Huishoudtopic #1

Met of ipv wasmiddel?

Volgens mij is het wasmiddel om je was schoon te krijgen, en de wasparels puur voor de geur (in de trommel).

Ik dacht hier weleens gelezen te hebben dat mensen soep in diepvrieszakjes invriezen. Dus ik heb dat ook gedaan en die zakjes op elkaar gelegd en nu krijg ik ze niet meer van elkaar en er is er zelfs al een gescheurd, heel erg unsuccesful adulting. Wat heb ik fout gedaan? Want ik ben mijn soepbakjes kwijt

Oh, dat doe ik inderdaad altijd! Wat vervelend. Ik gebruik soms wel een mes om ze los te krikken, in één beweging is het dan geregeld.

1 like

Misschien door de condens aan de buitenkant, heb je de soep eerst helemaal goed laten afkoelen?

Ehmmm. Ik geloof dat hij zelfs uit de koelkast kwam! Ja, heeft een nachtje in de koelkast gestaan voor ik het in zakjes deed

Oh, dan geen idee haha! Hier gaat het altijd goed…

Jammer, voelde me helemaal de perfecte huisvrouw met een vriezer vol met soep. :grimacing:

4 likes

Misschien ligt het aan de kwaliteit van de zakjes? Ik heb dit nog nooit gehad en ik stapel ze ook gewoon op elkaar!

Dé Ikea zakjes… maar wel echt al een paar jaar oud dus misschien dat dat het is? Nouja tijd dat ik mijn bakjes terugvind want het erin doen werd ook al een grote puinhoop :upside_down_face:

Ik heb vandaag het wc-eend trucje gebruikt op alle kranen, echt geweldig. Alles ziet er als nieuw uit (was wel even boenen).

Weer niet meer van wie deze tip komt, maar Thanks!!

4 likes

Ik heb allemaal vlekken op de bank, die ik er met HG vlekkenspray er niet uit krijg. Lijkt alleen maar erger er van te worden. Nu wil ik het proberen met een stoomreiniger.

Iemand hier ervaring mee en zo ja, welke is aan te raden?

@Ovenschaal @Fishing kom maar doorrrrr

Aaah ja doen. Een van de meest satisfying dingen die je gaat doen in je leven.

Ik heb er een bij de gamma gehuurd!

Edit: geen stoomreiniger maar tapijt reiniger!!

2 likes

Werkt dat ook voor auto bekleding!?:crazy_face:

Ik ga vandaag de koelkast schoonmaken. Staat al heel lang op mijn lijstje en heb er eindelijk tijd voor. Eigenlijk staat ook op de to do stofzuigende en dweilen, het balkon opruimen en winter klaar maken en de laatste binnen planten verpotten en een laatste keer voeding geven. Eens kijken hoe ver ik kom vandaag.

1 like

Oooo ik ga er eentje huren hoor! Ons matras mag ook gedaan worden haha

1 like

Nu al zin om volgend jaar ook een keer zo’n ding te huren. Matrassen, bank, autobekleding etc.

3 likes

Ik heb daarvoor een spray, UF2000 heet het en dat werkt echt mega goed. Weet niet hoe het werkt op echt oude vlekken, maar niet plekken neutraliseert het echt.

2 likes

Nu wil ik trouwens ook een tapijtreiniger huren bij de gamma en het tapijt in de slaapkamer helemaal reinigen. Net als het kleed in de woonkamer.