Ja dacht ik ook, ben dus nu even tandje terug aan het doen!
Om toch nog maar even hierop terug te komen: ik heb vorige week dinsdag de dermatoloog gepsroken en nu weer een andere antihistamine 4dd (rupatidine) en montelukast erbij, gaan dit twee weken aankijken en anders gaat ze me doorverwijzen voor omalizumab (of het zelf proberen te regelen, zit bij een kleinere kliniek en als het goed is kunnen ze het binnenkort zelf geven maar de arts wist niet zo goed op welke termijn dat was). Tot nu toe niet heel blij met de rupatidine en montelukast, urticaria zijn wel ietsje beter maar absoluut niet weg en ik word er echt extreeeeem slaperig en moe van. Maar goed, dat kan dus nog afnemen na ongeveer een week dus kijk het nog even aan tot volgende week, dan heb ik ook weer belafspraak met de dermatoloog.
Hoop dat de slaperigheid verdwijnt! Dat komt vaker voor in het begin ja.
Oh wat fijn te weten dat jouw eigen arts wellicht xolair kan voorschrijven.
Hartje voor alle urticaatjes hier!!
Deze:
Wat ik nu doe is die Cerave op mân voorhoofd (waar de plekjes eczeem zitten) en de creme die ik hiervoor had op de rest van mn gezicht. Moet zeggen, werkt aardig! Nog niet helemaal vrij van eczeem aanvalletjes maar zou zeggen dat het ietsje rustiger is.
Even een andere vraag die hier ook wel op zân plek is: heeft iemand een goede tip voor een zonnebrandcreme voor het gezicht? Waar je dus geen pukkeltjes van krijgt. Ik ga deze zomer voor het eerst sinds jaren weer op zonvakantie dus heb wat goeds nodig!
Deze! Droogt matte op en geeft geen witte waas bij mij (maar ik ben wel vrij wit ). Krijg er ook geen puistjes van. Ik bestel vaak bij De Online Drogist, die hebben een goede verzending en soms leuke acties. Zoals nu krijg je er gratis een face mist spf 50 (full size product) bij die ook heel fijn is haha. Zie alleen wel dat de dry touch nu tijdelijk uitverkocht is, maar wordt altijd wel bijgevuld.
Ik heb de laatste weken de âsoak and sealâ methode getest en ben heeeel positief. Kort gezegd ga je niet langer douchen/badderen dan 15/20 minuten (lauw water) en gebruik je kwalitatieve olie, dan binnen 3 minuten dep je je snel droog (niet wrijven!) en doe je aan dikke moisturizering van top tot teen. Ik heb Balneum Extra Vettende Badolie gebruikt en dan in het befaamde forumbadje voor minstens 10 dagen.
Wellicht kan het verlichting brengen voor anderen met een extreem droge / schilverige huid. Ik kon eerst mn arm amper strekken zo strak stond het maar nu is echt die droogte barriere doorbroken en zijn de schilfers ook echt al minder.
Ben ook echt verbaasd dat mensen op deze manier kunnen denken. Ok mee eens dat er soms rommel in zit, maar SPF kan echt niet zo over een kam worden gescheerd/geschoren?
Ik ben fan van deze! Ik gebruik hem gewoon als dagcreme met mijn pigmentvlekkenhoofd en ik heb echt een hekel aan plakkerige crèmes enzo, dus TIP!
Ik wist niet waar ik dit probleem t beste kwijt kon maar denk hier. Als ik zweet dan vind mn huid van mn gezicht dat echt niet chill. Gaat prikken enzo. En ook t bovenste stukje van mn wang raakt op een gegeven moment geirriteerd. En als ik iets qua beweging doen zweet ik ook wel snel en nu met t warme weer is dat sneller natuurlijk. Heeft iemand een idee wat hiertegen zou kunnen helpen?
Ik heb dit ook heel erg, maar geen oplossing voor helaas⌠beste wat ik kan doen is mân huid goed verzorgen zodat 'ie niet te droog is, en zweet voorzichtig wegdeppen (niet wrijven). Oh en na het sporten oid snel mân gezicht wassen, dat het zweet er niet te lang op blijft zitten, maar ja dat zijn nogal obvious tips haha
Ik heb vanmorgen mân eerste dosis omalizumab gehad! Hoop zo dat het gaat helpen.
Was in april doorverwezen naar een ander ziekenhuis er voor, maar daar kon ik pas in mei terecht en mân klachten waren toen super heftig, dus heb toen van mân oude dermatoloog toch nog een kuur prednison gekregen. Daarna waren mân urticaria tijdelijk beter dus wilde de nieuwe dermatoloog er niet meteen meer starten, maar nu een paar weken later weer terug bij af. Ben heel benieuwd hoe het gaat.
Merk er nog niks van helaas, voel me echt flink belabberd weer met angiooedeem in mân gezicht en zooo veel jeuk. Antihistamine helpt nog wel een klein beetje tegen de jeuk maar die urticaria blijven gigantisch branden, zo irritant. Hoop dat t snel zân werk gaat doen!
Oh dit is zo jammer!
Heeft het wat langer zijn tijd nodig?
Ik volg je updates graag!
Wisselt volgens mij een beetje per persoon! Veel klinische studies hebben sowieso als eerste meetpunt pas na een week, en zien dan wel effect. Je IgE levels gaan volgens mij wel gelijk om laag (binnen een paar uur). Moet zeggen dat mijn dermatoloog ook niet echt wat gezegd heeft over wanneer ik effect kan verwachten, maar van wat ik zelf lees duurt dat soms ook wel een aantal weken
Ok duim met je mee dat het wel aanslaat!
Deze! Iedere avond voor het slapen gaan met een wattenschijfje aanbrengen, dan sâ ochtends een neutrale bodycreme. Werkt super goed en is heel betaalbaar.
Een keer per week de rode peeling van the ordinary en (edit: elke dag) bodylotion met ureum werkt bij mij goed. Ik heb het vooral op mijn bovenarmen en bovenbenen.
Ik ga binnenkort beginnen met roaccutane/isotretinoĂŻne. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kon nog niet zoveel vinden. Zijn er hier mensen met ervaring die tips hebben, bijvoorbeeld over producten? Ik heb nu al een hele droge huid dus ben echt bang voor wat het gaat doen