Huidaandoeningen

Ik heb lange tijd op mn kin af en aan onderhuidse ontstekingen/pukkels gehad. Ik heb een paar keer een peeling gedaan bij de huidtherapeut (met salicylzuur) en heb er nu vrijwel geen last meer van! Doe nu nog om de paar maanden een update peeling.

Ik ben intenser aan het sporten de laatste tijd en merk dat ik hierdoor echt vaker bultjes/pukkels op mn billen heb, heb ff gegoogled en het lijken verstopte hair follicles te zijn… heb nu al een wash gekocht met salicylzuur en een creme die talgproductie tegengaat, maar heeft iemand anders nog aanvullende goeie ervaringen met bepaalde producten hiervoor? Vind het echt kut :unamused:

4 likes

Bij mij doen een paar drupjes jojoba olie door mijn dagcrème wonderen!

Heeft iemand van jullie een tip voor een goed parfumvrij wasmiddel voor wolwas / fijne stoffen? Ik heb nu die van neutral, maar ik heb het idee dat ik er toch niet helemaal goed op reageer. Voor mijn normale was gebruik ik altijd Klok waspoeder.

2 likes

Misschien van ecover? Ze hebben een zero wolwas en eentje met parfum.

2 likes

Gisteren eindelijk een goede tip gekregen tegen acne: ik moet gewoon zwanger worden!

Aldus een vrouw die niet begrijpt dat ik na 15+ jaar toch maar aan de roaccutane ga omdat niks werkt :smiling_face_with_tear::+1:t3:

Ik gebruik idd ook die van Ecover @Adamas

2 likes

Hibi scrub, gewoon tijdens het douchen gebruiken. Oeps verkeerde gequote ik bedoelde voor @MadameMignon

1 like

@Madam-Mikmak ik heb hem inmiddels gekocht en hij is inderdaad veel fijner dan die van neutral! Gek dat ondanks het allebei parfumvrij is, het toch veel verschilt

2 likes

Goed te horen!!

Ik zat 1 zwangerschap compleet onder de acne (nog erger dan ik normaal heb, zelfs op mijn benen, buik en armen) en de andere zwangerschap letterlijk geen enkel puistje gehad. Would not recommend haha

Helaas komen de puistjes terug nu ik aan het ontzwangeren ben. Herkenbaar van de roaccutane ook. Ik kreeg het op mijn 11e en toen werd gezegd: als je uit de puberteit bent verdwijnt de acne vanzelf. Nou… ik ben voorgelogen :sob:

Pfff balen zeg! :confused:

Iemand anders gaf idd ook juist de ‘tip’ om maar even te wachten tot nadat ik zwanger ben geweest want haar huid werd ‘heel slecht’ door de zwangerschap. Ik weet niet eens of ik kinderen wil, laat staan wanneer. Dus dan moet ik me de komende 5-10 jaar nog maar lelijk en onzeker voelen? :smiling_face_with_tear:

Ik merk sowieso veel onbegrip rondom de roaccutane om me heen. Mensen komen met allemaal woorden over dat het ze nooit is opgevallen (nou, dan heb ik kennelijk tenminste wel goede make-up skills) of met ‘goedbedoelde’ adviezen; ouder worden (ben intussen al eind 20, dus nee, het verdwijnt idd niet na de puberteit), minder make-up dragen (geprobeerd, werkt niet), gewoon nivea smeren (mijn gezicht fikt al bij het idee), gezonder eten, niet zo aanstellen, gewoon mee leren leven, enzovoorts.

Mensen zonder acne begrijpen echt niet wat voor impact het kan hebben

2 likes

Ik struggle al een tijdje met eczeem rond de ogen (en soms op stukje huid tussen bovenlip en neus) zonder goed te weten waar het vandaan komt. Ik heb last van allergieën, maar kon dat nooit relateren aan verzorgingsproducten die ik gebruik.

Maarrr per toeval werd ik door iemand gewezen op een ingrediënt dat eczeem kan veroorzaken: cocamidopropyl betaine. En dat spul blijkt dus echt overal in te (kunnen) zitten: tandpasta, handzeep, douchegel, spul voor in bad, gezichtsreinigers, etc… vooral mogelijk schuimende producten dus. Prijs schijnt niet uit te maken, het zit in dure en goedkope producten.

Ik ben nu die producten aan het vermijden en het lijkt elke dag iets beter te gaan… dus ik hoop ergens maar dat dit ‘t is en ik mijn eigen ogen weer terugkrijg :no_mouth:.

2 likes

Heeft iemand tips voor chemische peelings die je thuis kan doen? Ik wil het graag gebruiken voor littekens van ingegroeide haartjes bij mijn bikinilijn en venusheuvel, doe dat liever niet bij een kliniek / salon.

Nu ik weer in een traject zit om zwanger te worden en dus te maken heb met een overdosis aan hormonen heb ik weer last van allemaal van die kleine minibultjes/meeeters op m’n voorhoofd. Wordt er echt gek van want naast dat je het ziet, voelt het ook heel ruw/bobbelig. Is er iemand die hier het antwoord op heeft? Ik gebruik al standaard de 2% bha exfoilator van PC, dus dat houdt het nog niet onder controle… merk ook dat ik vetter haar heb dus het zal ongetwijfeld iets met de talgproductie in dat gebied te maken hebben. Heb dus verder nergens pukkeltjes. Hopelijk heeft iemand advies!

1 like

Ik heb antibioticakuur gehad voor een bacteriele infectie, had enorme bulten en die zijn nu weg maar er blijven van die donkere plekken zichtbaar… Weet iemand wat hiervoor helpend is?

1 like

Ik moet me elk jaar als het zomerseizoen begint altijd weer zo erg overheen zetten dat mijn huidaandoeningen zichtbaar zijn voor anderen :weary: (als in door kortere kleding en minder makeup, want spf smeren is belangrijk) het is zeker niet meer zoals vroeger toen ik alleen maar lange broeken droeg en ga ook zeker dit weekend lekker zwemmen, maar die bewustzijn blijft toch altijd.

3 likes

Ik was een whopping 10 hele dagen helemaal afgebouwd van m’n ciclosporine/antihistamine, toen werd ik gisteren verkouden, gelijk weer urticaria er bij en vandaag ook meteen weer super heftig :skull: was toch weer even vergeten hoe ziek je je daarvan kan voelen

Oké voorzichtig hoopvol, heb vandaag nog wel veel urticaria maar veel minder zwelling/jeuk/pijn dus misschien is het dit keer voor het eerst zelflimiterend???

Ik werd vannacht om 4 uur wakker omdat ik moest plassen en toen ik me realiseerde dat ik geen jeuk had werd ik daar zo enthousiast van dat ik daar vervolgens van wakker lag hahaha. Maar goed prima reden om wakker te liggen

4 likes

Hele late reactie maar ben je hier helemaal van hersteld en wat heb je daarvoor gedaan? Was het toevallig periorale dermatitis (daar heb je een variant van bij je ogen en bij je mond).

Jep, de eczeem is weg. Was nog een hele zoektocht en uiteindelijk bleek na onderzoek in het ziekenhuis dat parfum het probleem was. Parfum in verzorgingsproducten (crèmes, make-up) dus. De “natuurlijke producten” waren zelfs de grootste boosdoener.

2 likes