Huishoudtopic #1

Doe ik ook altijd hoor, deur en kraan! De wanden niet eerlijk gezegd.

1 like

Ik vind het dan weer belachelijk dat mensen de douchecabine niet droog deppen/trekken na het douchenšŸ˜‚

1 like

Zooo chill ik heb vanaf dinsdag de rest van de week vrij, echt het eerste wat ik ga doen is mijn badkamer uitgebreid poetsen incl wc-eend, echt zin in

Je kan het gemakkelijk legen. Geen gedoe met zakken kopen/juiste maat vinden/zakken die uit assortiment gaan/geen kosten verbonden aan de zakken. Je ziet hoe vol de bak is (wanneer het tijd is om te legen dus).

Even los kloppen of onder de kraan houden. Nog geen minuut werk.

Ik vind dat juist echt een nadeel van onze Dyson, wij hebben zo’n steelstofzuiger, dat is ideaal, niet meer zo’n apparaat achter je aan trekken enzo, maar het legen gaat met een hendel waarna als een soort katapult alle prut uit dat vakje schiet en omdat het allemaal losse stofdeeltjes zijn waait dat dan allemaal zo de prullenbak uit, het filter schoonmaken moet met water maar duurt 3 jaar om weer droog te worden (en ik heb niet het idee dat het echt schoon is). Met mijn oude zakstofzuiger trok je zo’n lipje over de opening, zak eruit en in de prullenbak, klaar.

1 like

Haha, ja, ik heb hardstenen (dus natuurlijk en poreus) wandtegels, zeer gevoelig voor kalk, vandaar. Als ik gebakken en geglazuurde tegels zou hebben, zou ik het misschien minder doen. Maar eenmaal in je routine is het een werkje van niets.

1 like

Ja dit en dus eens @Merel die filters zijn echt om te janken om schoon te maken. Ik heb altijd zakken op voorraad net als wc papier en vuilniszakken en is in twee seconden verwisseld zonder gedoe. Daarnaast zuigt mijn Miele echt duizend keer krachtiger dan de dyson die ik had. Heb ook ooit schoongemaakt bij mensen die de duurste hadden destijds vanwege huisdieren en was in staat mijn stofzuiger mee te nemen op de fiets want het zoog echt voor geen meter.

1 like

Ik heb vandaag de WC Eend tip toegepast in onze volledig vastgekalkte slecht geventileerde huurhuisbadkamer en het glimt gewoon, GLIMT! Ik ben heel blij :sob:

6 likes

Precies dit. Het voordeel van een stofzuiger zonder zak zie ik totaal niet. Zo vaak hoef je de stofzuigerzak toch niet te vervangen. De bak van zo’n zakloze moet je iedere keer weer schoonmaken. Dat is veel meer werk lijkt me.

2 likes

Ik woon ook klein en dat was voor mij de voornaamste reden om voor zo’n snoerloze steelstofzuiger te gaan, omdat zo’n rond ding op wieltjes niet past op de plek waar ik hem opberg en deze wel :sweat_smile: ik heb een vrij simpele en goedkope, maar ben er wel blij mee, ik hoef hem niet achter me aan mee te trekken en het snoer steeds te verplaatsen en hij is 2 in 1 met een kruimeldief die ik eruit kan klikken voor kleine kruimels rond het aanrecht of de tafel. Ik ben nu gewoon gewend na elke meer stofzuigen hem direct schoon te maken dus ik denk er niet meer bij na.
Als ik groter zou wonen maar wel gelijkvloers zou ik gewoon een normale Miele stofzuiger willen denk ik, blijven de beste. Als ik de trap op en af moet dan vind ik het chill als ie geen snoer heeft, de beste stofzuiger is namelijk de stofzuiger die ik ook echt gebruik, en ik ervaar aanzienlijk minder drempels om hem te pakken als ie draadloos is haha :joy:

1 like

Ik vind het steel-gedeelte van mijn stofzuiger dus heel relaxed. Wij hebben een stofzuigrobot die alle grote oppervlaktes doet, en dan doe ik zelf af en toe onder de bank/onder de kast/achter de planten en dat soort plekjes waar de robot niet komt. Dan vond ik het altijd een heel gedoe om de stofzuiger te pakken, snoer in het stopcontact, net niet alle hoekjes kunnen bereiken vanuit 1 stopcontact, jezelf en het snoer om een meubelstuk heen wikkelen en dan dat apparaat er weer terug omheen slepen, wieltjes die niet lekker draaien, altijd rukken om hem over de drempel of de rand van het kleed te krijgen, dan weer helemaal terugstoppen in z’n hoekje, etc.
Ik realiseer me wel dat een groot deel van deze ergernissen samenhangt met de beroerde kwaliteit van mijn stofzuiger (qua wieltjes, snoerlengte, snoer oprollen, etc) en de suboptimale opbergplaats die hij had.

2 likes

Hmm kan m niet precies meer vinden maar zoiets is het: https://www.kieskeurig.nl/stofzuiger/product/12544112-grundig-vch-9832/prijzen
Ik had ooit een aanbieding voor 70 euro ofzo :sweat_smile: vind trouwens idd de zuigkracht niet megafantastisch, de 30 jaar oude Miele van m’n ouders is nog steeds beter :sweat_smile: maargoed, ik krijg alles schoon dus vind het wel prima haha

1 like

Nou het grootste nadeel van een stofzuiger met snoer is dat je dat ding achter je aan moet trekken, dan blijft ie ergens achter hangen dus dan trek je een keer hard en dan knalt dat ding tegen je enkels aan. Elke keer weer. :triumph:

6 likes

Zodra het geld van de energiemaatschappij terug op onze rekening staat, komt er een draadloze stofzuiger. Ben het zó zat :joy: ons huis is vaak stoffig omdat we het allebei echt niet zoeken om met dat ding te gaan sjouwen.

1 like

Ik heb daarom 2 stofzuigers. Een ā€˜klassieke’ met zo’n karretje (vreselijk) en een steelstofzuiger. Twee keer per week ga ik het hele huis door met de klassieke stofzuiger, incl. bank, plinten, hoekjes met de opzetstukken. Iedere dag gebruik ik mijn steelstofzuiger onder de eettafel, keuken, even snel door de kamer. Ik zou niet meer zonder een steelstofzuiger kunnen!

1 like

Holy shit, ik ben blij als ik netjes 1 x per week stofzuig :joy:

27 likes

Het kan altijd erger :wink:

2 likes

Precies​:joy::joy::joy:

Er is een reden dat ik geen huisdieren heb, naast de haren ook de eventuele nagels in mijn meubels.

Hell no.

2 likes