Huidaandoeningen

Heeft iemand tips voor een fijn voedende handcrème voor handen die gevoelig zijn voor (ernstig) blaasjeseczeem? Als ik actief eczeem heb smeer ik daar (naast evt. medicijnzalf) cetomacrogol vetcrème 50% op, maar die zooi trekt totaal niet in je huid. Dus voor continu dagelijks gebruik is dat wat minder prettig.

Ik heb hier ook last van gehad, heb verder geen overgevoeligheid voor parfum oid dus geen idee qua ingredienten maar ik smeer O’Keeffes Working hands of (iets lichter) de Drs Leenarts handcreme. Misschien kan je ook cetomacrogol creme proberen? Dat trekt sneller in dan zalf.

Edit - oh je gebruikt al de creme zie ik nu! Dan las ik dat verkeerd. Je kan ook eens proberen om s avonds juit wel zalf te doen ipv creme en kijken of dat voor jou fijner werkt. Ik heb het nu onder controle oa door goed te blijven smeren met handcreme.

1 like

Nee ik heb inderdaad ook geen overgevoeligheid voor parfum, althans er is niks uit de allergietest gekomen en merk ook geen bepaalde samenhang.
Ik ga die 2 varianten eens proberen.

Ja, ik gebruik de crème al inderdaad. Er staat op de tube dat het snel intrekt, maar niet bij mij… als ik het voor het slapen opsmeer, zit er nog een vettige laag als ik wakker word ongeveer 8u later. En dat is prima in de nacht, maar voor overdag niet werkbaar.
Of ik smeer te veel, maar anders smeert het niet fijn vind ik.

Ja sorry ik had mijn bericht nog een keer aangepast, maar je zou ook eens juist zalf kunnen gebruiken in plaats van creme. Het is echt heel erg zoeken wat fijn werkt en idd vooral overdag lastig. Zou wel met een goede basiszalf blijven smeren als je hormoonzalf gebruikt, misschien met een dermatoloog overleggen? En dan normale handcreme als extra tussendoor.

1 like

Ik vind dat ook vette zooi hoor, het probleem is hier ook dat de rest van mijn huid juist helemaal niet droog is dus ik loop ook met zo’n laagje rond

Mijn handen doen het goed op de handcrème van de Aldi vreemd genoeg (na allerlei dure meuk geprobeerd te hebben) en de groene ruikt wel lekker ook (vind ik)

Door de cetomacrogol ben ik ook redelijk wars van handcrème :grin: alles glibberde.
Maar nu gebruik ik voor alles laroche-posay. En smeer op mijn handen ook baume AP-light. Heel voedend en licht.
Laroche heeft ook een handcreme cicaplast. Die schijnt ook erg goed te zijn.

Ook een tip om te kijken bij sproetonline. Check vaak haar webstie.

1 like

Ja, als ik hormoonzalf smeer dan sowieso die vette meuk erbij. Alleen nu smeer ik geen hormoonzalf, maar wil ik het wel ‘onderhouden’ zodat het eczeem hopelijk wegblijft.

@PiuPiu nee ik heb verder inderdaad ook helemaal geen droge huid en het is ook enkel mijn handpalmen waar dat eczeem op terugkomt steeds (en die ik dus moet in balsemen haha). Ik kan die van Aldi ook wel eens proberen.

@Madam-Mikmak oh die heb ik nog liggen zelfs! Alleen die mocht ik niet gebruiken toen het eczeem actief was (en ik nog geen allergietest had gehad), maar voor onderhoud zal die wel werken wellicht!

Thanks allen!

2 likes

Iemand hier last van een vorm van phempigus?

La Roche-Posay cicaplast mains. Is wel fijner voor de avond, maar dun laagje overdag trekt wel in.

1 like

Ik vind dermolin handcrème fijn smeren voor overdag. Of inderdaad Cicaplast handcrème die hierboven al genoemd wordt. Verder vind ik Kruidvat derma herstellende handcrème een fijne goedkope optie.

Voor ‘s nachts zou ik wel een vettere crème smeren dan de crèmes die ik hierboven noem. De gewone cicaplast is voor ‘s nachts ook fijn. (la roche posay cicaplast baume b5) ik smeer deze vaak met een laag vaseline erover en dan katoenen handschoentjes aan, zodat je het vet niet overal op smeert.

1 like

Oh ja Dermolin moest ik voor de allergietest ook gebruiken inderdaad van de dermatoloog. Daar kan ik ook wel de handcrème van proberen.
Ik heb genoeg uit te testen.

En dan 's avonds inderdaad nog dat vette spul. Dat is prima verder.
Helaas kan ik echt niet tegen die handschoenen, vind dat zo onprettig. Dus dan maar vettige plekken op mijn beddengoed, dat wast er gelukkig wel uit.

1 like

Ze hebben sinds kort ook de blauwe Nivea in een tube en dat is voor mij echt fantastisch

1 like