Huishoudtopic #1

Misschien is er iets met zijn blaas, zou denk ik even de dierenarts bellen. Zeker als hij het eerder niet of niet zo vaak deed.

1 like

Wat vervelend! Zou ook even met de dierenarts bellen, misschien heeft ie blaasstenen waar hij last van heeft. Zijn er anders veranderingen waar hij stress van kan ondervinden? Extra kattenbak neerzetten wil ook wel eens helpen (evt een open als je een dichte hebt)

Wat vervelend zeg. Is je kat wel al gecastreerd?

Plast ie misschien ook op dezelfde plek omdat hij zijn urine ruikt? In het kattentopic staan daar genoeg tips over, maar het is wellicht nog handig om de plek te behandelen met een middel waardoor je kat het ook niet meer ruikt en niet meer de neiging heeft om zijn terrein (weer) af te bakenen. Ik weet niet meer precies welk middel (biotex volgens mij?), maar dat is dus sowieso terug te vinden in het kattentopic.

1 like

Welk merk heeft echt fijne koekenpannen die lang goed blijven? Ben over Tefal helemaal niet tevreden.

Ik heb al 6,5 jaar BK-pannen die nog als nieuw zijn. Tips: niet in de vaatwasser, bij voorkeur afwassen met alleen heel heet water (eventueel een klein drupje afwasmiddel als je dat hygiënischer vindt) en niet met metalen bestek erin.

Je kan er ook tijdelijk puppy pads opleggen, die absorberen heel goed. Na een poosje eraf halen. Dat werkte bij onze kat in ieder geval na de verhuizing.

1 like

Ik heb deze! Hij is bij Bol deze prijs, maar misschien wel ergens iets goedkoper.

1 like

Rowenta heeft ook hele goede, met extra opzetstuk die echt veel zooi uit mn vloerbedekking in mn oude huis heeft gekregen. Heb de mijne sinds 2017, de opvolgen is de Rowenta Compact.

1 like

Ik heb in mijn kasjmieren trui een pennenvlek gemaakt. En ik heb geen idee hoe ik die er uit moet krijgen. Heeft iemand een tip?

Koop er 1 zonder zak. Of beter nog… zonder snoer!

Zonder zak: zeker! Maar zijn er goede rond de 100 euro zonder snoer?

Waarom heb ik wc eend niet eerder ontdekt :partying_face:

De onderkant van de kraan was nog veel erger en nu helemaal ontkalkt! Ben zo blij haha

23 likes

Voor iedereen met last van kalk in de douche, je kunt het redelijk onder controle houden door na het douchen met je handdoek de kraan even te drogen. Dat scheelt enorm. Ik maak ook nog wanden en douchedeur droog met een trekker, maar dat vindt iedereen die ik het vraag echt belachelijk… Maar het helpt.

13 likes

Ik zoek een pedaalemmer met twee bakken van 30 liter ieder… iemand een tip voor een goede die ook nieuwe schreeuwend duur is? Ik wil maximaal 100 ekkies uitgeven.

Doe ik ook altijd hoor, deur en kraan! De wanden niet eerlijk gezegd.

1 like

Ik vind het dan weer belachelijk dat mensen de douchecabine niet droog deppen/trekken na het douchen😂

1 like

Zooo chill ik heb vanaf dinsdag de rest van de week vrij, echt het eerste wat ik ga doen is mijn badkamer uitgebreid poetsen incl wc-eend, echt zin in

Je kan het gemakkelijk legen. Geen gedoe met zakken kopen/juiste maat vinden/zakken die uit assortiment gaan/geen kosten verbonden aan de zakken. Je ziet hoe vol de bak is (wanneer het tijd is om te legen dus).

Even los kloppen of onder de kraan houden. Nog geen minuut werk.