Huidaandoeningen

Hebben meer meiden hier last van? Lijkt me wel fijn om hierover te kunnen praten met mensen die het ook hebben. Ik heb het al sinds mijn puberteit.

Ik heb dat dus ook (in een milde vorm?), we hebben laatst gepraat in het medische vragen-topic. Ik ben sindsdien vaker gaan wassen met die zeep maar sommige bultjes zitten er al maanden en gaan niet meer weg.

Hmm ik heb geen bultjes die niet weggaan eigenlijk.

Ik heb dit ook, gelukkig niet zo extreem als Google.
Gek genoeg heb ik laatst een AB kuur gehad voor een abces op mijn buik en is het sinds dien veel rustiger.

Ik heb het ook niet zo extreem als Google gelukkig, heb er ook het laatste jaar weinig last van gehad maar laatste 2 weken heel slecht gegeten en veel stress dus het komt nu weer terug. Heb een hele dikke ontsteking in mijn lies, zo fucking pijnlijk.

1 like

Sinds mijn puberteit tot mijn 32ste heb ik last gehad van acne. Dit ging gepaard met diepe ontstekingen en hyperpigmentatie. Door de jaren heen van alles geprobeerd, maar niets hielp. Anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met plantaardig eten. Na ongeveer anderhalve maand begon ik verschil te zien. Mijn acne verdween voor ongeveer 80%. Na een video te hebben gezien over de relatie tussen cacaopoeder en acne, ben ik een aantal maanden geleden ook gestopt met het eten van chocola en cacaopoeder. Hierdoor is mijn gezicht nog meer opgeklaard.

Mijn huid is vandaag de dag niet perfect, maar wel zoveel beter dan dat het is geweest! Ik heb geen diepe ontstekingen meer, alleen af en toe een oppervlakkig puistje. Ik zie nu zelfs een gezonde gloed en ben tevreden wanneer ik in de spiegel kijk. Proberen om plantaardig te eten kan ik je wat dat betreft dus van harte aanbevelen. :blush:

3 likes

ik begin volgende week met roaccutane, heb alle pilletjes/zalfjes van de dokter al geprobeerd. Word gek van mijn huid

1 like

Tretinoine crĂšme hielp bij mij best goed, ben nu bezig met een antibiotica kuur voor drie maanden. Mijn huid is nog nooit zo egaal geweest, al sinds ik begon geen dikke ontstekingen meer. Ben benieuwd hoe het is als ik er klaar mee ben. Ben er bang voor dat het weer net zo hard terugkomt

1 like

Graag gedaan. :blush: Stoppen met chocola leek mij hiervoor ook lastig, maar nu crave ik er niet eens meer naar. Ik heb gelezen dat carobepoeder een goede vervanger is voor de smaak, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

1 like

Ja wil ik wel doen! het zal me sowieso wel gaan bezighouden
 ben ook bang voor de bijwerkingen. Droge lippen schijn je niet aan te ontkomen, dus daar heb ik me al op voorbereid. In principe zetten ze altijd in op 6 maanden. Maar als je klachten 1 maand wegblijven dan mag je stoppen en er vanuit gaan dat ze niet terug komen. Je kunt ook psychische klachten krijgen, maar ik moet zeggen dat ik nu ook psychische klachten krijg van hoe mijn huid eruit ziet

1 like

Ik heb nu exact hetzelfde. Heb eigenlijk als puber nooit huidproblemen gehad, nu ben ik 23 en is mijn huid echt Ă©Ă©n groot drama. Vooral op mijn kaaklijn heb ik regelmatig van die onderhuidse bulten en dat lijkt steeds erger te worden. En op de rest van mijn gezicht een soort huidkleurige bultjes, ben nog niks tegengekomen wat er op lijkt op Google. Wil soms echt huilen als ik mezelf in de spiegel zie want ik voel me meteen zo lelijk. Ik heb ook inderdaad net als jij dat ik echt geloof dat het van binnenuit kom en ook al van alles geprobeerd: zonder suiker eten, zonder gluten eten, probiotica, minder koolhydraten en meer plantaardig, oregano olie etc etc, werkt allemaal niet.

Geen tips dus helaas, wel herkenning. Wat ik hierboven over cacao lees is misschien nog wel een goede. Eet wel elke dag pure chocola en cacao door de havermout. Ga ik nu maar eens mee stoppen dan. En morgen maar even zinktabletten halen, want dat heb ik ook nog niet geprobeerd.

1 like

Sinds ik brandnetelthee drink en exfolieer is mijn acne onder controle. Zelfs mijn huidtherapeute was verbaasd over de plotselinge goede conditie van mijn huid.

2 likes

Iemand hier ervaring met urticaria pigmentosa/cutane mastocytose? Mijn huid maakt, oa bij sterke temperatuurschommelingen en warmte, te veel histamine aan, wat pigmenteert. Tijdens aanvallen vuurrode vlekjes die jeuken als een malle, en zonder aanvallen bruinige vlekjes die continue aanwezig zijn. Heb het vooral op mijn bovenbenen en borsten. Tijdje laserbehandelingen gehad als cosmetische oplossing maar dat was alleen maar heel duur en leverde weinig op. Inmiddels heb ik het wel deels geaccepteerd, maar ik kijk met jaloezie naar een mooie egale huid.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Mijn gezicht schilfert heel snel en zodra je er ook maar iets aan doet komen er puistjes bij en gaat de huid kapot. Het zit ook op mijn hoofdhuid en bij mijn haar gaan de schubben ook heel snel openstaan waardoor het afbreekt.

Na het douchen is het erger, maar van dan maar een keer een douche overslaan krijg ik ook weer plekken


2 likes

Enigste wat het probleem enigzins verminderde was Betamethason

Voor de mensen met hidradenitis/acne inversa: ik ben vandaag begonnen met IPL ontharen en dat schijnt ook te kunnen helpen tegen ontstekingen van haarzakjes. @Fenayi @keekie

1 like

Wat is dat precies?

Is er verder ook iets wat voor je helpt? @anon44014442 Ik heb wel hibiscrub voor douchen en dat lijkt wel te werken. En ik heb een gel die ik op onstekingen kan smeren.

1 like

@Fenayi Een ontharingsmethode waarmee ze door middel van lichtflitsen de haarzakjes uitschakelen. Ik wilde het al laten doen (er is bij mij in de buurt een kliniek met een goede actie) en Googlede het om erachter te komen of het wel veilig was met die ontstekingen, en nu blijkt dus dat het juist zou kunnen helpen. De medewerker in de kliniek bevestigde het. Maar eerst zien, dan geloven natuurlijk.

1 like

De hibiscrub gebruik ik trouw! En in ben begonnen met af en toe exfolieren. Wat is de naam van de gel die jij gebruikt?