Ik ben even benieuwd naar jullie advies. Ik heb best wel een slechte huid, veel puistjes etc., dus vorig jaar naar de huisarts geweest. Die nam het gelukkig serieus en ik kreeg toen een tretinoïde crème voorgeschreven. Dat deed niks behalve m’n huid droog en schraal maken, dus daarna kreeg ik doxycycline voorgeschreven gekregen, icm Differin adapaleen gel. Dat werkte een tijd heel goed, had nergens meer last van, was top. Maar het is nu weer helemaal terug, eigenlijk vanaf het moment dat ik stopte met de doxycycline al (heb dat 3 maanden geslikt). Nu vond ik doxycycline al best heftig, m’n maag werd heel gevoelig, zeker als ik bijv. vet eten at dus vond dat echt niet chill. M’n huisarts zei dat als dat niet goed zou werken, de volgende stap roaccutane zou zijn. Maar dat is nog veel heftiger, en ik vind het best intens dat we na zo weinig proberen al direct daarmee bezig zouden gaan.
Wat zouden jullie doen, gewoon aan de roa, of eerst nog vragen om een doorverwijzing naar een dermatoloog? Hebben jullie hier ervaring mee?