook had ik graag wat meer gelezen over meer dan alleen het uiterlijk, naast dat het er niet heel mooi uit ziet doet het ook nog eens ontzettend veel pijn. Jammer!

2 likes

Precies. Het effect op je uiterlijk is wat anderen zien, maar daarachter is inderdaad ook de pijn en bijv. slapeloze nachten. Echt jammer inderdaad! Ik volg een instagrammer (cienarae, maar er zijn er vast meer) die wel hele eerlijke foto’s plaatst (voornamelijk psoriasis) tussen de meer ‘instaperfecte’ foto’s door en ik moet zeggen dat ik dat wel heel inspirerend vind! Zoiets had ik graag willen zien.

@Madam-Mikmak lang geleden, maar hoe gaat het met jouw netelroos?

Alive and kickin

Was in de zomer weer fijn met zon op mijn huis en dunne kleding. Toen ging het echt goed!!

En jij?

1 like

:muscle:t3:

Nog steeds nergens last meer van sinds september vorig jaar!

1 like

Ja precies! Goede tip, ik ga haar eens volgen. Ik vind het sowieso wel lastig, vaak merk je dat andere mensen niet snappen dat eczeem meer is dan droge plekken. Hoe vaak ik wel niet opmerking heb gehad of het besmettelijk is, waarom ik dan niet gewoon stopte met krabben, en of ik wel genoeg zalf smeerde. Overigens heb ik nog nooit over ‘de dag van eczeem’ gehoord, goed dat het bestaat! Hopelijk zorgt het voor wat meer bekendheid bij mensen!

1 like

Vet!!! En jij had de Omalizumab behandeling toch??

1 like

Yep! Heb geloof ik 7 keer moeten prikken, 2 injecties per keer.

Ik wilde je het een tijd terug nog vragen heb het hier ook nog gevraagd omdat ik niet meer wist dat jij het was. Dus tnx dat je het weer eens vraagt!!

Ik ben nu midden in revalidatie maar wanneer ik weer ok ben ga ik het echt een keer aankaarten bij mijn arts!!!

Ja echt doen! Het heeft mij zo snel geholpen. Heb nu echt nergens meer last van qua netelroos, ook geen tabletten meer nodig gelukkig.
Sowieso succes met je revalidatie :muscle:t3:

Dank je!!!
Superblij voor je, ik hoop dat ik je dit volgend jaar ook kan zeggen

1 like

Ja he. Volgens mij denken heel veel mensen helaas nog dat het besmettelijk is :woozy_face: Dan zijn dit soort dagen goed, als het op de juiste manier uitgevoerd wordt!

1 like

Is er iemand hier met contact allergie voor methyl(chloro)isothiazoline? Zo ja hoe doen jullie dit met afwasmiddel en schoonmaakmiddelen? Ik merk dat het een erg lastig te vermijden stof is.

Ik heb zowel roaccutane als lycogel gebruikt, maar nooit tegelijk. Ik denk dat je tijdens roaccutane beter een ‘romige’ foundation of bb/cc cream kan gebruiken. Wat ik heel fijn vond is squalane over mijn dagcreme gebruiken. Dan heb je een fijne gehydrateerde basis, en dan zou je in principe alle foundations kunnen gebruiken, maar ik gebruikte zelf altijd nog een dewy foundation (cc cream van sleek maar die is uit assortiment helaas). Ik vind de skin protecting illuminating foundation van Hema ook fijn, of de age defense bb cream van clinique. Ik vond make up tijdens roaccutane geweldig, want kon alles hebben en kreeg nergens puistjes van.

1 like

Vind dit echt vies spul. Hij wordt vergoed als je aanvullend verzekerd bent voor camouflagetherapie.

@visual vind de foundation van NYX born to glow heel fijn, ik zit nu half aan de Differin, een lokaal retinoid waardoor mijn huid ook helemaal van slag is. Structuur is dun en dekt op een natuurlijke manier. Verder de huid ook goed blijven hydrateren natuurlijk met een vette crème.

Dan doet jouw huidtherapeut iets wat niet mag.

Ik heb de laatste maanden echt iets raars weer. Heb al sinds geboorte atopisch eczeem, de laatste 5 jaar is stress vooral de trigger. Maar tegenwoordig als ik een temperatuurverschil onderga, dan heb ik de meest intense jeukbuien. Als ik vanaf de kou weer naar binnen ga, of als ik onder de douche vandaan kom. Zelfs een fietstochtje van 5 minuten kan al heel erg zijn. Had de boel eindelijk weer een beetje onder controle😔 Herkenbaar voor iemand?